Djeca

Neobičan stav o matematici

Matematika u nižim razredima može da zaglupi mališane, tvrdio je Luis Pol Benezet, upravnik škola u Mančesteru.

“Zašto bi desetogodišnjak morao da zna dijeljenje brojeva sa potpisivanjem? Aritmetika se nesmetano može odložiti do sedmog razreda i onda će vremenom svaki prosječan đak u potpunosti usvojiti taj program”, govorio je Benezet.

On je vjerovao da se sposobnost za matematičko apstraktno mišljenje formira oko tinejdžerskog doba, dok prije toga učenik može da savlada aritmetiku samo površno.

“A, površno učenje kod djece ubija želju da se uopšte bave brojevima i otupljuje sposobnost za samostalno mišljenje. On može da nauči napamet pravila, ali ne i da razumije smisao. Zato matematika mora postepeno da ulazi u život djeteta, i to ne bubanjem nego kao razumna djelatnost”, smatrao je Benezit.

Send this to a friend