Mitropolit crnogorsko-primorski SPC Amfilohije uputio je pismo poslanicima u Skupštini Crne Gore u kome ih je pozvao da ne glasaju za prijedlog rezolucije o Podgoričkoj skupštini jer se time, kako tvrdi, unose nove podjele i nestabilnost u crnogorsko društvo, piiše Pobjeda.
Prijedlogom te rezolucije, o kojoj će parlament raspravljati u četvrtak, poslanici vladajuće većine tražili su da se odluke Podgoričke skupštine iz 1918. godine proglase politički štetnim i suprotnim interesima države Crne Gore. Oni su u obrazloženju svog prijedloga naveli da je konstituisanje Podgoričke skupštine bio instrument kojim je izvršen državni prevrat u Crnoj Gori.
Poglavar Srpske pravoslavne crkve u Crnoj Gori, međutim, smatra da se “tom rezolucijom ne može postići, zadati cilj
“Ovakva rezolucija ne da ne može postići svoj zadati cilj, već će samo produbiti postojeće podjele i pojačati već ionako veliki potencijal nestabilnosti u crnogorskom društvu. Takođe, ne znamo kako ona može pomoći poboljšanju odnosa sa Srbijom budući da se pitanje Velike narodne skupštine srpskog naroda u Crnoj Gori gotovo i ne dotiče srbijansko-crnogorskih odnosa, već je uzrok tenzija unutar Crne Gore među ovdašnjim stanovništvom”, ocijenio je Amfilohije u pismu poslanicima u koje je Pobjeda imala uvid.
Amfilohije dodaje i da činjenica da će jedan dio poslanika u Skupštini izglasati rezoluciju, kojom će donijeti vrijednosni sud o događajima od prije sto godina, ne može doprinijeti bilo kakvom pomirenju ili konsenzusu.
“Iako nam je svima u Crnoj Gori jasno da o njima nemamo svi jednako mišljenje. Da ne govorimo o tome da se u nekim od partija koje su činile, a i danas čine vladajuću skupštinsku većinu na čelu sa predsjednikom države, do prije neku godinu mislilo dosta drugačije o ovom pitanju. Apelujemo na sve da ne koristimo ovako osjetljive teme za dnevno-političko obračunavanje sa našom braćom, rođacima, kumovima, susjedima”, navedeno je u pismu poslanicima.
Amfilohije je poručio i da se Srpska crkva ne slaže sa navodima predložene rezolucije, a posebno sa dijelom koji se tiče posljedica odluka Podgoričke skupštine po ustrojstvo pravoslavne crkve u Crnoj Gori.
“Po ko zna koji put, pa evo i u ovoj rezoluciji, uzima se zdravo za gotovo to da je ujedinjenje izvršeno ukazom kralja Aleksandra”, objašnjava Amfilohije.
On se u pismu zapitao i otkud pravo jednoj sekularnoj Skupštini da poništi odluke crkve od prije sto godina.
Trol. Loši trol.
Svaka ti je riječ ka garancija za Branku Milić.
Te 1918 rusijom su vladali komunisti i rusija nije imala bilo kakvog uticaja na zbivanja u evropi. Bilo je to prvi put da je crna gora ostala bez podrske svoje zastitnice rusije, srbija je to lukavo iskoristila, a francusku i britaniju nije bilo briga za crnu goru vise no za lanjski snijeg i tako je nestalo crne gore. Crna Gora… Više »
Varao si me,i jos dosta Crnogoraca nismo i nikad bili srbi srpski mitroplite Anfilohije
Kako te varao, koliko imas godina ? Imas li neko obrazovanje, radis li nesto, jesi li nekad u zivotu zaradio platu, razgovaras li sa kim ? Smijes li se ?
STEDIM, DA NISI TI MOŽDA SUDIJA SPC?
Nikada vise necete iščupati slavni crnogorski brijest jer njega danas ima ko da brani.
Brijest je strunuo oko 1915!
Strunula ti familija
Povuci me…! A za brijest, pročitaj u Glasu Crnogorca.
Piše u Glasu Crnogorca da je počeo da truli 1892.!
Ovom političaru kojemu je sve crnogorsko mrsko trebalo bi zabraniti da javno govori u Crnoj Gori. Svaka riječ koju on izgovori vrijeđa crnogorski narod, pa i srpski u crnoj gori. U ime crkve da zabranjuje da se neko izjašnjava kao crnogorac je ništa drugo nego prosipanje otrova koji stvara podjele u Crnogorskoj državi.
Po mom misljenju vecina komentatora ovdje ili jedan sa vise nickova je instruirann od crkve. Ostrascenost dolazi iz njenih redova. Poznajem Srbe u nasoj zemlji koji vole Crnu Goru, moji rodjaci tako razmisljaju. E sad da li moj rodjak moze biti Srbin a ja Crnogorac, a ocevi su nam rodjena braca, to je drugo pitanje.
Neodrziv je stav daa se otvaranjem ove bolne teme za nasu zemlju produbljuju podjele. Valjda nam je svima vazna istina. Proslo je 100 godina, treba ovo skinuti sa dnevnog reda. Ali tek kad se utvrdi istina.
