Politika

Podgorička skupština srpska revolucija protiv Crne Gore

Podgorička skupština

Politički analitičar Srđa Vukadinović je ocijenio da Rezolucija koju je Demokratska partija socijalista uputila Skupštini povodom 100 godina od Podgoričke skupštine predstavlja samo još jednu potvrdu da su te odluke bile pogubne za Crnu Goru koja je tada izgubila državnost.

On u izjavi za Dnevne novine tvrdi da su odluke Podgoričke skupštine poništene odlukama o nezavisnosti Crne Gore 2006. godine.

“Prema tome, ovo je poništeno još prije nego što je Crna Gora obnovila nezavisnost, zatim nekim odlukama kada je Crna Gora bila u sastavu Jugoslavije i još mnogo ranije. Rezolucija znači samo još jednu potvrdu da su odluke Podgoričke skupštine bile pogubne za Crnu Goru, da je tada izgubila državnost. Ono što je ključno je da Crna Gora ima odluku iz 2006. godine, to je ta moderna savremena Crna Gora koja ima i Ustav iz 2007. godine, kojim se poništavaju i svi ostali ustavi, koji su govorili o nekim stvarima koje su upravo u Podgoričkoj skupštini poništene”, kaže Vukadinović.

Takozvana Podgorička skupština bila je tema prekjučerašnjeg naučnog skupa “Crnogorska 1918. savremena percepcija ili relativizacija” koji su organizovali Filozofski fakultet iz Nikšića i Centar za geopolitiku, na kojem je, između ostalog, ocijenjeno da je skup čijim je odlukama naša država nestala sa mape nezavisnih država Evrope bio, “srpska revolucija protiv nacionalnog crnogorstva i protiv državne nezavisnosti Crne Gore”.

Istoričari su poručili da je istorija jasna, te da nema prostora za zloupotrebu u dnevnopolitičke svrhe.

“Bez sumnje 1918. je godina kada je Crna Gora nestala. Jer se 1918. godine u Crnoj Gori desilo ono što se nikada ranije u istoriji nije desilo. Dakle, to je jedna sasvim nova pojava u istoriji Crne Gore, nesravnjiva sa bilo čim prije. Godine raskola i spora i prvog sukoba u čijoj je osnovi ideologija, a ne neki nacionalni ili vjerski kontekst”, rekao je istoričar Živko Andrijašević.

Istoričar Dragutin Papović je poručio da “nije izvršeno samo zbacivanje prethodnog režima i pravnog poretka, nego i ukidanja države” te da je sa tog aspekta “Podgorička skupština je bila revolucija protiv crnogorske države” Milan Šćekić je skrenuo pažnju na činjenicu da su srpski istoričari marginalizovali učešće Crne Gore u Prvom svjetskom ratu, te da ne čudi što “crnogorska 1918. godina maltene i ne postoji u njihovim djelima”

Podgorička skupština biće tema i okruglog stola kojeg danas organizuje Crnogorska akademija nauka i umjetnosti. Ovaj događaj naći će se kao dio dešavanja u periodu od Berlinskog kongresa 1878. do gubitka države 1918. godine.

Za analitičara i univerzitetskog profesora Vukadinovića, odluke Podgoričke skupštine su Crnoj Gori donijele samo nesreću, nestanak jedne države, bratoubilački rat koji se vodio na njenoj teritoriji, netrpeljivosti i vječite podjele koje do danas nijesu prevaziđene. On, ipak, smatra da su odluke tzv. Podgoričke skupštine poništene obnovom nezavisnosti Crne Gore, odnosno plebiscitom na kojem su građani u maju 2006. “jasno rekli šta hoće i kakvu državu žele”.

Osim toga Vukadinović smatra da je potrebno vrijeme da svijest građana o vrijednostima referenduma 2006. sazre i da na tome treba raditi.

