Društvo

Radulović: Ne treba potcijeniti subverzivni potencijal političke provokacije

Predsjednik Matice crnogorske, književnik Dragan Radulović, kazao je u intervjuu Pobjedi, da politička provokacija postavljanja bilborda u Budvi, koji falsifikuju istorijske podatke, uvod je u serijal provokacija koje se mogu očekivati.

Radulović ističe da je ipak ohrabrujuća reakcija crnogorske javnosti, ali da valja očekivati i adekvatno reagovanje crnogorske države.

“Crnu Goru različite provokacije te vrste tek očekuju. Bliži se godišnjica velike političke podvale tzv. Podgoričke skupštine i oni neće propustiti priliku da je na sebi svojstven način obilježe, jer sve one tekovine iz 1918. godine: nestanak Crne Gore sa mape priznatih država svijeta, nestanak crnogorske nacije, vojske i crkve, oni bi rado da ponove. Mi smo, kroz saopštenje Matice crnogorske povodom ovog “bilbord-slučaja u Budvi, ukazali upravo na tu dimenziju: ovo je tek špijunsko-marketinška pokazna vježba, ispitivanje terena i opipavanje pulsa javnosti na događaje koji su planirani da uslijede u novembru. Ono što raduje i uliva nadu jeste reakcija crnogorske javnosti, koja se odlučno suprotstavila tom besprizornom pokušaju ismijevanja crnogorske prošlosti i nipodaštavanja države Crne Gore”, ističe Radulović.

Istoriografija je jasno utvrdila da sadržaji bilborda u Budvi obiluju falsifikatima.

“Istorijski revizionizam je posljednjih decenija veoma popularna društvena igra u zemljama okruženja, njome se rehabilituju poznati zločinci i saradnici okupatora iz II svjetskog rata, a sjajna antifašistička tradicija jugoslovenskih partizana nipodaštava i marginalizuje. U tom svijetlu ne čudi ni ovaj skoriji budvanski doprinos, jer ideologija koja postoji u pozadini odluke da se bilbordi sa ovakvom sadržinom postave je identična onoj koju prepoznajemo u pozadini podizanja spomenika Pavlu Đurišiću ili Puniši Račiću… Ista je to politička matrica, ne samo jasno anticrnogorska, jer to nije sporno, nego u suštini i – antisrpska”, kazao je Radulović.

Dragan Radulović

On smatra da se falsifikovanjem istorije degradira, osim crnogorske države, i uloga srpske vojske u Prvom svjetskom ratu.

“A do saznanja u kojoj mjeri je takav pogled na svijet opasno suprotstavljen vitalnim interesima upravo srpskog naroda, ta politička pamet još nije uspjela da dođe, čak ni nakon trideset godina poraza i sunovrata. U tom periodu nagomilala se ogromna količina frustracije zbog činjenice da postavljeni ciljevi nijesu ostvareni, a da nijednog trenutka ispravnost samih ciljeva i metode njihovog ostvarenja nijesu dovedeni u pitanje, promišljeni i korigovani. Tri puta se u dvadesetom vijeku pokušavala stvoriti tzv. Velika Srbija, pa nije uspjelo. A zarad tog košmarnog cilja, uništena je u krvi jedina država u kojoj su svi Srbi živjeli zajedno Jugoslavija. Znamo na koji način, nije to predaleka prošlost”, navodi Radulović.

Prema njegovim riječima, stvaranjem međunarodno priznate države Crne Gore, a pogotovo njenom spoljnom politikom, uklonjen je posljednji mitski oslonac političke fantazmagorije srpskih nacionalista.

“I to je grijeh koji nam nikada neće oprostiti. E sad, umjesto da prihvate Crnu Goru kao zajedničku kuću svih nas, u kojoj je veoma teško ostvariti bilo kakvu formu nacionalne dominacije a za tim, uistinu, nema ni potrebe umjesto da grade i unapređuju ovo što postoji, jedan dio crnogorske političke elite se ponaša poput zle đece: napuštaju igralište, jer se igra ne odvija po njihovim pravilima; uzeli bi loptu i ucjenjivali, ali lopta nije u njihovim rukama, pa onda bijesni stoje pored terena i gađaju kamenjem, odnosno bilbordima/ spomenicima/ četničkim saborima i sličnim gadlucima”, navodi Radulović.

Kako je naglasio, nikada ne treba potcijeniti subverzivni potencijal političke provokacije.

“A Crnu Goru različite provokacije te vrste tek očekuju. Bliži se godišnjica velike političke podvale, tzv. Podgoričke skupštine, i oni neće propustiti priliku da je na sebi svojstven način obilježe, jer sve one tekovine iz 1918. godine: nestanak Crne Gore sa mape priznatih država svijeta, nestanak crnogorske nacije, vojske i crkve, oni bi rado da ponove. U saopštenju Matice crnogorske koje smo uputili javnosti povodom ovog “bilbord-slučaja u Budvi, ukazali smo upravo na tu dimenziju: ovo je tek špijunsko-marketinška pokazna vježba, ispitivanje terena i opipavanje pulsa javnosti na događaje koji su planirani da uslijede u novembru. Ono što raduje i uliva nadu jeste reakcija crno gorske javnosti, koja se odlučno suprotstavila tom besprizornom pokušaju ismijevanja crnogorske prošlosti i nipodaštavanja države Crne Gore”, ističe Radulović.

Priča je, ističe on, politički motivisana i ona kao takva zasigurno proizvodi političke posljedice.

“Ali tu valja razlikovati nekoliko planova. O provokaciji koja je upućena crnogorskoj javnosti već sam nešto govorio, ali ostavimo za trenutak to po strani”, kazao je on.