Ćuti više staro prdavelo nije tebe da se ne stvaraju nemiri između crnogoraca i srba no je tebe što ćeš izgubiti vlast nad crnogorskim crkvama i do ćara od njih ah oće li taj dan doć da ti vidimo leđa a za srbe u CG nemoj da se brineš ni dosad im ništa nije falilo no evo kojevitezaju po CG… Više »
Sta pominjes CRKVU MCGP…Nije valjda da mislis dacejoj upalit TOMOS sa 100 vjernika,obrni okreni prvocese pitat gospon Risto Radovic a ne Miras Lajovic
Blago ti u jezik, jatko! Nećeš se udavati, garant!
Što se ovaj čovjek ne kandidujena izborima, eventualno i pobijedi, pa da donosi odluke iz prve ruke. A ne da vodi politiku iz pozadine. Teologija poprima zlokobne razmjere. Vrijeme je za novi Humanizam i Renesansu.
Upravo tako. Svako ko zeli da utice na procese neka ide na izbore.
A jadni Risto kako od Kralja Nikole nešto ne nauči. I on je čeka srpski presto ka ti što čekaš. Da im pare ne donosiš, dočeka bi od Srba isto što je i on dočeka. No se ti još jadan nadaš.
Pozdravio te Servius Tullius.
I tebe Kačavenda.
Tebe, Stara i taj i onaj drugi, znaš ti, bio si im ljubimac!
Nemam ti ja nista sa njim. A ovaj da znaš ko je, a i ko si ti, bio bi ponosan.
Svak svoj posa, a ti Amfilohije pripremi se za put bez povratka. Dosta si zakuvao, a za to su te i poslali Slobo i kompanija.
Vrijeme za autokefalija je doslo. No dje si bio ove dane za vrijeme budvanske slave podgoricke skupstine? Nesto spremas ali si procitan.
Nažalost trebao si razmišljati o ovome mnogo ranije, sad je kasno! Ima tu i tvoje zasluge, politika se svuda uvukla u svaku crkvu i džamiju, uvukla se gdje ne treba. A podjele po ovom pitanju su uvjek postojale samo što su to komunisti uspješno regulisali bratstvom i jedinstvom. A pošto se crkva vratila vrijednostima četničkog bratskog Srpstva sad se sa… Više »
politicarima i crkvenjacima odgovara polupismena svjetina
Kralj Nikola je bio sklon trulim kompromisima sa onima koji su mu o glavi radili i zavrsio je kako je zavrsio. I on i drzava i kruna i nazalost narod koji je platio najvisu cijenu njegove megalomanije, plemensko-guslarske mitomanije i nedostatka osjecaja za realnost. Ako i ova vlast nastavi da mlako, strasivo i impotentno, bez imalo snage i odlucnosti da… Više »
ANB portal ne objavljuje komentare koji im ne idu u prilog
ANB portal se sramoti
Jesi li to obrisa Bečiću kancelariju i izbačio smeće, pa si se kompjutera dofatio. Plaća li te dodatno da se sramotiš i uzimaš crnogorske nikove i srbuješ na portalima. Pročitaj letko nešto, pa ćeš zavoljet svoju Crnu Goru.
Beeee, beeeee
“Iako nam je svima u Crnoj Gori jasno da o njima nemamo svi jednako mišljenje. Da ne govorimo o tome da se u nekim od partija koje su činile, a i danas čine vladajuću skupštinsku većinu na čelu sa predsjednikom države, do prije neku godinu mislilo dosta drugačije o ovom pitanju”.
Poltroni na aparatima
Iako nam je u Crnoj Gori svima jasno da smo 1918-e okupirani i da su nam “braća” Srbi sa domaćim Kvislinzima, palili kuće, ubijali žene i đecu, proćerivali nas, donijeli nam bolesti i bijedu, neki su nestankom Crne Gore danas zadovoljni. Koja je za to dijagnoza?
Ko je poltron, neka udari minus
“Mislite li da ćemo da śedimo i gledamo kako rušite temelje građanske države Crne Gore ?”
Može simulacija Skupštine izglasati da je kocka okrugla, da žive ljudi na Mjesecu, to se ne može spriječiti, ali može ostati za sprdnju našim potomcima!
Samo će posrbice ostati na sprdnju našim potomcima.
Globalni: Amfi tvrdi da je zemlja ploča, da se kosmos vrti oko Zemlje, i da je svijet nastao prije 7-8 hiljada godina. Ako ne vjeruješ, pitaj ga.
PG skupstina cak nije bila ni simulacija skupstine. Srbijanci su nasli 160 placenika koji su izglasali odluku koju su donijeli Srbijanci. Njihova uloga je necasna za njihovo potomstvo.
Daće bog pa će i ovaj stopama Branke Milić, što prije.
Ajde da se ne dijelimo onda, svi smo mi Crnogorci. Imamo svoju naciju i drzavu, a vrijeme je vise da dobijemo i crkvu. A ti ako se osjecas Srbinom idi tamo dje ti drago.
Zasto mi ne pustite komentar ??
Risto bavi sw crkvom a ne politikom , Risto svakoj si corbi mirodjija !
Dejo, jesi li čuo šta rade mornarima kada prelaze ekvator?
Kao i uvijek pravo u centar. Mislim da je Podgoricka skupstina gledano sa ove vremenske distance imala mana ali takodje mislim da je bila po volji ogromne vecine u CG. Njenim ponistenjem se nece donijeti nikakav boljitak pa mi je nejasno zasto ovi nasi poslanici ne rijesavaju neka goruca pitanja na teme iz danasnjosti nego gube vrijeme na prekrajanje istorije.… Više »
Budimo realni, neka deefovac, i s Ristom, nije vam ovo Surdulica
Budimo realni i recimo da je to bila Podgorička skupina. Treba da narod zna da je Srbija uz pomoć Francuske (od koje smo dobili izvinjenje) doprinijela nestanku Crne Gore i dinastije Petrović a od Srba smo dobili, popaljene domove, mrtve, proćerane, bolesti i bijedu. Da smo to naučili na vrijeme, ne bi imali Balvan revoluciju i posrbljavanje 1988-e.
