Djeca

Njima to ide kao od šale: Učenje stranih jezika razvija dječiji mozak

Djeca koja govore više od jednog jezika imaju veliku prednost kad se radi o učenju novih stvari. Naučnici su ustanovili da bilingvalna djeca imaju poboljšane sposobnosti rješavanja problema i veću moć kreativnog razmišljanja.

Jedan od istraživača ovog fenomena, dr Frejzer Lohlan ističe da je oštrina uma potrebna da se “prebacite” s jednog jezika na drugi, možda ključna za generalno poboljšanje rada mozga koje se pojavljuje kod djece koja govore više od jednog jezika.

Na bilingvalnost se često gleda kao na problem koji zbunjuje dijete i otežava mu učenje jezika, međutim pričanje i učenje više od jednog jezika zapravo pozitivno utiče na veći broj stvari: sposobnost rješavanja problema, bolje snalaženje u aritmetici i moć kreativnog razmišljanja.

Takođe, studija pokazuje da bilingvalnost obogaćuje dječji vokabular – ne samo brojem riječi kojima barataju, već i njihovim boljim razumijevanjem. Klinci koji govore više od jednog jezika bolje dočaravaju detalje i bogato opisuju pojedinosti.

Djeca koja govore više od dva jezika imaju povećanu sposobnost procjene koje su informacije najbitnije i šta bi tačno trebalo istaći prilikom nekog opisa. Mogu dobro da odmjere šta je bitno, a šta nije.

Stoga možemo samo da zaključimo da treba da podstičemo djecu da uče strane jezike. Osim što će im dobro doći u životu u profesionalnom smislu, olakšaće im proces učenja i omogućiti im bolje izražavanje i fokusiranje na bitne detalje.

Send this to a friend