Provokacija je, dodaje, upućena i koalicionim partnerima DF-a koji zajedno vrše vlast u Budvi, jer su stavljeni u situaciju da se na zahtjev javnosti izjasne o slučaju.

“Budući da je budvanska koalicija sačinjena od raznolikih pokreta i partija, od kojih mnoge i nemaju jasno definisanu ideologiju i vrijednosti, stavljeni su time na velike muke. Dakle, DF je ovim htio da stavi “prst u oko crnogorskoj javnosti, zatim da disciplinuje svoje koalicione partnere na lokalu, da ih postroji i propita o količini odgovarajućih krvnih zrnaca, da sebe predstavi kao jedinog autentičnog zaštitnika “srpskih interesa, a sve u svijetlu predstojeće smjene vlasti, jer bi po početnom dogovoru, sljedeće dvije godine neko iz DF-a trebao biti na čelu Budve, a Demokratama se baš i ne napuštaju stečene pozicije. Dakle, iza velikog političkog burlikanja i proizvodnje skandala, kao po običaju na crnogorskoj političkoj sceni, stoje prizemni kalkulantski motivi”, zaključuje Radulović.

NAJNOVIJI NAJSTARIJI POPULARNI
xxx
Gost
xxx

Bitno je da u istocni dio Crne Gore ispred kuca se vijore albanske,turske,saudijske i americke zastave.

Psihički bolesn
Gost
Psihički bolesn

Doći će jelena i aco do milijarde 👓👓👓👓👓👓👓👓

Rade Hn
Gost
Rade Hn

@Milisav

Bokelji su srarosjedioci Boke: Srbi,Hrvati,Talijani… Crnogorci ne spadaju u Bokelje.
Kada su nasi stari isli iz Novoga na Cetinje govorili su da idu u Crnu Goru .
Svi Bokelji imaju istu narodnu nosnju i svi bez obzira na religiju slave krsnu slavu,karakteristican srpski pravoslavni obicaj.

Historik
Gost
Historik

Ne samo Bokelji, Barani i Ulcinjani su isto govorili da idu u Crnu Goru, Vasojevići kažu odili smo u Crnu Goru…

Mostogradnja
Gost
Mostogradnja

Da. A crnogorci su govorili idemo u Austrougarsku kad su odili na more, ili idemo u Tursku kad su odili u Vasojevice. I sto hocete sa ovim da kazete. U istoriji su se granice drzava cesto mijenjale. Treba li da zivimo u proslosti. Da ne mislite da vi mozete da vratite proslost. Momci koncentrisite se na buducnost. Ko zivi u… Više »

Uiips
Gost
Uiips

Digavi kako se raspistoljio burager sa drzavnih jasala i plate poreskih obveznika..kako divno zbori burager..dvorske pudlice..dodvorice i samozvani intelektualci i knjizevna elita hahah a sedi buragere..bogotiii..kako ih je srba straaaaag kukavice ccrrrnaaa..a oce li ko od njih reci sto protiv buragera iz petnjice i bratije iz tuzi ..da ne pominjem zagreb kukaviceeee hahahha providno je da si na zadatku legendice..danas… Više »

Velika Poljana
Gost
Velika Poljana

Nijeddna zemlja ne bi dozvolila da se slavi njeno anekturanje. Srbi u Crnoj Gori treba da shvate da je Velika Srbija nemoguca, porazena, da je njihova zemlja Crna Gora i da se okrenu njoj. Srbi su autohton narod u ovoj zemlji i pripadaju im sva prava. Ali ako su neprijatelji ovoj zemlji sta da ocekuju.

rajak
Gost
rajak

Ma koji “srbi”?

rješenje
Gost
rješenje

BRAVO, GOSPODINE RADULOVIĆU, MOJE POŠTOVANJE!

marius
Gost
marius

A sto se cini. Ovi Bokelji bi BREGZIT. E tako mi BOGA svasta cemo jos cut .

Ctrl alt
Gost
Ctrl alt

Normalno da hocemo BREXIT! Sve sto se tice nasih opstina, gradova, parkova, plaza, parkinga, saobracajnica… sve odluke donose u Podgorici, a njih bas briga kako se to odrazava na nas

Bojko sine
Gost
Bojko sine

Potpuno se slazem da Crna Gora treba afirmisati lokalnu samoupravu.

Milisav
Gost
Milisav

A vi “bokelji”, koja ste nacija, Srbi, Talijani, Laponci, Yeti…?

Historian
Gost
Historian

Šta te briga milisave sta smo? ocemo FREE BOKA I CAOOO

Budimo realni
Gost
Budimo realni

Ljudi prije svega.

Bokelj
Gost
Bokelj

Nijesmo milisavi, da prostiš.

Vjecna da je
Gost
Vjecna da je

Koji bokelji budva nije boka a inace u je boka crnogorska jako malo je bokelja ostalo

Budimo realni
Gost
Budimo realni

Provjeri malo Budva je bila Boka, a i danas se pravi Budvani osjećaju Bokeljima. Imaš i prodavnice Boka u Budvi.

Zoran beograd
Gost
Zoran beograd

Slažem se sa radulovićem.

Psihički bolesn
Gost
Psihički bolesn

Sklonio bih te zorane možda si bio sa kobrom iz spanije na glavu zete da niko ne zna. Od tebe se zorane ne može zivjeti od kad si dobio djecu. 👓

Mina
Gost
Mina

Opusti se Radulovicu,nije ti tp dobro zdravlje,a i ne izgledas bas najbolje.Ne brini ,sacuvacemo ti Crnu Goru od nasrtaja srpskih okupacionih snaga,ne bi li ti tebi slicni uzivalu u njenim blagodetima,sa kraljem Milom na njenom celu.