,,Realni”: Da li je bila po mjeri većine, lako se moglo provjeriti. I tada su postojali referendumi. Ali je Aco znao odgovor većine, pa je ipak išao na ,,skupštinu” odabranih.
Zasto forsirate socijalnu demagogiju kad pricamo o nestanku svoje zemlje prije 100 godina? Ujedinjenje je bilo po volji vecine naroda, tu bi se lako slozili. Ali to nije bilo ujedinjenje. Akademik Cedomir Lakic, koji u zadnje vrijeme afirmise PG skusptinu, je rekao da su se “Crna Gora i Srbija ujedinile u Srbiju”. Demantovao je svoje novostavove o ovoj temi.
Realni mozda malo nerealni. :))))))) Pamet ti izgleda dolazi iz pete ne iz mozga :)))))
Vazda se nasmijem slatko kad procitam budimo realni balezganja 😀
….a nije ovo nista, dijelicemo se sve do familije, pa i sa djecom cim prohodaju, e tad ce mo biti vrhunski Crnogorci….
Ranka ko ima pare u banku ne plaća porez državi samo banki neki mali porez tako da ti mogu prepisati da ti stiže maximalno 45 000 eura godišnje preko toga ne mogu. 👍
Тито се потписивао ћирицом.
I ja se poptisujem i pisem cirilicom. To je nase pismo. Nasijedate posrbice na prisvajanje cirilice.
Ko pita saradnika srpske bia popa rista za rezoluciju.
Glasači.
Takoti boga Zorane imasli ti djece ili se mucis kroz zivot ka Vo za suvu slamu,pa se boga ne bojis ?
Imam amandman za ovo glasanje danas, u tu rezoluciju o Pg skupstini 1918te , da se doda da je i referendum 1992e bio izdaja , da smo i mi izdali sa 95% za zajednicku drzavu kao i djedovi nasi …
Gotovo je za tebe Amfi, istorijska nepravda ce biti ispravljena, a mi Crnogorci cemo napokon dobiti nasu crnogorsku autokefalnu crkvu!
Plaćaju li pomorci porez na 7 000 eura mjesečno ja razumijem da troše pare u crnu goru ali oni kupuju za te pare i ja trošim u crnu goru pa plaćam porez. 👍
Sto ti ne ides da plovis kad mislis da lako zaradjuju pare.Nego lakse je sjedat nedje u kafic,pit kafu i pricat o milionima,avionima isl sa dva eura u dzep
placaju….tamo djesu ih zaradili…. mrceni milioneru
Sve zemlje bivše jugoslavije su izbacile komunizam samo ga gaji još crna gora najgori svjecki režim. 👍
Kako deru porez u italiju od 130 000 kamate 5000 platiš porez banci 30 000 platiš porez državi. 👍
Jes’ vidio ti to. Ti bi trebao porez na nepismenost da placas.
Rajo ako ne platiš porez zatvoriće ti račun. Trk da ga platiš ti znaš đe ti si svjecki cojek. 👍
Risto zbog tebe i jos malo tvojih posrbica srbiju mrzim i srbijance kako si mi ih zgadio nista covjeku sektasu jedan gnjili!zivjela Oluja!!!!
Bravo Mirko! Sekta spc je najveće naše zlo. Živjela Oluja!!! Ako bog da i Oluja 2 iz CG!!!
Ti ćeš da duvaš, i biće Oluja.
Kako bi vas pomeli kukavci.
iZBACITE KOMENT DJE KAZEM DA SE POKRIJE USIMA KAD OBRAZA NEMA , ILI I VI NEMATE OBRAZA.
Kad ce ovaj u penziju,potpuno je zaladio.
Panika!Panika! Sve polako,na svoje mjesto. Ne treba potcjeniti Ristovu ulogu i ulogu DF-a u otvaranju očiju građana Crne Gore. Svakim danom i izjavama,postupcima ove bratije razgolićuje se njihova nakaradna zamisao velje Srbije,uzgred postaje sve manja. Svi pobjegli od Srbije samo ovi domaći nesretnici pokušavaju prodati našu kuću drugom. Risto i DF su garant za opstanak DPS-a na vlasti.
Bogomi kad Vladika ode jednog dana tesko mnogima odje
Stari, svima će svanuti, vjeruj mi!
Na podjele i nestabilnost zvaće se po toponimu hahahah tvoj pop Krivokapićn nego je i sam pošao da uveliča skup moj komentar od jutros. Inace ko nekad bile crnogorske crkve prije nego onaj posrbljenij Hrvat Dodik, kad su mogli to uradit narodu, drzavi, kruni i vojsci Crne Gore. E onda tek moze da se ne “djele braća, treba li zaboravit… Više »
Zadivljen sam tvojom pismenošću, Dukljo. Manje vina, manje vina…
Mitropolite imam osjecaj kao da si iz Svilajnca a ne iz Bara Šumanovića
Dado, Risto je iz Bara, Donja Morača. I zapeo je da brani Podgoričku skupinu, isključivo zbog privatnih razloga. No smo ga srećom, davno pročitali. Nema više naivnih Crnogoraca iz 1918-e i 1988-e.