NAJNOVIJI NAJSTARIJI POPULARNI
Moli
Gost
Moli

“Srpski pisem,srpski zborim,svakom gromko govorim. Narodnost mi srbinska,um i dusa Slavjanska”…e kome nije jasno ovo..kad veliki vladika petar II ovo kaze..svaki komentar je suvisan.meni ce barem djeca znati ko su i sta su,sto je do mene..a za ovo drugo mi siste,znate vec sta rodjaci..:-):-) i za adnana i za serba,i za andrijasevica,i za rotkovica,sukovica,kilibardu..sve te kvazi ideologe sa db jasala..normalnom… Više »

Dejo milioner💔
Gost
Dejo milioner💔

Crna Gora u nahiju i sedam brda sa ponosom. 👍

Zeljko Jovetic
Gost
Zeljko Jovetic

Podji u BG pasaluk..pa tamo sa ostalima…ponosno…ha ha

milos radunovic
Gost
milos radunovic

JEDINI KRALJ KOJI JE RODJEN NA CETINJE JE ALEKSANDAR KARADJORDJEVIC

mojsilovic
Gost
mojsilovic

tako je.. u kupus minusari

Zeljko Jovetic
Gost
Zeljko Jovetic

Toliko je ispostovao mjesto rodjenja i familiju..da je djedu zabranio da se vrati i precrtao Ct i Crnu Goru..Poslije im se sve vratilo..zavrsise i oni dje mu je djed po majci zavrsio..Sve se vraca…

Milo Vujovic CT
Gost
Milo Vujovic CT

Za srbijansku Revoluciju Protiv Crne Gore, jos Niko Nije Odgovarao za Genocid nad Vise od
10.hiljada Nase Brace i Sestara Koji su Brutalno Pobili i Poklali srbijanski Okupatori ,i sto je
Najvaznije Crna Gora Nije do sada Mogla da se Revansira srbijancima kao Svima do Tada
Okupatorima !!

Gojak
Gost
Gojak

1918 i kasnije su se sukobili Crnogorci sa Crnogorcima. Srbijanaca u tim sukobima je bilo vrlo malo ili uopste nijesu ucestvovali !

Crniseverkoreac
Gost
Crniseverkoreac

Gde je sahranjeno tih 10 hiljada, kad lupas aj se potrudi da ima iole smisla.

SSal😀e
Gost
SSal😀e

Mjesto srbijanac savodrug

Karolina
Gost
Karolina

10 hiljada!? Pa to je više nego broj stradalih u Jasenovcu! Ista je tvoja i nova hrvatska istorija, tako da ispada da je to bio genocid veci i od Jasenovca! Ajde, ne lupetaj!

Moli
Gost
Moli

Hahhahaha a legendo,prema zvanicnim podacima poginulo je oko 3000 crnogoraca,dok je citava vojska cg brojala oko 30000 ljudi hahah no vi na cetinje ste tesko oboljeli..klaustrofobicna etnogenezofobija hahha

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Milo pomiješao si. Premijer Marković je rekao da je u vremenu 1914-1918, tj. za vrijeme rata sa Austrijom i tokom njene okupacije u Crnoj Gori stradalo oko 20.000 ljudi, a u periodu 1919-1929 je stradalo oko 270 ljudi.

SSal😀e
Gost
SSal😀e

Srbijanci mjeestooo aport p.s ovo razumijete

Crniseverkoreac
Gost
Crniseverkoreac

Umesto sendvica, veceras dobijas bananu

SSal😀e
Gost
SSal😀e

Aport srbijanac

Joko
Gost
Joko

Hvala ti bože što nijesam srbin.

Majka
Gost
Majka

Ti si Rom, Joko!

Joko
Gost
Joko

Svi znamo ko su romi i odakle su. Čak se i navijači najvećeg c.vašeg kluba tako zovu

Majka
Gost
Majka

Joko, sine, sad znaš ko si i što si! Sudbina.

Djuzzz
Gost
Djuzzz

I ja kažem, hvala ti Bože što Joko nije naš!

Petar Petrovic
Gost
Petar Petrovic

Jesi bolan ali ne znas

Dejo milioner💔
Gost
Dejo milioner💔

Crna Gora crnogorcima. 👍

Dejo11devetki💔
Gost
Dejo11devetki💔

Tražim đevojku koja umije citat i pisati treba mi u italiju. Nas jezik. 👍

Papović
Gost
Papović

Kažu da Živko piše novu knjigu- Istorija s greškom!

RESERVE
Gost
RESERVE

Polemisite sa Zivkom ako imate hrabrosti i znanja. A ne iza plota mucki ubacivati.

Papović
Gost
Papović

Hahaha, ne piše samo on, i vi imenjače isto radite, nažalost!