Stara Crnogorka
Gost
Stara Crnogorka

Mina, znate li, Mina, što je to MARKA, BREND, IME, ALFA… ne, naravno? Ne stavljajte svoje ime pored Radulovićevog. Kad, ne Vi (jer, to je iluzorno), nego bilo ko Vaš, stigne intelektualni i obrazovno-kvalitatativni nivo Radulovića, javite se. Pročitajte bar stranicu bilo koje njegove knjige, pa poslije pišite ako budete mogli mrdnuti prstom kojim ga “prozivate”.

joko
Gost
joko

E što se ti baba (tako se kod nas u CG zovu Stare Crnogorke)izlupeta kukala ti šajka.

Vucina
Gost
Vucina

Ajte svi na livadu. I jedni i drugi. Napaljuje vas neko ko svako jutro samo gleda koliko para ima na računu. Za ostalo ga zabolje. Tako je radio i onaj što je pjeva onamo namo brojeci i računajući koliko ima a koliko su mu djeca potrošila kockajuci se. I sve mu je bilo u redu dok budjelar nije otanja !… Više »

GajJulijeCezar
Gost
GajJulijeCezar

Vucina, ne muči se – nije ovo za tebe

Vucina
Gost
Vucina

Na livadu Julije. Poitaj dok se nije pokosilo !

Milo Vujovic
Gost
Milo Vujovic

Ukidanjem u Skupstini Akta Zlocinca karađorđevic,Automatski se Vraca Stanje u Normalu od Prije 1918.g.
kada Nije Postojala u Crnoj Gori tzv.Okupatorska sPc. tj.Ukidase u Crnoj Gori jer Samo u Jednoj Drzavi Moze
biti Jedna Pravoslavna crkva a to je Nasa Sveta CPC,i Sve se Resava jer su oni Glavni Izvor Nestabilnosti u
Crnoj Gori !!!

Nepismeni Brano
Gost
Nepismeni Brano

Bravo Ti Ga Milo vujoviću,tisi pismeniji od mene

Ctrl alt
Gost
Ctrl alt

Hoce li mi plata kod privatnika biti 1500 eura prosjecno, za 40 sati rada sedmicno, ako ti rijesis taj izvor nestabilnosti? A za promjenu procitaj proglas vlade u izbjeglistvu iz 1920. godine

xyz
Gost
xyz

E ne može oboje! Ti bi i da radiš i da primaš platu. I 150€ se piše sa dvije nule a ne tri.

Rade Hn
Gost
Rade Hn

@Vrijeme je

I moju i moje sire porodice.

freeMNE
Gost
freeMNE

U sustini,ne treba se puno opterecivati.Zivimo u nezavisnoj CG,clanica smo NATOa,jos malo i EU a Milo je predsjednik.Tako da…dzabe vam bilbordi.

MMM
Gost
MMM

U pravu si. Procesi se ne mogu zaustaviti.

freeMNE
Gost
freeMNE

Pa ako se jos jedno tri decenije DPSa moze nazvati procesom,slazem se.

Kuc
Gost
Kuc

Ogradite vise tu Goru Crnu u Bodljikavu zicu i ne sliezite u Ravnicu i primorje nesoji jedni….! Obraz nam okidoste i satraste sve zivo vasom lazavom istoriom i poltronstvom…! Ponasatese ko da bogomi ovdje nikad Srbstva bilo nije razgubalo vas….

GajJulijeCezar
Gost
GajJulijeCezar

Kuc, što je ovo? Kuči su vazda bili Crnogorci! Otkud ovoliko otpadi u Kučima, mislim, bolesnika? Poznati Albano-Crnogorac je davno objavio prvu etnogenezu Kuča. Što je ovo od novopečenih NEKIH Kuča?

Zemlja čuda
Gost
Zemlja čuda

Ovo Gaj je vjerovatno od Gajo, ali što će ti JulijeCezar?

Vucina
Gost
Vucina

Misli da je tako bistriji !

rade28
Gost
rade28

DF je podmetnut da steti srpstvu i istini i nije mi jasno kako moze ijedan srbin glasat za mandica i ostale kad im je svaki potez na stetu srba u CG. Sve sto rade ide na ruku sake montenegrina koji bi bili izbrisani da nije upravo DF-a.

fotošop
Gost
fotošop

rade28, evo ti prosto crče od “rada” na svim portalima, i, ne da se zaključiti ništa drugo no da ne vidimo nikakvu razliku između tvog mišljenja ili bilo kojeg deefovca. A, oprosti, ja sam vrlo stara prirodna Crnogorka pa možda ne vidim tu razliku.

rade28
Gost
rade28

Pa nisam na svim vala vec samo na Cdm i Vijesti jer je tu najvise lazi i vecina komentatora se prestavlja lazno kao crnogorci a muslimani su ili albanci. A posto si ti crnogorka da ti kazem da sam ja od oca i majke crnogorac, ni u daljne rodjake nemam ni srbijanske niti bilo koje krvi ali sam srbin kao… Više »

FreeMontengro
Gost
FreeMontengro

..ti rade patis od duboko usadjenog kompleksa nize vrijednosti, kao i svi tvoji istomisljenici, majka i otac su ti crnogorci a ti srbin….svi crnogorci koji sebe nazivaju srbima kao ti, pate od gore navedenog kompleksa….i uglavnom nidje dalje beograda vozom nisu krocili…..