Bilo bi lijepo da se ti i tebi slicni vratite u 1918.Ja zivim u 21 vijeku u 2018 godini!
Nema Neno povratka. Ali da smo do 1918-e učili o tome kako su Nemanjići porušili i popalili gradove Zete, ne bi imali Podgoričku skupinu. Da smo o 1918-oj učili u školi, ne bi 1988-e imali Balvan revoluciju i posrbljavanje. Ne zamjeri što više nijesmo naivni.
Dje nam je kralj bio 1918te? Pobjega za Italiju i Francusku! I što bi ste vi htjeli sad? Da su ga vratili i opet postavili da pljačka narod iscrpljen od okupacije i španjolke! Skupština je glasala za pridruženje Srbiji da se spasi narod gladi i da vidi leđa Petrovićima! Isto to vi je bilo i 1945! Reklo se zbogom Karađorđevićima… Više »
Neno, neće bit da je bilo tako. To nije bila Skupština, nego skupina. I ako si išta pročitao ili slušao vidio si da je to pripremano 7-8 godina. I srpski kralj je pobjega. A dobili smo najveću glad, i bijedu, da ne pominjem popaljene domove, mrtve, raseljene.
Ne lazinjas Stara spin masteru. Jad, bijedu i glad ste uvjek imali jer ste nesposobni i lijeni uvjek bili. Dozivjeli procvat i pod Nemanjicima i Karadjordjevicima, a Boku da ne pominjem, što su vam Srbi Bokelji htjeli pomoći.
Mugabe, pročitah da ti nije dobro. Vidi se, buncaš 😥
Vrati se u skolu da naučiš da čitaš.
Brdski a nadasve brzinski živio…i neka ti je vječna….
A odakle tebi pravo da tako govoris to su inace bile crnogorske crkve prije nego su dosli okupatori iz srbije i pojave ovih posrbica.
I crnogorac, jos j nikad priznata crkva, danas o znata crkva, da da se ne “djele braća to ne treba slavi utros (prvi) jeste li se nasli “u rbija izvine za sve sto je uradil.
Na podjele i nestabilnost upozorava čovjek koji je destabilizovao i podijelio sve što se destabilizovati i podijeliti dalo u CG. Cinizam i ironija.. a još nije zauzeo stranu: da li je uz Rusku crkvu ili Vaseljensku patrijaršiju? Težak izbor, izgleda.
Mitropolit je uzrok podjela u Crnoj Gori? Mozda mislis kada njega ne bude i jedno 200 000 vjernika u Crnoj Gori sve ce biti bajno?
Da, baš on. Risto Mefisto, Moračanin porijeklom iz albanskog plemena Hoti.
Ima li nešto loše u tome Generale?
Baš ništa, Fit! Ja o Albancima mislim što i vojvoda Marko Miljanov, po meni najveći i najmoralniji Crnogorac koji je ikada živio. Ali je problem što Risto ubi svojom antialbanskom propagandom. Ne bi trebao, makar radi svojih (doduše dalekih) arbanaških korjena.
O ludoga generala ahhahaha Marko MIljanov SRBENDAAAA!
Hoćeš reći da nije bio Crnogorac? koliko ja znam- bio je crnogorski vojvoda, od kralja Nikole titulu dobio. ili je možda od Obrenovića? Prosvijetli me, poltronu pametni… I pročitaj PRIMJERE ČOJSTVA I JUNAŠTVA, kao i ŽIVOT I OBIČAJE ARBANASA. Neće ti zlo činjeti, vjeruj!
Srbin Crnogorac? Znam ja ko je bio, ali izgleda da ti n3 znaš.
Da, bio je Srbin Crnogorac, porijeklom Albanac, kao i dobar dio Kuča.. komplikovano je to za tebe, ne napreži jedinu moždanu vijugu, molim te!
E tako reci Srbin da se zna! Kakvi crni Albanci ahahahh. Ok je što si ti, ali Kuci nisu. Seselj ti je iz Kuča ahhahah komplikovano je to za tebe.
Nevjerniče, djelimično si u pravu. Risto nije uzrok no posljedica podjela. Uzrok je sramna Podgorička skupina. Ali je Risro uzrok produbljavanja. I to nema veze sa vjerom. Kod njega je to biznis: hoteli, poslovni prostori, stanovi za tržište i desetine miliona koje godišnje iznese iz Crne Gore.
A prije je bilo CPC nikad priznata crkva, danas odluka koja je donesena prije sto godina, eto dokaza o postojanju onoga cega se boje. Aca bre, posrbljeni crnogorac, jos jedan primjer kako Crnogorac kad se vrati iz svijeta u svoju drzavu vrati se kao Crnogorac, a Crnogorac koji ode u BG. vrati se kao Srbin i to zadojeni uz punu… Više »
Jok, zvaće se po toponimu hahahah čak i pleme dioklita i ilira, koji su bili na prostoru CG proizilazi iz Srpskog naroda. Odrodili ste se i neka vam je sa srećom mali miševi.
Samo pitaj Milosa Raonica kako se osjeca i eto ti odgovora ko je Crnogorac “kad se vrati iz svijeta” kako ti to rece..
