Psihologija

Ustajanje na lijevu nogu zaista postoji

Svi mi imamo one dane kada radije ne bismo ni ustajali iz kreveta, a sada su i naučnici potvrdili da ima nečega u izreci “ustati na lijevu nogu”.

Radna memorija

Nedavno sprovedeno istraživanje pokazalo je da se kada se probudimo loše volje, zaista teže nosimo sa svakodnevnim obavezama i pod većim smo stresom tokom dana.

Osobe koje očekuju da će imati loš dan i koje se bude loše raspoložene, u popodnevnim satima imaju slabljenje moždanih funkcija, koje se javlja kao posljedica stresa, čak i ako se tokom dana ne dogodi ništa stvarno loše.

Sama činjenica da smo loše raspoloženi izlaže nas stresu koji redukuje “radnu memoriju” mozga i povećava vjerovatnoću da tokom dana napravimo neku grešku na poslu zbog slabije koncentracije.

S druge strane, ako uveče kad legnete u krevet razmišljate o onome što vas očekuje sjutra i zbog čega ste zabrinuti, ovaj efekt neće se javiti. Naučnici iz Pensilvanije proveli su istraživanje u kojem je učestvovalo 240 odraslih osoba, od kojih se očekivalo da ocijene nivo stresa kojem su izloženi tokom dana.

Ispitanici su zamoljeni da riješe testove kojima se provjeravala njihova “radna memorija”, koja nam omogućava da učimo i obrađujemo nove informacije čak i kada nam nešto ometa pažnju.

Ispostavilo se da osobe koje su ujutro pod najvišim stresom, u poslijepodnevnim satima imaju problema s koncentracijom i pamćenjem.

Fizičke sposobnosti

Kada se ujutro probudite s određenim lošim očekivanjima, šteta je već načinjena. Ako očekujete težak, stresan dan, osjetićete efekte tog očekivanog stresa čak i ako vam se tokom dana ne desi ništa loše.

Brojne studije dokazale su negativan utjecaj stresa na naše mentalne i fizičke sposobnosti, ali ovo istraživanje pokazuje da nam stres može naškoditi čak i ako ga samo iščekujemo.

Ljudska priroda

U ljudskoj prirodi je da unaprijed razmišljamo o mogućim ishodima događaja koji se tek treba desiti, što nam pomaže da se na neki način pripremimo za sve opcije. Ali, ova studija pokazala je da nam ta sklonost može ponekad donijeti više štete nego koristi.

Rad na sebi

Svi imamo loše trenutke, ali ne treba dopustiti da oni budu u svakoj sekundi dana. Naučite razgovarati, naučite slušati tišinu, naučite uživati u harmoniji tonova koje nalazite u svojoj sobi, u kancelariji, u neposrednom susretu sa poznanicima i dragim osobama.

Početak

Pokušajte da sebi ne dozvolite da ustajanjem iz kreveta krenete sa prvim psovkama, gunđanjem i lupanjem. Nikako to ne biste smjeli dopustiti. Radije zapjevušite – ako ništa drugo, onda u sebi, pokušajte sami sebe oraspoložiti. Odagnajte srdžbu koju vam donosi novi dan.

Društvo

Da bi vaš dan bio u potpunosti ispunjen i da biste se “naoružali“ dobrim raspoloženjem, ne zaboravite-družite se sa vedrim i energičnim osobama. Niste dužni da slušate tuđe jadikovanje, jer će to loše uticati na vas.

Vježbanje

Osim što ćete bolje izgledati, redovnim vježbanjem spriječit ćete i pad imuniteta. Uz vježbe je, takođe, od izuzetne važnosti pravilna ishrana u kojoj prioritet trebaju biti voće i povrće, kao i dosta tečnosti koja se gubi tokom fizičke aktivnosti i nužno je da je nadoknadite. Pravilo je bar osam čaša vode dnevno.

Ostavite komentar prvi!

avatar
1000

Send this to a friend