676
Gost
676

Ako bude kao nacija s greskom, samo neka pise. Iako je meni licno CG ideologija njegovo najbolje djelo

delboj
Gost
delboj

To sto se Kralj Nikola nije smio vratiti u Crnu Goru posle rata i sto je umro u izgnanstvu u Italiji sasvim dovoljno o okupaciji Crne Gore od strane Srbije. Krvavo je u Podgorici ugusena pokusaj zaustavljanja puca i Podgoricke skupstine. Na stotine ljudi je pobijeno od strane srpske vosjke i vise stotina utamniceno u cuvenom zatvoru Jusovaci u Podgorici.… Više »

Brdjanin
Gost
Brdjanin

Nijesu mu dali Francuzi da mrdne iz Francuske! Imaš li imena tih “na stotine”, poginulih, neko je to morao zapisat, ili bi familije tragale za njima, i nedje bi se našao spisak “više stotina utamničenih”?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Znaš li ti kolika je Jusovača, delboj? Obidji je, sve će ti bit jasno!

Historik
Gost
Historik

“U času zaključenja primirja između saveznika i centralnih sila, Vlada Francuske Republike je zadržala u Francuskoj kralja i vladu Crne Gore pod izgovorom da savezničke trupe treba da uspostave red u našoj zemlji: to se vidi iz pisama Nj. eks. gospode Poenkarea i Pišona od 4. i 24. novembra 1918. Zabrana da se vrate u svoju zemlju je dostavljena Njegovom… Više »

Historik
Gost
Historik

“Za svoje operacije preko crnogorske teritorije, saveznici nijesu našli za potrebno ni da konsultuju nejsku vladu, niti je ona imala udjela u planiranju ovih ratnih operacija za oslobađanje Balkana i njene sopstvene teritorije. Prema tome, saveznici su imali pravo da odaberu odgovarajuće pravce nastupanja, sredstva i jedinice koje će najuspješnije obaviti zadatak pobjede neprijatelja i na crnogorskom ratištu.”

Karolina
Gost
Karolina

Je li to ona vlada u Neju koja 1920. godine u proglasu piše da je Crna Gora srpska država?

Jokso
Gost
Jokso

Jusovaca je turski zatvor u kojem su mucili i zatvarali Crnogorce i Brdjane !

Stologlav
Gost
Stologlav

Sve sto si napisao je netacno ! Sa neistinom se ne pomaze Crnoj Gori. Naprotiv ! Nikakve pobune nije bilo u Podgorici.

Pracka
Gost
Pracka

Vratite fabrike, vratite poljoprivredu , postujte zakone, placajte porez, radite po zakonima a ne po nalogu jednog covjeka. Napravite pravnu drzavu svih gradjana. Pa tek onda mozemo o istoriji. A da! Tada nikog nece zanimati istorija. Samo gladni, glupi i neobrazovani narodi pokusavaju da mijenjaju proslost. Ja se ne stidim ni podgoricke skupstine ni nicega jer to je proslo. Al… Više »

Dejo11devetki💔
Gost
Dejo11devetki💔

Silvija reko mi mladen da si top riba. 👍😃

Randolf
Gost
Randolf

Mislim da bi ove što danas podžavaju podgoričku skupštinu trebalo poslati tako đe im je ljepše… Da se ne muče u ovu našu crnu kukavicu od zemlje.

Gost
Gost
Gost

Treba proćerati sve koji su glasali na referendumu za zajedničku državu, zar ne Randolfe?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ne goste, ovo je država svih onih koji je vole ili barem poštuju. Ali treba kazniti svakoga, ko radi protiv države i poziva na njenu okupaciju ili pomaže da nestane kao prije 100 godina.

Karolina
Gost
Karolina

Isto da primjenimo i mi Bokelji! Tako da se ne spuštaš dalje od Brajića i idi u Ulcinj na more!

Cetinje
Gost
Cetinje

Gost konačno i ti nešto pametno da kažeš.

Rigips Juton
Gost
Rigips Juton

Zašto se vi sa Cetinja spuštati u Boku? Da li bi i mi onda vas trebali proćerati preko Brajića i Mirca?

Velika Poljana
Gost
Velika Poljana

Zato sto je Boka u mojoj drzavi.

Karolina
Gost
Karolina

Imamo i mi pravo na referendum! Ako ga je imala Crna Gora, imamo i mi. Jednom su Bokelji odlučili da se ujedine sa CG, e tako sad imamo pravo da se izjasnimo i o izlasku iz te države! A ovo “zato što je u tvojoj državi”, i mi Srbi smo u tvojoj državi pa bi nas proćerdao odavde. E tako… Više »

Bokelj
Gost
Bokelj

Boka i podlovćenska Crna Gora su se ujedinile kao “dvije susjedne pokrajine”, a to je trajalo oko 7 mjeseci! To je bilo 1813. a aneksija Boke je bila 1945.

abc
Gost
abc

Karolina, vrati se u Bileću.