Novinar, stvar je kućnog vaspitanja i karaktera osobe. Svi koji su Argentinu otišli prije sto godina su Crnogorci. Ili bolje oni koji su u Peroj otišli prije 300 godina, znaju da su Crnogorci. Ali su bili daleko, pa su imuni na Svetosavki i Kosovski mit. Ti nažalost nijesi imun.
Prije više od 350 godina su otišli u Peroj. Dan- danas se pišu kao Crnogorci, i većina su u tom divnom istarskom mjestu.. Kako to da se ne pišu kao Srbi, baš zanimljivo?
Daleko sam ja od mitova. Samo mi je žao profesionalnih crnogoraca kojima je jedna ruka na srcu a druga u državnom budžetu pa nama koji pokušavamo da ostanemo normalni spočitavaju kosovsku motomaniju!
novinaru ,skupljaš li ti to raoniću loptice pa ti je otkrio kako se osjeća.sigurno je blefirao jer mu je bilo žao tebe, sužnja (serva).
Što onda slaviste tu istu Pg skupinu kad već pozivate da se ne “djele braća” ? Zar se više od pola Crne Gore nije čudilo što to slavite nestanak Crne Gore ? Zar nije tvoj pop Krivokapić poručio “da je Crna Gora okupirala srpsku Boku” ?? Mislite li da ćemo da śedimo i gledamo kako rušite temelje građanske države Crne… Više »
Slažem se da to ne treba slaviti. Ali ubedinjenje 1945g obavezno, pa o da ono 1992
Bodine, ovo je recenica koja je ključ priče o posljedicama te mrcene Podgoričke skupštine:
“Mislite li da ćemo da śedimo i gledamo kako rušite temelje građanske države Crne Gore ?”
Molim te, ponovi je u komentarima, da je ja ne ponavljam…Ne treba da raspravljamo sa njima, treba ovo da im kažemo, i tačka.
Nije slao pisma DF-u, nego je i sam pošao da uveliča skup pljuvača…. po sebi….
No neka, kada mu dodje vrijeme za voznesenije, pitaće se zašto se ovo osjeća kao padanije…. ?? …
CDM,zasto ste “skinuli”moj komentar od jutros(prvi)jeste li se nasli “uvrijedjeni”sto sam napisao ZIVU ISTINU o ovom Srpskom popu Ristu Cirovu Radovicu,sve ste ali Crnogorci nijeste.
DOLJE 1918.
DOLJE 1945.
ŽIVJEO 22. MAJ 2006. GODINE.
ŽIVJEO TRAJNI RASTANAK SRBIJA I CRNE GORE, SRPSTVA I CRNOGORSTVA.
NO, JOŠ POSTOJI JEDAN BITAN ZADATAK KOJI MORAMO UČINITI.
A TO JE VJEČNI RASTANAK SRBA I CRNOGORACA NA OBIČNOM, MEĐULJUDSKOM NIVOU !
CRNA GORA SE RAZIŠLA SA SRBIJOM.
KRAJNJE JE VRIJEME DA SE I CRNOGORCI SA SRBIJOM RAZIĐU, U SVAKOM MOGUĆEM OBLIKU !
Ovaj lik je Hrvat iz Pelagićeva koji botuje za DPS!!!
Jeste, eno neki dan Milo bio u Pelagićevu XAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAX
Srpskanac, General Dukljanin ti kaže: možeš se udaljiti! Ne znam ni što visiš ođe, onaj posrbljenij Hrvat Dodik te vjerovatno treba.
KO JE OVAJ
https://youtu.be/EMrfm_zIm-8
Sarumane,spremaš li trupe ili smo još uvijek u pripremnoj fazi?
SARUMAN haha vrh.
Poslije ovoga traziti da se Srbija izvine za sve sto je uradila narodu, drzavi, kruni i vojsci Crne Gore. E onda tek moze da se govori o pomirenju.
Poslije 1918g još smo dvije države sa Srbima napravili. E toliko su ti đedovi misli da su dužni izvinjenje
Kad su mogli to uradit u Srebrenici i u Zagrebu, mogli bi i na Cetinju. Onako što se kaže, bratski!
A ko traži pomirenje s vama Milogorcima? Dajete sebi mnogo na značaju. Niko vam ne duguje izvinjenje. Zabole nekog za vaše zelenaške makarone ustanike od pre 100 godina, koji su za žabarski račun hteli protiv volje većine i prolili krv u to ime.
Mene “zabole”. Očevog strica su mi strijeljali “oslobodioci” 1919. Bio komita, vojnik generala Vešovića, jedva da je bio prešao 20-u. Ni za grob mu se ne zna. Mi smo oprostili, takva vremena bila, zločin na sve strane. Ali ti i slični ne dosoljavajte rane.. tebe “zabole”..
Pa koga je terao da za šaku žabarskih makarona diže ustanak protiv demokratske većine? Takvi kao on su prvi udarili i prvi krv prolili. Za čiji račun?
Ko je ustanovio tu demokratsku većinu? Ti? Stradao je za svoju Crnu Goru i za svog kralja, ponosan sam na njega. A makarondžije su bili tvoji četnici, makar u ovim krajevima. Drugih makarondžija u CG nikad bilo nije.
Prvo treba da se izvini turska
Zaštitni žuti šljem na glavu i pravac skela da vidiš onu fasadu ispod crkve Sv. Đorđa. Bojim se da ti to ne ispada kako treba.
“…produbi podjele…”?! Gos. Radoviću treba li zaboravit kako su nas “braća oslobodili”?! Treba li zaboravit kako si ti doša tu đe si?! Treba li da zanemarimo ko smo bili, ko smo sad i ko ćemo vazda bit?!
