Centar za građansko obrazovanje (CGO) danas je organizovao trening za studente Filozofskog fakulteta sa odsjeka pedagogije, psihologije i sociologije na temu „Prevencija i edukacija homofobije i transfobije u srednjim školama u Crnoj Gori“.
Željka Ćetković, saradnica na programima u CGO-u i koordinatorka projekta navela i da je značajno LGBT problematiku adekvatno predstaviti i mladima koji nijesu te orijentacije a da bi znali da se odrede prema svojim vršnjacima koji to jesu i da bi se prevenirale posljedice koje proizvodi neznanje.
„Puno LGBT učenika i učenica u srednjim školama radije biraju da se ispišu iz škole ili završe vanredno jer trpe maltretiranja, čime se samo pojačava marginalizacija LGBT osoba i sužavaju njihove obrazovne, a posljedično i profesionalne, mogućnosti“, naglasila je Ćetković.
Biljana Maslovarić, direktorica Pedagoškog centra Crne Gore ukazala je da obrazovni sistem mora da razvije mehanizme razvoja interkulturalne osjetljivosti, i da razumije kako se stereotipi i predrasude reflektuju u obrazovnoj praksi.
„Inkluzivno obrazovanje je pristup koji podrazumijeva uključivanje svih postojećih različitosti a zasniva se na Konvenciji o ljudskim pravima, gdje svako ljudsko biće bez obzira na rasu, pol, seksualnu orijentaciju, jezik, rodni identitet i slično ima pravo na kvalitetno obrazovanje“, pojasnila je Maslovarić.
Napredujemo polako! 🙂
Срам вас било .. нво плаћеници..