...
Gost
...

rade28, recite to u Crkvi, zakunite se na sve što volite, ili se izvinite na tim grobovima. Rade, koji će Vam đavo srbijanska lektira.
Vuk i Garašanin su naše gore list i prvi veliki izdanici svojih grobova . Čitajte arhivarije, viđećete, ako za Vas nije kasno (ops!).

rade28
Gost
rade28

A nije mi jasno kako mogu ljudi kojima je djed ili pradjed rodjen kao srbin u bosni ili srbiji da kaze da nije srbin? Mislim na sve one koji nisu iz stare CG vec pripojenih djelova srbije i bih. Od Niksica pa cio sjever i primorje, kako su oni crnogorci?

...
Gost
...

rade28, čitaj čovječe….

Primorac
Gost
Primorac

Mogu li doći rade28 da mi kazes kad je niksic i brda bili Srbija te se pripojili crnoj gori,jedino ako ne racunate veliku srbiju koja se tada zvala otomanska imperija,.

Rade28
Gost
Rade28

Ja rekoh bili dio Srbije tj od Mojkovca pa dalje i dio BiH tj hercegovine Niksic i sve do Danilovgrada i cijelo primorje pa mi vi nacitani i sto ste proputovali objasnite sto od ovoga nije tacno?

Milan
Gost
Milan

Nema mi komentara!? Ništa uvredljivo nisam napisao, osim sto sam dao mišljenje o tome gdje možete ići i vi i oni sto su bilborde postavili, zajedno, u paketu. Jedan nacionalizam se hrani drugim. I tako u krug. A pameti tu nema. Jedino postoji glupost i prikriveni interesi. Sa primjesom kompleksa niže vrijednosti.

Ertip
Gost
Ertip

Podrška DF i NSD!

serdar mne
Gost
serdar mne

Ertip
Podrška DF i NSD – Nikad, ni tad!!!!

Sle
Gost
Sle

Boka nije imala predstavnike na Podgoričkoj skupštini, nego je kao Boka ušla u SHS

Eon
Gost
Eon

Trazi ti SHS pasos sad

Milan
Gost
Milan

Boka pasoš, a prema vama granica sa zidom kao Izrael-Palestina. Da morate tunjele kopati da bi dosli kod nas. “Valorizujte” Nikšić, Mojkovac, Berane, Pljevlja itd., a nas ostavite na miru!

Brdjanin
Gost
Brdjanin

E SRAM te bilo i stid eto….

Sekula Drljevic
Gost
Sekula Drljevic

Ovi bolesni posrbice sad su dobili instrukcije treba posebno biti tamo de zive,spominju boku,Budvu mi ih primili a oni govore da je to njihovo.
Takvi su svud svi ih mrze cijeli Balkan,cijeli svijet.Ne bi nika bio ciganskog karaktera

Pod guzna
Gost
Pod guzna

Muvice ne pljuj na Njegosa..i sve one sto stvorise Banovinu ZETU….Onaj ko se odriece Srbstva znamo dobro ko je i kolik mu je IQ i kolko voli ovu zemlju…

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Sekula Drljević u skupštini Crne Gore 01.08.1914.: Sukobile su se dvije ideje. Jednu nosi Austrougarska, drugu Srbija…Žalim, samo, što pravo nije stvorilo takvu uredbu, da objava rata Srbiji odmah za sobom povlači i objavu rata od strane Crne Gore. Ali, obje su srpske kraljevine sada jedno, i crnogorski narod izvršiće svoju dužnost, žrtvujući sve za otadžbinu, za spas i ujedinjenje… Više »

NKL
Gost
NKL

Dje si Oprem, zivot ce ti omrznuti dokazujuci da ne postoji zemlja u kojoj si rodjen. Sekula je bio politicar. Sad ti je Srbin a potrebi ces ga pretvoriti u ustasu.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

NKL: Ako citiram Sekulu Drljevića iz nekog ranijeg vremena, ne znači da negiram Crnu Goru, samo pišem kakva je bila.

GajJulijeCezar
Gost
GajJulijeCezar

Oprem dobro, ooo, ne negiraš ti Crnu Goru no prirodne Crnogorce, etnikum crnogorski, no nikome nije do tvoje “negacije”, znaš ti dobro istinu, ali ne možeš da je unovčiš!

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Ne negiram ni Crnu Goru ni Crnogorce, niti mi to pada na pamet, nego samo podsjećam kakva je bila nekadašnja Crna Gora , a što Montenegrini pokušavaju da promjene, izbrišu, zaborave i tome slično.

Donja Morača CG
Gost
Donja Morača CG

Ako Budva nije oslobođena 1918. je li Podgorica oslobođena 1945?

ĐURO
Gost
ĐURO

Neka Radule,izgleda tvoji 1918 nijesu bili baš snalažljivi pa poć đe i svi ostali,put svoje matice,pogledajih danas imućan do imućnoga i još na sav glas mi smo Crnogorci.Uvijek kad pomenem tu riječ CRNOGORCI,nasmijem se,đe čoče nemožeš biti CRNOGORAC nikako,ajdmo reći Dukljanin ili nešto prije toga,ajde de.

...
Gost
...

ĐURO, da nemate što da “potkrijepite” glupost koju ste rekli? Nemate. A ipak boksujete! Kakvi steroidi!!!!! Pitajte dokumenta, pisana, službena iz 18. vijeka, na primjer moskovskog grofa Petra Tolstoja, ruskog carskog izaslanika: Koji ono narod on zateče kod Risna? Srbe ili Crnogorce? E, Đuro i “đurovići”, dokle imate namjeru s tim?