Ti budi i dalje što god hoćeš, ali pusti i druge da budu. Ne znam sta mislis da se ovim postiže.
Da ne bi Risto da opet organizujemo Podgoričku skupštinu pa da postanemo još jedna srbijanska izborna jedinica?
Ako iko zavađa ovaj narod onda si to ti!!!
Ako su Crnogorci zaista bili slobodarski narod koji se branio od Turaka, zašto je onda Stara Crna Gora bila podeljena na 4 NAHIJE?
Da bi se bolje obranila od neprijatelja kao sto si ti.
Zašto je Srbija podijeljena na 150 regija (šumadijski, mačvanski, raški, kolubarski, moravski….)? Nisi ti ni S od srbijanca, jer da jesi, znao bi iz koliko regija (kod nas nahija) se sastoji Srbija, časna država koja je došla tu đe jeste zbog takvih kao ti i tebi sličnih.
Ako su Srbi tako hrabar narod, dje su bili onih 500 godina?
Srbija je bila 356 godina pod Turcima…
Srbija je nestala poslije Kosovske bitke kao država. Sa punim subjektiviteto javlja se 1878 godine. Znači 489 godina. Ti računaš Srbiju za vrijema Miloša Obrenovića, a on je od Sultana tražio zastavu crvena, bijela,plava a Sultan je 1835 ukazom odredio današnju. Ako je po tvome to sloboda, onda si u pravu.
Crna Gora 50 godina – od 1499 do 1549.
Crna Gora ja vazda bila svoja na svome. Turci su i nju mogoli doci samo sa velikom vojskom i njcesce su biliporazeni i desetkovani. Desilo sa par puta a zadnji put 1714 godine da su prodrli do Cetinja i spalili cetinjski manastir sa ciljam genocida i potpunog etnickog ciscenja stanovnistva, ali u posledenjm i pored sporvedenog genocida nisu uspjeli. Ipak… Više »
Srbija je bila turski vazal od 1389 – 1459, a od 1459 do 1718 je pod potpunom turskom vlascu. Od 1718 – 1739 je pod vlascu Austrije, a od 1739 do 1804 opet pod punom vlascu Turske. Od 1804 do 1813 Srbija je fakticni slobodna na dijelu svoje teritorije. Od 1813 do 1878 Srbija je pod ogranicenom turskom vlascu, ali… Više »
Crna Gora/Zeta posle pada nemanjcke drzave i smrti cara Dusana postaje fakticki samostalna pod dinastijom Balsic (1356-1421), zatim pada opet pod vlast turske vazalne despotovine Srbije od 1421- 1451. Od 1451-1465 pod Crnojevicima je vazal Republike Venceije, a od 1465-1499 fakticki nezvisna drzava Crnojevica i poslednja na Balkanu koja pada pod tudjinsku vlast 1499. Od tada pa do 1613 uz… Više »
Podgorička skupina konačno mora dobiti svoje pravo mjesto. Skupina osoba (ne mogu reć ljudi), izabrana iz druge države da ukine sopstvenu državu. Ima li ko normalan da mu nije jasno da je godinama pripremana okupacija i nestanak Crne Gore. I javio se prvi biznismen Crne Gore da zaštiti lične interese.
Ajd ne budali. Da parlamentarna većina u donosi vrijednosni sud o dogadjaju od prije 100 godina, budalasta je rabota. To je najobicnije dnevno politikanstvo, koje ionako podijeljenoj Crnoj Gori nikakvo dobro nece izroditi.
Alo tripko. Drzava ti se ugasila 1916. a ne na Podgorickoj skupstini. 1916. kad ste kukavicki kapitulirali i usli u istoriju kao jedina drzava koja je predala naoruzanje i prihvatila okupaciju Austrougara u Isv. ratu, na tlu planete Zemlje.
Ha ha Kiro. Nije država šterika, da može da se ugasi. Država je bila okupirana pa oslobođena, taman ka Srbija. S tom razlikom što smo se mi borili a vi utekli. A ovom Neznalici da se oduzne Politikin zabavnik.
Politikin zabavnik je za tvoje izvore, izvor mudrosti. Ovo su sve čitati koje je lako provjeriti, ali pošto nema na ANB Analitici i Montenegrini onda nista hahahaha čitaj neznalice. Samo strane izvore 😉
Neznalice skoro sam pročitao da ste ustanovili da je Isus Hrist bio Srbin. Takođe imate akademike koji pišu da ste napravili Kineski zid i gradili piramide. Srećna Crna Gora da zapane pored takve veličine.
Ne znam to, ali što zmano je da su Crnogorci srušili Njegoševu Kapelu na Lovćenu
Stara to za Kineski zid nije iskljuceno. Srbi su prastari narod 11000 godina, od kojih su mnogi nastali 😉 prekomplikovano je to za tebe.
Kakva Crna Gora? Toponim ili narod? Kao narod pripadate Srpskom nacionalnom korpusu I to istorija iz dana u dan dokazuje. Samo se kod vas uci politicka istorija da odrzi mila I ekipu. Moras poceti da citas strane izvore, jos iz antike. Znam da ti je to prekomplikovano ali je tako.
