Psihologija

Pišite dnevnik nakon razvoda

Pisanje dnevnika nakon razvoda može da poboljša zdravlje srca i sposobnost ljudi da se prilagode novonastaloj situaciji, pokazuje američko istraživanje. Ali nije svejedno kakav dnevnik vodite.

Istraživači su podijelili 109 učesnika, i muškaraca i žena, koji su se razveli u periodu od tri mjeseca, na tri grupe.

U prvoj grupi učesnici su pisali o svojim dubokim osjećanjima i iskustvima u vezi. Drugi su zamoljeni da pišu o svojoj vezi, ali na strukturisan način, kao priču koja ima početak, sredinu i kraj. Treća grupa je pisala o svojim svakodnevnim aktivnostima, bez govora o osjećanjima, prenose Novosti.

Svi su pisali 20 minuta dnevno, tri dana zaredom. Prije početka i na kraju studije procijenjivano je fizičko i psihološko zdravlje ispitanika.

Osam mjeseci kasnije, ispitanici iz druge grupe imali su niže otkucaje srca i višu stopu varijacije između otkucaja srca, a obje ove stavke povezane su sa boljim zdravljem.

Naučnici objašnjavaju da pisanje na strukturisan način omogućava ljudima da shvate neke stvari o kojima nisu razmišljali i da krenu naprijed umjesto da se vrte u začaranom krugu i iznova doživljavaju negativne emocije, što se često događa nakon kraha bračne zajednice.

1 Komentar na "Pišite dnevnik nakon razvoda"

avatar
1000
:   NAJNOVIJI | NAJSTARIJI | POPULARNI

Send this to a friend