GajJulijeCezar
Gost
GajJulijeCezar

…Crnogorce, bogomi “koji, kaže, nikome nijesu podvlasni, samo ponekad ratuju s Turcima a ponekad s Mlečanima”

Nepismeni Brano
Gost
Nepismeni Brano

Pa što su razoružavali Katunjane i Brdjane prije nego su ih puštali u gradove?

Ilija
Gost
Ilija

a ko kaze da je ovo falsifikat?
ko je taj autoritet, sa poznavanjem istorije i validnom diplomom ili
doktoratom? i potvrdom javnosti da nije poltron….

Stvoritelj
Gost
Stvoritelj

Ja kazem

serdar mne
Gost
serdar mne

Ilija, hahaha…..a šta reći sem: A koji će tebi đavo da išta pišeš.

1948
Gost
1948

Bd nije bila u CG prije 1948 godine. Ostavite istoriju Bokeljima, posto ste svoju izmjenili.

Novo
Gost
Novo

A ne no dio Duklje Vojisavljevića , Zete Balšića pa Crnojevića , oslobodio je i sv.Petar Cetinjski , pa Njegoš i kralj Nikola 1914 , i prirodno je da je 1945 , nakon oslobođenja od fašističkog okupatora i njegovih domaćih slugu četnika , Budva pripala državi Crnoj Gori ! Znam da bi volio da je bila dio Srbije , ali… Više »

Historian
Gost
Historian

stara hercegovina okupirana!!

Hasanaga
Gost
Hasanaga

Sve je ovo samo predizborne kampanja i ništa više. I cetrnaestu i osamnaestu i cetrdesetprvu i cetrdesetosmu i devedesete treba zaboraviti i ostaviti istoričarima za diplomske, magistarske i ine radove. Inače od sto istoričara ako ima dvojica da nešto valjaju odlično je. Istoričar kad počne da zvalavi kao političar nije ni za onu rabotu a kamo li da bude ozbiljni… Više »

Dukljanin
Gost
Dukljanin

Pa..Voisavljevici..Balsici..Crnojevici…Petrovici…Pa Boca(Boka)….je bila Centar Duklje ili…Dukljani su Bokelji ili….Laz je najmocnije oruzje Srba

Milo
Gost
Milo

Dukljani su stanovnici Dukla kod Nikšića….Ništa više od toga

Rastoci
Gost
Rastoci

Vrhunski. Izvanredno. I još ima živih !! One stare je pobio velji zemljotres !

Historian
Gost
Historian

čuješ ovoga mozga hahahah a boka jedva 100 god bila u sastavu cg

COK
Gost
COK

A dje je bila Boka istoricaru? Sluzila je cesaru. Ali nije i nece biti u Srbiji. Ona je sada i zanavijek zajedno sa svojom maticom.

Historian
Gost
Historian

Hahaha kakvom svojom maticom? može samo biti stara hercegovina za njenu maticu, samostalna ili mletačka – Austrija! ovo da nam vi dukljani kroji te sudbinu neće moći! !!

...
Gost
...

Historian, naturščik! To ti mačku o rep!

COK
Gost
COK

Sta vam je matica? Stara Hercegovina je geografski pojam, Boka takodje. Za drzavu je umjesto robovanja trebalo ginuti. Direktni predak mi je poginuo za drzavu CG, a vi ste sluzili austrisjkom ceaaru.

Historian
Gost
Historian

S austrougarima-Austrija normalno…sve su nam oni i napravili, što i dan danas stoji hehehe q ne ko ovi tvoji što dvije rupe ne mogu zqkrpiti!

Novo
Gost
Novo

He , he , he , a više je historicar Boka bila u Crnu Goru , no Vojvodina u Srbiju , prvi put 1918 !!
A Boka je mjesto đe je stolovao dukljanski kralj Mihailo Vojisavljević ,he , he ..
Ti si ucio historiju iz knjiga onoga Božovića što veli da su i danci srbi xa , xa , xa ..

Primorac
Gost
Primorac

Crna Gora Boka i Sandžak su bili poslije 2 svjetskog,Boka se pocela gubiti 60tih godina,koju vi jbn istoriju ucite.ustav 74 je pravi Republika Crna Gora.i zo je drzava danas. Stvaranjem naše države zatad je zadnji udarac velikoj Srbiji,srbi da su bili pametni a vidi se da nisu trebali su sve popustit da ne ruše državu koja je bila najbolja ali… Više »

Sigurica
Gost
Sigurica

Višestranački sistem, prizivanje nečije demomokratije, pravljenje izdajnika, patriota, okupatora, …. ofšor zone, loše privatizacije, izmišljene kapitalne vrijednosti,…. vidljivi kriminal, korupcija, … su doveli do velikih PODJELA, nezadovoljstva, iseljeništva, siromaštva,…. provokacija za PROMJENE.

Kojot
Gost
Kojot

Sigurica? Šalite se, naravno.

Oktopod
Gost
Oktopod

Uglavnom,optuzbe suje iste za kralja Nikolu kao i za Mila…dok crbski kraljevi kamionima i aeroplanima zlato iznosise!

Pobjeda????
Gost
Pobjeda????

Evo razloga zasto Pobjedu niko ne cita.

Kojot
Gost
Kojot

Pobjeda????, pa, evo, Vam portal, pa čitajte, ali SVAKAKO ČITAJTE STVARI koje nijesu produkt Srpske akademije nauka, koja je, otkako postoji, crnogorske studente mnoge crnogorske studente beogradske “ostavila” i pretvarala u akademike na matrici PONIŠTENJA SVEGA CRNOGORSKOG.

Vrijeme je
Gost
Vrijeme je

Da nijesmo potpali pod Crnu Goru, Budva i Boka bi danas bili sto i Monte Karlo. Ko pokrene pitanje autonomije, imace moju podrsku.