Tvoj kralj Petar nije kapitulirao; samo je pobjegao! A unuk mu Petar II je i kapitulirao i pobjegao 1941.. Kapitulacija postoji kao institut u Ratnom pravu i ne predstavlja nikakvu sramotu. Nije sramota ni kad kralj pobjegne, jer je veća sramota da bude zarobljen. Tako da, za tvoju informaciju, puna je istorija kraljeva koji su bježali. Ali… kao da si… Više »
Kako je bivsi Srbine? Kome istorija pocinje od Vojislavljevica. aahhahah Grčki istoričar Laonik Halkokondil tvrdi da su Srbi najstariji i najveći narod na svetu (podrazumevajući pod tim imenom sve Slovene), a u originalnoj nemačkoj hronici pisanoj oko 750. godine nove ere koja se nalazi u Minhenu, između ostalog piše: “Srbi predstavljaju tako veliko carstvo (regnum) da su iz njih proizašli… Više »
Hahahahahahahaha Aj mi reci kako to da od tako velikog naroda spane na Srbiju? Sto bi sa ostatkom od te veličine? I kako to da ako za takve tvrdnje postoje materijalni dokazi i dokumenti to niđe zvanicno ne pise? Znas li da fasisticka ideologija podrazumjeva velicanje jednog naroda, propagiranjje njegove superiornosti u odnosu na druge narode, propagiranje bozanskog porijekla tog… Više »
Poz, komplikovano je to za objasniti u par recenica, a pogotovo vama koji ne zelite da znate. Ovo su zvanicni citati svjetskih velikana, a ti sam probaj da shvatis, zasto se to ne uci kako bi trebalo.
“Ime Srbin je najstarije i duboko ukorenjeno među svim Slovenima” napisao je Šafarik. Grčki istoričar Herodot smatrao je da su Srbi Tračani i da su posle Indusa najveći narod na svetu. Prihvatajući njegovo stanovište, nemački i ruski istoričari razradili su tezu da je “među Srbima od pamtiveka živelo veliko pleme nazivano Raščani ili Rasi, a to ime potiče iz Indije… Više »
Imaš li neki strip Alan Ford da se mijenjamo?
Imas montenegrinu I analitiku, ali to vec citas.
“Prvo opšte ime svih Slovena bilo je Srbli, što je značilo ujedinjeni“, a mađarski grof Kalaj u svojoj istoriji navodi: “Po ispitivanjima najboljih naučnika svi slovenski narodi u prastaro doba nazivali su se Srbi“. On takođe navodi da se od šestog veka pojavljuje ime Slavi, dok su svi Sloveni živeli zajedno i nazivali se sabraćom.
Neznalice , lijepo je napisao Vizantijski car Konstantin Porfirogerit ko su srbi i kako su dobili ime , citiram : ” srbi su robovi romeja i dobili su ime po serbulama , jeftinim cipelama ..” To nije bio tada nikakav narod nego obilježje statusa , u ovom slučaju “roba romeja” ! A vi od toga napraviste mit da ste narod… Više »
To je samo tvoje maliciozno mlacenje, jer da bi ga citirao, morao si da procitas. On sam nije mjerodavan po pitanju identiteta Balkanskih naroda, jer mjesa čas jedne čas druge. Srbin ima značenje zajednistva i to simbolizuje kod Slovenskih naroda. Da znači sluga, ne bi se Rimski Kralj porijeklom Rasanin zvao Servius Tullius, stotinama godina prije Vizantije. Sjedi 1.
Citaj nesretnice.
Neznalice, Srbi su najtariji narod na svijetu, NEBESKI, pali su sa Marsa i nažalost pravo na glavu, tako da ni dan danas ne mogu da dođu sebi”””
Mi smo se pokazali spospbni da od istih ljudi u mali broj godina od navodnihi”izdajnika” pravimo heroje. Na pr.za Krsta, sada su nam heroji i oni koji su ga opkoljavali i pucali a i on. Dižemo spoemike i jednim i drgim, istovremeno haha. Sve što se sada usvoji neće važiti za 30g, to nam je “časna” istorija CG do sada… Više »
U pravu si. Ne treba energiju trositi kad se vidi da je to beskorisno. Treba pustiti cunami da protutnji, jer kao i svaka nepogoda mora kratko trajati a nikad nije kasno sanirati stetu i izvrsiti reviziju.
Jaki su to kompleksi. Tesko je prihvatiti cinjenicu da su jedina drzava koja je polozila oruzje i kapitulirala u I sv. ratu. Da im je kralj sa zlatom pobjegao i ostavio narod na milost i nemilost Austrougarima. Da se sve to desavalo 1916. Da su 1916. izgubili drzavu. Da od 1916.- 1918. Crna Gora nije postojala na karti svijeta vec… Više »
E jadnice pljuni na sebe!
otice i oni putem kralja nikole, kakva je to kukavica bila vala baz..
Raspopovic u šok sobi. Izdade ga risto
Budimo svijesni da Amfi i SPC rade u kontinuitetu decenijama na asimilacije Crnogoraca,ali Crnogorci su svijesni da kao narod ovo je prelomno za opstanak.Dok god je SPC u Crnoj Gori nastavice se negacija icesa CRNOGORSKOG,onog momenta kada Drzava i Crnogorska Pravoslavna Crkva preuzmu sve pravoslavne sakralne objekte mozemo reci Crna Gora ima vjecnost i svijetlu buducnost!
Rodis se. Svi ti se vesele. Krenes u skolu. Zavrsis skolovanje. Stasas u momka za zenidbu. 30 godina ti je. A ovi kreteni su i dalje tu..