Karolina
Gost
Karolina

Ja rođena Bokeljka, a ti?

Brdjanin
Gost
Brdjanin

Cetinje i okolina, sve ostalo je sporno!

Katunjanin
Gost
Katunjanin

Kome bi drugo prodavali krtolu?

Zeljko Jovetic
Gost
Zeljko Jovetic

Koliko nas je…pazi se da ne bude obrnuto…ha ha

Pracka
Gost
Pracka

Da mogu vratiti vrijeme nikad ne glasao DA na refundumu. Sad vidim kakvi sve kreteni zive medju nama. Umjesto drzave blagostanja dobili smo privatni posjed u kojem polako umire sve pozitivno. Nema vise Crne Gore.

Jež
Gost
Jež

Ti, kao glasao….još da ti neko povjeruje.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ko te naježio, Jež?

Zeljko Jovetic
Gost
Zeljko Jovetic

Ha ha ha ha ha…ti glasao da…ha ha ha.ha

Bokelj
Gost
Bokelj

A ja mislim da Boku treba odvojit ili bar posebnu regiju napravit,pa vas sa sjevera sve pomalo uzbrdo,da se ne mucite kad osolite zadnjicu.

Petar Petrovic
Gost
Petar Petrovic

Ово је претходница нечега што прети свијету и што би требало да забрине сваког одговорног човека. Само је питање да се и ми не придружимо и да не буде по оној пословици, `где су сви ћорави и ти затвори једно око, данас има више Црногораца у Србији него у Црној Гори да још нисам чуо да је неко из Србије… Više »

Crniseverkoreac
Gost
Crniseverkoreac

Opet o podgorickoj skupstini, na svaka tri dana.

Mr.Evil
Gost
Mr.Evil

Nemoj tako, malo Miraš, malo Amfilohije, malo NVO CPC, malo ekonomija- ups!

Cetinje
Gost
Cetinje

Bježali ste 1916. preko Mojkovca. Bežanija slavne srpske vojske. Jedno naselje u BG danas nosi naziv Bežanijska kosa po bježaniji srba od neprijatelja. Junački narod, nema što

Rigips Juton
Gost
Rigips Juton

Taj narod se poslije bježanja vratio kao pobjednik i oslobodio sve tamo do Istre. Tvoji su utekli i nisu se vraćali. Ko je tu veći junak? Pobjeći i ponovo se boriti do pobjede ili pobjeći i ne pokušati vratiti se?

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

A onda po dukljanskoj istoriji od tih što su bježali preko Mojkovca, 1918.godine došlo 500 vojnika i okupiralo 400.000 građana Crne Gore.

Velika Poljana
Gost
Velika Poljana

Nije to dukljanska istorija vec univerzalni istorijski izvori. Relevantna je svakako naredba Zivojina Misica kada, izmedju ostalog kaze, da teritoriju “koju je nasa vojska okupirala”… ili policijski cas na Cetinju itd.

Brdjanin
Gost
Brdjanin

5 savezničkih zemalja su okupirali ove predjele poražene Austrougarske!

Historik
Gost
Historik

Saveznički raspored u Crnoj Gori je “…bio sljedeći: italijanske jedinice u Baru, Viru, Kotoru, Ulcinju; francuske u Cetinju, Baru Viru, Nikšiću, Kotoru, Zeleniki; engleske u Viru; američke na Cetinju i pravcem Podgorice, Kotoru i Zeleniki. Neosporno je da je italijanskih jedinica bilo najviše i da su one posljednje napustile Crnu Goru.”

mojsilovic
Gost
mojsilovic

amerikanci su poharali Boku ovi ostali ne znam.

KraljevicCmarko
Gost
KraljevicCmarko

Molim moju posrbljenu bracu da razmisle. DNK kaze da smo blizi Hrvatima i Srbima iz Hercegovine, Dalmacije i Like no Srbima iz Nisa ili Bora ili Vojvodine ili Hrvatima iz Slavonije i Vojvodine. Krv nam nije ista i porijeklo nam nije isto. Sistem plemana i klanova koji smo imali u CG nije nidje vise na Balkanu poznat osim do nekle… Više »

Mijo
Gost
Mijo

I braća su ti unutra? Je li moguće?