Bar
Gost
Bar

Pa eto bio si pod srbijom jedbo vrijeme.
Pa te skoro nije bilo.
A vjerovatno nijesi ima koji plac da prodas pa sad places

Kojot
Gost
Kojot

Vrijeme je, PRESPAVAO BI TI MENI KOD PIPUNA da se ja imalo pitam!

Historian
Gost
Historian

znaš li da smo mogli da tražimo austriske papire? vratiti boku austriji ili FREE BOKA!!!

Montenegrino
Gost
Montenegrino

Što se tiče istorije treba samo slušati Šerba Rastodera, to je jedini pravi istoričar na ovim prostorima. Za jezik slušati savjete Čirgića,ne obraćati pažnju na veliko srbe i posrbice

Stara Crnogorka
Gost
Stara Crnogorka

Montenegrino, slušat i Šerba, i poč.Rotkovića, i poč.Nikčevića, i Adžića, i Jovanovića i profesora Andrijaševića, i Čirgića sa mladom gardom naučnika, i ovog gospodina Radulovića, i Ćosovića i….(ogriješiću se o još mnoge ako nastavim po matrici ovog spiska)….

Nepismeni Brano
Gost
Nepismeni Brano

Mogu mislit kako ti buči u glavu kad ove mozgove čitaš!

GajJulijeCezar
Gost
GajJulijeCezar

Nepismeni Brano, bolje i da buči no da budem srbijanski papagaj koji ponavlja pjesmarice koje su fikcija, zgodna za ” nebeske” srbofile

Nepismeni Brano
Gost
Nepismeni Brano

Stara Crnogorko, GajJulijeCezar-ice, ako neko nije na istom fonu sa tobom ne mora da znači da je srbofil. Ili je tebi najlakše da ih strpaš u istu vreću, napišeš Srbi, i udri!

GajJulijeCezar
Gost
GajJulijeCezar

Nepismeni Brano, PONOVO PROČITAJTE REČENICU KOJU KOMENTARIŠETE.

Stara Crnogorka
Gost
Stara Crnogorka

Montenegrino, i svi Crnogorci, zaista čitajte fakte. Zaboravite TO što smo MORALI učiti iz istorije Crne Gore, jezika, i većine društvenih nauka. Pokušajte bar i otvoriće vam se polja ISTINE dođete do publikacija koje Srbija nije namjerno forsirala. A zašto? Pa odgovor je PRED NAMA. I nemoj da vas niko zbuni jer – CRNOGORCI SU POSTOJALI I POSTOJE!!!!

Budimo realni
Gost
Budimo realni

Tako je Montenegrino. Narocito zaboravite price svojih baba i djedova jer se ne uklapaju u ovo sto Serbo i ovaj Radulovic zbore.

rješenje
Gost
rješenje

Budimo realni, NARAVNO DA SE NE UKLAPAJU U ŽIVOT CRNOGORACA, KAO SVAKO STRANO TIJELO

Citam ih
Gost
Citam ih

Granicu na Brajice, pa vi gornji izmisljajte sta hocete.

Bobo kuktov
Gost
Bobo kuktov

Stari zlocinacki poduhvati stvaranja nekih srpskih krajina. Je li ti neko rekao da je Milosevicev projekat porazen nekoliko puta i da je tu politiku osudila medjunarodna zajednica. No passaran cetnici!

GajJulijeCezar
Gost
GajJulijeCezar

Citam ih, prvo vidi basta li ti!!!

Njegos
Gost
Njegos

“Ime mi je Vjeroljub, prezime mi Rodoljub, Crnu Goru, rodnu grudu, kamen paše odasvudu. Srpski pišem i zborim, svakom gromko govorim: narodnost mi Srbinska, um i duša Slavjanska.”

Bar
Gost
Bar

Bravo momak
Jesi ti njegos2

Stara Crnogorka
Gost
Stara Crnogorka

Njegos….ha,ha,ha! Eto na šta se uhvatila srbofilija! Na nečiju pisaniju i žvrljotine sa kolofona knjige! A pazi ovo, citat: “U svim životnim situacijama Crnogorac je Crnogorac.”, reče Njegoš lično gospodinu Aleksandru Popovu, ruskom petrogradskom akademiku koji ovo objavi 1847. godine. Pa sad viđi oli čitat nečije zabilješke po koricama ili ruskog čuvenog akademika! Pozdrav!

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Stara Crnogorko valjda si čitala Njegoševo pismo Iliji Garašaninu iz novembra 1850, gdje kaže da je u Crnoj Gori posle imena Dušanova, najsvetije ime Karađorđijevo.

Stara Crnogorka
Gost
Stara Crnogorka

Oprem dobro…i ono u kome mu piše da se BOJI ZA CRNU GORU, ali, to ne pominjete, naravno.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Bravo, sviđa mi se što si čitala i znaš koje je ime u Crnoj Gori bilo najsvetije. Vjerovatno si čitala i drugo pismo Garašaninu, kao i pismo Knićaninu.