To sto su ovi koji pobjedjuju 30 godina i dalje tu je logicno ali sto su ovi sto gube 30 godine jos uvijek tu – e to nije logicno moj Cuca.
Rodis se. Svi ti se vesele. Krenes u skolu. Zavrsis skolovanje. Stasas u momka za zenidbu. 30 godina ti je, a mrziš sve što je Crnogorsko?!?
volio bi da si poyivao da se ne glasa o yakonu o ekproprijaciji, ali …
I TEBE JE DOGORELO DO NOKATA,
DOSTA SI DIJELIO ,SVADJA,VELIKOSRBOVA I RASPIRIVA POZAR!
KASNO SI POCEO DA GLUMIS VATROGASCA!
Risto i SPC su glavni krivici za raskol i podjele u CG.
Da oni su krivi što Miraš ima nvo
Region budalo,nema veze Miras sa ovom pricom,nego 1918 godina,kada su nam srbijanske vlasti i posrani Karadjordjevici ponistili sve sto je Crnogorsko.Nikad vise 1918,naravno da ce se IZGLASATI u Skupstini Crne Gore,malo je tamo cetnika,da bi “pomogli”ovom srbijanskom popu.
“Veći” je Srbin bio Kralj Nikola nego njegov unuk Alensandar. I ima veze sa Mirašem, jer za 30g ne možete naći ni jedno Svešteno lice koje će se prihvatiti toga posla. Da nije prihvatio Miraš trebao je Milutin Simović
Da je pravde, a biće, CPC će se podići… A region će da nam čestita….
Prije bih Crkvu Vatikanu dao na čuvanje 100g, nego Mirašu 10 dana
Naprotiv. Treba pustiti nevrijeme i mrak da se istutnji, a kad nestane tame onda po svjetlosti dana revidirati sve odluke tame. Sad je svaki poziv na razum uzaludan. Nikad nije kasno izvrsiti reviziju. Sto vise bude prekrajanja istine to ce kasnije lakse biti dokazati lazi na revizionom postupku. Samo lagano sacekati da cunami prodje, a posle ima vremena za sanaciju.… Više »
Doslo vrijeme da crnogorci ranije ustaju od srba pa je.i.vise dislajkova amfilohijeve izjave ! Ili ga dislakuju pripadnici drugih religija ? Ili su u cg zaposljeni samo simpatizeri vlasti pa ranije ustaju, ovi sto nemaju posao mogu da spavaju do podne !
Druže, rješenje je jednostavno – mi gledamo prave novinske portale, gdje su pravi novinari za razliku od srpske žute štampe – informer kurir telegraf novosti i tv pink happy… Hahaha, samo dok ih nabrajam, naa pamet mi padaju Vučićević i Marić, pa se pitam ko vam supu soli, hahaha… Pored toga ovdje dolaze samo srpski sendvičari, i ona gora vrsta… Više »
Anonimuse ti si nepismen kao I ti tvoji “pravi” novinari ahahahah
Dps poltron, vidim i ti si pismen! Aj objasni pismenost sto znaci?
Objasnice ti ovi iz CDMa ahahah
Objasnice ti ovi iz cdm-a Hahahahahahahaha a smr
cetinje 1993
Mani se vise politike BOZIJi COVJECE, drzi se svoga posla
Marinero on je političar,po zadatku,vojni službenik ne naše vojske,bizismen,uzeo na prevaru milione kvadraza,državne zemlje.
UDBA.
Nije imao kad da se javi, bio na nekom gradilištu da primi radove.
Amfi, aj polako.
Osta ti bez imovine
a ti bez domovine hahahaha
Pokušavali su 500g, odbranila se. Sada su se samo presvukli, a sve ostalo je isto. I dalje smeta Njegoš, Krst na grbu i koliko toga još
Ova prica o 1918 je zaista bila neophodna da se izvedu na cistac oni koji su navodno danas za ravnopravnu zajednicu Srbije i Crne Gore kakvom su smatrali SRJ itd. Sada se jasno vidi da je njihova stvarna namjera kad bi im moglo biti, ankesija Crne Gore i unitarna Srbija kakva je stvorena 1918. Samo takvi mogu braniti tu najvecu… Više »
Svaka ti je sveta veliki oce nas,ziv i zdrav nam bio i da nam uz bozu pomoc dugo pozivis…A ovi nek poniste AVNOJ sku Skupstinu i 1945
Dok je brava biće i pastira.
Kakav licemjer.Piii
Saruman kaze “susjedi”? Sarumane, ti kao da si malo zastranio put vatikana 😉 Trazis da se ne glasa jer jos nije mrtva ideja velikosrpstva, pa kazes, nek imaju te odluke tzv podgoricke skupstine, mogu valjat nekad u buducnosti da se cetnik pozove na njih kad dodje vrijeme a?
saruman je genijalan naziv za njega!
Još jedan plus za Sarumana 👍
Susjed je slovenska riječ, i Rusi je imaju. Komšija je turcizam. Šta ćemo ti kad više voliš tursko od slovenskog..😀 a Vatikan s tim ima veze koliko ti sa pismenošću.
Turska je patrijarsiju tvoju napravila zato, pssst…
Moju nije, sigurno. Ja sam ateista.
risto cirov politicar komunisticki udbaski kadar opet tvrdi politiku.losu…naprijed crna goro jace nego ikad ksebi i ka eu i nato….rasti i razvijaj se….
Antilopije,doslo vrijeme.