Gojak
Gost
Gojak

Cmarko crni, ti sa tvojim komentarom nadmasi i samog Garasanina, jesi li ti u svijest, jadan ne bio, kami ti u glavu !

Marko_Beč
Gost
Marko_Beč

A kako vas lože sa ovakvim pričama svaki dan, pa ovo je nevjerovatno. I po 200-300 komentara pokazuje kako je narod u cg ograničen. I treba da vas jašu još 50 godina.

Pantelija
Gost
Pantelija

Sta ti predlazes becki konjusaru? Da cutimo i tako aminujemo njihove namjere?

R. Srpska
Gost
R. Srpska

NIKAD VIŠE 1945 !

Zeljko Jovetic
Gost
Zeljko Jovetic

Evo ovog opet..a niko ga nista ne pita..

Rigips Juton
Gost
Rigips Juton

Sačuvaj me Bože političkih analitičara koji komentarišu istoriju! Ispada da o istoriji ne treba da se pitaju istoričari nego političari! Naslov bi mogao da bude kao naslov pjesme Đorđa Balaševića – DNO DNA!

Mesar mickey
Gost
Mesar mickey

Bas su crnogorci lose prosli! Sami vrh srpskog rukovodstva na svim relacijama, sami crnogorci! Procitajte udzbenik iz istorije u cg iz 1903. Procitajte sve prije 1918, i sve ce vam biti jasno… Ocemo na silu da mijenjamo istoriju, ovakvim potezoma je budicnost jasna. Skupo ce kostati nase osamostaljenje, ne zbog samog odvajanja, nego zbog nacina na koji dps vodi politiku… Više »

Blek
Gost
Blek

Cutite izrodi dukljanski vi ste najgori narod na svjetu,majku rodjenu prodajete za burek!

Cetinje
Gost
Cetinje

Ima li na svijetu gorega naroda do srpskoga?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ima, cetinjski!

Cetinje
Gost
Cetinje

Pobrkao si pojmove Nacija i Narod sa Grad i Varošica.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Glavno da si ti razumio!

Jež
Gost
Jež

Svrati malo do Cetinja na kafu, samo se najavi.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Bio sam skoro, po Cetinja sam obiša da usitnim 100€!

🇷🇸
Gost
🇷🇸

🇷🇸👊🇷🇸👊👊🇷🇸👊👊

Jovo
Gost
Jovo

Ajde ti polako u RS,tamo ti je mjesto,sto ces ovdje?

KraljevicCmarko
Gost
KraljevicCmarko

Braco posrbljena nemojte da vas zavode laznom istorijom, lazni istoricari iz Srbije. Okrenite se majci Crnoj Gori jer vas ne vole gore u Serbiji. Vi ste gore gradjani drugog reda i moneta za potkusurivanje. Mi vas braco i dalje volimo i ako zabijate noz u ledja svojoj domovini pravoj i jedinoj. Nemojte braco tako, ovo je i vasa kuca. Mi… Više »

R. Srpska
Gost
R. Srpska

@ Cmarko

” Okrenite se majci Crnoj Gori jer vas ne vole gore u Serbiji. Vi ste gore gradjani drugog reda…”

Prvo si u pravi čmarko, crnogorce po Srbiji ne vole.
Drugo na žalost nisi u pravu.

Pantelija
Gost
Pantelija

R. Srpska, svuda vole postenoga, pametnoga i civilizovanoga covjeka!!!

R. Srpska
Gost
R. Srpska

@ Pantelija

Tačno, samo što ne postoji pošten, pametan i civilizovan Crnogorac.

Mashalah
Gost
Mashalah

Ne tandaraj brate moj otudjeni. Laznom istorijom istoricari iz Srbije? ahhahahaha Koliko je tih istoricara, politicara, funkcionera, doktora…, ustavri iz CG? Ah da, cim su posli u SRB vise nisu Crnogorci HAHAHHAHAHA

Gavro
Gost
Gavro

Ma šta napriča ! Moji su rodom iz CG i djed me je pred smrt zakleo da nikada ne odem u CG !

Jež
Gost
Jež

Ako si ga ispoštovao, svaka čast.Reci i ostalima da nam nijesu potrebni.