Stara Crnogorka
Gost
Stara Crnogorka

Njegos, baš smiješno! Nije, valjda, da je Njegoš bio dio neke “narodnosti” , no SVOG NARODA, NACIJE CRNOGORSKE. a I SAM JE DEFINISAO SEBE KAO CRNOGORCA. To o “negovom” srpstvu I najbolje objašnjava HOMJAKOV (1859)

peki
Gost
peki

a dosta je vise…inace se sad posle 100 godina ne moze od radova doci do Budve..da pricamo o tome malo kao i o opljackanoj CG i Budvi

Cinjenice
Gost
Cinjenice

Da bi se nesto pisalo o Crnoj Gori 1918. godine, treba prvo reci u kojim je granicama drzava bila. U Podgorickoj skupstini nijesu ucestovali predstavnici ni jedne primorske oblasti, jer obala Jadrana nikad nije bila u sastavu Crne Gore. Danas iz Podgorice sprovoditi represiju nad Primorjem, je u najmanju ruku nekorektno. Iz Podgorice odredjivati Budvanima sta smiju a sra ne… Više »

GajJulijeCezar
Gost
GajJulijeCezar

Cinjenice, žao mi mnogo što će vaš HEGEMONIZAM propasti. Nećete moći TO raditi u Crnoj Gori.

GajJulijeCezar
Gost
GajJulijeCezar

Cinjenice, ODMAH da ti kažem: Kako se zove GLAVNI grad Crne Gore??? Kako se zove PRIJESTONICA Crne Gore? Znači, ono što bude trebalo da se “određuje” određivaće se prvo u Vladi i Skupštini CG, u Opštini, ali i u nabrojanim gradovima. Stani mirno i pozdravi crnogorsku zastavu!

Budo
Gost
Budo

Nije lijepo da se iz Podgorice komanduje Bokom i Budvom. Podgoricka represija nije resenje ove situacije. Boka, Budva, Pastrovici, Brajici…, 1918. G. nijesu bili u sastavu Crne Gore. Oni su se na Svenarodnom saboru tada ujedinili sa Srbijom a kasnije u Kraljevinu SHS. Nikad se oni nijesu ni jednim dokumentom ujedinili sa Crnom Gorom. Oni su po papirima i sad… Više »

GajJulijeCezar
Gost
GajJulijeCezar

Budo, ovaj je baš “odlepio”! Kad ćeš shvatiti da je CRNA GORA JEDINSTVENA DRŽAVA!? Nema ođe “cepanja” bez jada! To ima samo u tvojoj omiljenoj…

Boka HN
Gost
Boka HN

U BD su 1918 zivjeli samo Srbi, tako da je ovo stvar Bokelja. Falsifikatori istorije neka se ne javljaju.

Maticar
Gost
Maticar

Ipak tim bilbordima nije trebalo pridavati značaj koji im je pridat. Riječi koje se mogu pročitati u ovom članku ne doprinose prevazilaženju veoma duboke podjele u crnogorskom narodu po tom pitanju. Naprotiv, učvršćuju je. Broj onih koji se ne slažu sa stavom da je sg okupirana osamnaeste nije ništa manji nego prije deset godina, naprotiv veći je. Opasan je privid… Više »

serdar mne
Gost
serdar mne

Maticar, Francuska se izvinila Crnoj Gori. Da nije bilo Francuske i njenog od Srbije namontiranog “zarobljavanja”kralja Nikole, NIKAD, NIKAD, NIKAD ne bi Crna Gora propala, izgubila ime, čast, državu i crkvi -sve! Čitajte Vorena i Bajzu, vidite što se radilo. Hoću reći, Francuska se izvinila kao kulturna zemlja, a Srbi se nikad nikom neće izviniti, kao što se ne izvinjavaju… Više »

Donja Morača CG
Gost
Donja Morača CG

U sve se aktivno uključila četnička RTCG. U sinoćnjoj emisiji na ovu temu, po običaju gosti samo iz opozicije. Kad Uljarevićka plaća i određuje goste, nije se bolje moglo ni očekivati.

Pamcenje
Gost
Pamcenje

Nemoj samo ti, Radulovicu, o falsifikatima.

Zemlja čuda
Gost
Zemlja čuda

“Tri puta se u dvadesetom vijeku pokušavala stvoriti tzv. Velika Srbija, pa nije uspjelo. A zarad tog košmarnog cilja, uništena je u krvi jedina država u kojoj su svi Srbi živjeli zajedno Jugoslavija. Znamo na koji način, nije to predaleka prošlost”, navodi Radulović. Nije ovaj Radulović premlad da ne zna da je projekat razbijanja Jugoslavije počeo ratom Slovenije i Hrvatske… Više »

Liberal
Gost
Liberal

Izgleda da je tebi jedino štivo-izvor iz kojeg “crpiš” sazanja fašističke “Večernje novosti”.

Zemlja čuda
Gost
Zemlja čuda

Ja pojma nemam šta pišu taj i slični časopisi ali izgleda da ti to pomno pratiš. Šta nije tačno o početku rata u Jugoslaviji?

Gradski masinci
Gost
Gradski masinci

Naravno da nije tacno. SANU je projektovala Jugoslaviju kao prosirenu Srbiju, sve procesu su kontrolisali Srbi. Promovisana je navodna ugrozenost Srba, svi Srbi u jednoj drzavi, ukidanje pokrajina,,smjena legalnog rukovodstva u CG, mitinzi u Sloveniji i Hrvatskoj itd. Ali je sve izgubljeno i nikad vise, danasnja Srbija spasava sto se spasiti moze.

Zemlja čuda
Gost
Zemlja čuda

@Gradski masinci Raspad SFRJ je projektovala CIA podgrijavanjem nacionalizama u svim bivšim republikama i pokrajinama. Obilna materijalna pomoć i politička podrška, ekspresno priznanje secesije Slovenije i Hrvatske od Zapada sigurno nemaju nikakve veze sa SANU i Srbijom. Nijesam za Srbiju, pokušavam biti objektivan.

Liberal
Gost
Liberal

Ti reče ne ne znaš što pišu “Novosti”. Ne da ne znaš to, ne ne znaš ništa drugo. Još gore je no što sam mislio. Naime, ne čitaš “Novosti” no ti ih prepričavaju.

ND
Gost
ND

Meni ovo vise lici na vjetar u ledja vlasti pred lokalne izbore.

1915
Gost
1915

ЗАКОН 
о 
Народнијем школама у Краљевини Црној Гори Члан 4.

У мјестима гдје се не говори чисто српски, отвара се уз основну школу приправни разред, који су дужна похађати сва дјеца прије ступања у први разред основне школе.

1913 godina
Gost
1913 godina

A sta cemo stim sto je Kralj Nikola Cetinjane zvao Srbima?

Gost
Gost
Gost

To se ne broji.

Milas
Gost
Milas

Je li ovaj ciko siguran kad je osnovana NVO CPC?

Ima kad
Gost
Ima kad

Trebao bi ovom Radulovicu neko da javi da je Adnan ismislio ovaj novi jezik tek prije par godina.

Gradski masinci
Gost
Gradski masinci

U cemu je problem sa Adnanom sovinisti mali. Nije vam smetalo da robujete osmanlijama 5oo godina, a sad vam smeta Adnan.

Dukljanin
Gost
Dukljanin

Zakonom treba zabranit sve sto je upereno protiv CG?

Bajka
Gost
Bajka

Cirgic je zivio prije 1918 pa ovaj spominje novi jezik????

Istina o jeziku
Gost
Istina o jeziku

A sto cemo stim sto je u CG prije 1918 postojao samo srpski jezik?

Catarino
Gost
Catarino

Isto sto I austrija u odnisu na njremački jezik, Amerike u odnisu ba engleski I td

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Kad se zoveš Istina, služi se istinom. Luba Nenadović prije 160 godina u pisanju o Crnoj Gori kaže”U svim školama jezik je crnogorski”… I Vuk Kardžić piše da se uCrnoj Gori govori crnogorski. Ali što su znali oni naspram vas jučeranjih.

Budo
Gost
Budo

Jesi li ovo nasao u skrivenoj stranici istorije, iz tajne kujine.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, kad već spominješ istinu pročitaj :Zakon o narodnijem školama u Kraljevini Crnoj Gori ( Cetinje, KR.C.Državna štamparija 1911.), gdje u članu 1 piše:” Zadatak je narodnijem školama, da vaspitavaju djecu u narodnom i religijskom duhu i da ih spremaju za građanski život, a naročito da šire prosvjetu i srpsku pismenost u narodu”.

STOSTO
Gost
STOSTO

Jeste ali su sve to pisali izvanjci. Posrbljavanje traje dugo. Danas to rade petokolonasi kao ti.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Taj zakon je proglasio Kralj Nikola, ne smatraš valjda njega za izvanjca i petokolonaša.

STOSTO
Gost
STOSTO

Kralj Nikola, car junaka i pobjednik sa Vucjeg Dola, je umro tugujuci i moleci Boga da sacuva njegove nesrecne Crnogorce. Kojima su drzavu uzelu oni kojima ti sluzis danas, sluzis im svojim nespornim znanjem, u funkciji manipulacije, a za velikosrpske intwrese.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Kralj Nikola, car junaka je proglasio Zakon o narodnijem školama u kome je član 1 napisan u prethodnom komentaru, a u članu 26. je pisalo : U osnovnoj školi uče se ovi predmeti 1. nauka hriščanska 2. srpska istorija 3. srpski jezik itd… Kralj Nikola je znao kojim jezikom govori i ko su mu preci.

Milan
Gost
Milan

A sto su znali Petrovići naspram tebe? Izgleda nisu imali pojma. Ili će prije biti da uzimate kako vam sto i kad odgovara? Jedan citat vam je dokaz, a drugi isti takav “treba da se sagleda u kontekstu” ili je objasnjenje da “nije on tako mislio”. Dok god je te vaše dvolicnosti i dok god se nauci ne dozvoli da… Više »

Istina
Gost
Istina

A sto cemo stim sto u zemljopisi koji je stampan na CT 1909 pise da su u tadasnjoj CG zivjeli Srbi pravoslavne vjere?

Podsjetnik
Gost
Podsjetnik

A sto cemo aa tim sto su se Crnogorci prije 1918 osjecali etnickim Srbima?

Novo
Gost
Novo

Laž , nikakvog popisa po nacionalnoj osnovi nije bilo prije 1948 , a možeš i za jelu reći da je bukva , ipak svako vidi da to nije bukva nego vita jela ! E tako je sa ovim vašim pričama , rekla kazala , to što je kralj Nikola htio biti kralj svih južnoslovenskih naroda , pa se prema tome… Više »

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Preciznije rečeno, smatrali smo se srpskom Spartom. Nije slučajno najveće odlikovanje bila Obilića medalja.

Velika Poljana
Gost
Velika Poljana

Obilica Poljana je preimenovala Veliku Poljanu.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Reci potpunu informaciju, da je Kralj Nikola preimenovao Veliku poljanu u Obilića poljanu.

Novo
Gost
Novo

Bravo Raduloviću , vajlda ce i vlast jednom postupiti kao Vlast i odbaniti nas od falcifikatora !
Ako obni neće , ima ko hoće !!

Andrija
Gost
Andrija

Trebalo bi jedno 20 ovakvih Radulovica da svakodnevno ovako pišu da vladi, Crnogorcima I Srbima “otvore oči” I da napokon progledaju I vide pravu istinu.

Ctrl alt
Gost
Ctrl alt

Ne treba mi stvarno vise niko otvarati oci. Dosta su ih otvarali u zadnjih 30 godina!

Send this to a friend