Mesar mickey
Gost
Mesar mickey

Pa nijesmo svi plitki kao ti, ima i nas ciji su djedovi bili rame uz rame sa njegosem, nikolom.. ima i nas koji ne lazemo i ne varamo.

roditelj
Gost
roditelj

Zašto se sije ovolika mržnja. Događaje treba posmatrati iz vremena u kom su se desili. Ovako se stiče utisak da se na Podgoričkoj skupštini raspravljalo između ujedinjnja ili prisajedinjenja sa jedne i nezavisnosti sa druge strane. U stvari radi se razlikama o načinu i konceptu ujedinjenja. Neko samo smišljeno širi netrepeljivost.

SEKULA DRLJEVIĆ
Gost
SEKULA DRLJEVIĆ

SRAMNI SKUP IZDAJNIKA CRNE GORE,NAUK PAZI ZASKOČIĆE TE ONI KOJIMA SI ŠTITIO LEĐA

xxy
Gost
xxy

Podgoricka Skupstina 1918 srpska skupstina srpskog naroda u Crnoj Gori.
Popis u drzavi Crnoj Gori 1909 kaze da su Srbi 95% stanovnistva.
1916 drzava Crna Gora je ugasena od strane Austrougarskih okupatora.
1918 ugasena i drzava Srbija zarad stvaranja zajednicke drzave naroda Srbije ,Crne Gore i ostalih teritorija oslobodjenih od Austrougarske dje su zivjeli Juzni Sloveni.

Crna Gora
Gost
Crna Gora

A đe si našao taj popis iz 1909? Zašto imate stalnu potrebu da lažete? Možda zato što vam je Istorija sramna.

Velika Poljana
Gost
Velika Poljana

Flalsifikat neuspio matematicaru. Drzava Crna Gora nije ugasena ako je njena vojska porazena. Sve drzave su restaurirane nakon osim Crne Gore, za nju nije bilo mjesta na novoj karti Evrope. Ovdje se govori o aneksiji koju je realizovala Srbija.

Mesar mickey
Gost
Mesar mickey

Kad se sa prasetom valjas po blatu prase je srecno, a ti si sav prljav i ojadjen. Tako da sa tobom necu ulaziti u dijalog i raspravu jer je tesko zakljuciti ko je i pravu a ko je budala, u svakom slucaju bi tebi islo u korist, ti nemas sto da izgubis.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Aneksija Boke koju je realizovala Crna Gora bila je 1945!

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

xxy, prvi popis ikada održan u CG bio je 1947-e. Srba je bilo 1,87%. Država je okupirana i oslobođena prije dolaska srpske vojske. Veliki broj Crnogoraca je bio za ujedinjenje ali kao sa Hrvatskom i Sloveneijom. Dobili smo okupaciju, ubijene žene i đecu, popaljene domove, prognane, bolesti i bijedu. Izvini ako se osjećamo prevarenima.

676
Gost
676

Na teritoriji Crne Gore prvi Popis stanovništva sa karakteristikama savremenog popisa, izvršen je sredinom 1879. godine po naređenju Knjaza Nikole. U periodu izmedju dva svjetska rata izvršena su samo dva jugoslovenska Popisa stanovništva i to 1921. godine i 1931. godine. Nakon Drugog svjetskog rata sprovedeni su Popisi stanovništva: 1948, 1953, 1961, 1971, 1981, 1991 i 2003, a zatim i 2011.… Više »

Garbin
Gost
Garbin

Nikad vise 1916 ne cujemo, ne cujemo nikad vise 1921-1941 recimo kada je odprilike prestao ustanak u Crnoj Gori a poceo drugi svjetski rat, zar smo za to cijelo vrijeme cutali kao kukavice ako je to bas bila okupacija?! Kazite nam da znamo, ili nam nije austrougarska bila neprijatelj ?! Cijela Evropa slavi a vi nikad vise 1918, pa zdrav… Više »

Jovo
Gost
Jovo

E pa ti dobro znas da Crnogorci nijesu cutali,cuo si za Bozicni ustanak?Cuo si za zlocine pocinjene prema velikom broju stanovnistva,cudi me tvoja neobavjestenost.Takozvana Pg skupstina je bila nelegitimna i svakome je jasno ko je podupirao takvu gnusnu izdaju.

Garbin
Gost
Garbin

Ma upravo suprotno, pratim ovaj po meni fenomen i nesto mi se ne uklapa, opet cu ponoviti, sto je bilo izmedju 1921-1941 pa dvije su decenije, je li moguce da smo cutali, ugusen ustanak i puj pike, posto si ti obavijesten prosvijetli i mene

Djuro
Gost
Djuro

Crnogorci su bas fino zivjeli u vjestackoj tvorevini SHS,najmanja ulaganja,siromastvo,podcjenjivanje.U tom periodu se Crnogorci okrecu komunistima,sasvim ispravno.Oni su nam naposlijetku i vratili drzavu.Mene zacudjuje dvolicnost komsija.Kad pricaju o, nasem moru za njih je to kanalizacija,a svi znamo da neprestano atakuju da dobiju izlaz na more.

Garbin
Gost
Garbin

Ili recimo kako to da Tivat i Kotor slave danas dan oslobodjenja a bile upravo tada porobljene? Pokusaj da objasnis

Mesar mickey
Gost
Mesar mickey

Bas si ti to dobro protumacio. “Nikad vise, nikad vise”… hahahaha… sta nikad vise?

Osa
Gost
Osa

HAHAHAHAHAHAHAHA TOOOOOOO KOGA JE BRIGA ZA 2018-u HHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Milodrag
Gost
Milodrag

Spremite se… Sledeća vijest je Srebrenica prije Srebrenice. I ako niste znali Crnogorci su od podgoričke skupštine silom pošli po Srbiji da žive i silom su se sklapali brakovi zadnjih 100 godina i silom kumovali. Da mi nebi ovih novopečenih istoričara da mi otvore oči…

Srboslavija
Gost
Srboslavija

ne naopako Milodrag ne pali više vaša lažna istorija.Drugi narodi su se uspjeli istrgnuti nažalost sa genocidima i zločinima ,ali su uspjeli da se oslobode od vas.Kao dokaza za tebe je prvojeri kakvi su odnisi drugih država izmedju sebe i kakav je odnos svih drugih prema srBima.Niko vas ne voli pa ni čak pola Srbije(Vojvodina i Sandzak ) ne mogu… Više »

Milodrag
Gost
Milodrag

Nisi ni pročitao šta sam napisao ali neka si ti reka ono što si mislio. Pogledaj par koljena unazad od pola tih Srba što ih pljuješ pa onda pitaj đeda da ti pokaže đe im je kuća bila.

Srboslavija
Gost
Srboslavija

Milodragi opet ja tebi ti, pročitaj vaša LAŽNA ISTORIJA ne pali kod mene .ja ne pljujem nikoga nego vi od njih pravite nešto što oni nisu bili

Fred
Gost
Fred

Ti bi mogao na ucenje pravopisa, istorija dolazi nakon toga.

Istoričar
Gost
Istoričar

Tebi su zatvoren oči odavno, čitajuću mitomansku srbijansku istoriju, njihove laži i srbijansku propagandu. Znali su da ima priglupih ljudi u CG koji će se uhvatiti na tu udicu, a i ti si među njima. Ali kako ide vrijem, biće sve manje mlađih koji će vjerovati u tu srbijansku propagandu.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Zar Vukadinović nije sociolog ?

joko
Gost
joko

NE,ON JE ….

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Nije ni to no još gore! Skoro ka ja.

Rus
Gost
Rus

Kako se objasnjava kapitulacija 1916?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Rus, da vi Srbi nijeste sa Kraljem i kompletnom vojskom pobjegli iz Srbije i puštili Austrijance da prođu, ili da nijeste molili za pomoć (pismo Pašića Kralju Nikoli), ne bi ginuli na Mojkovcu, no bi lagano branili Cetinje. Pročitaj malo pa sam zaključi. Nemoj da ti drugi pričaju.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Veseli staropodgoričanine, da li to znači da bi se branilo samo Cetinje, a sjever ostavio austrijancima?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

O tužni Oprem, ponovo sa glupostima. Branili bi ono đe je srce države. A da Srbi nijesu pobjegline ne bi ginuli za njih na Mojkovcu. No ti da zaradiš platu za danas. Nadam se da u stranci cijene što činiš, e se boriš ka Srbi u Lidl za kokoške.

bbc
Gost
bbc

Kažu da mu je Risto pojačao platu jer radi prekovremeno.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Veseli staropodgoričanine, po tvojoj priči tvoji krajevi ne bi bili branjeni, jer su bili periferija države. Valjda bi trebao da znaš da se država brani na njenim granicama.

Dnevna doza
Gost
Dnevna doza

Kao poraz u ratu, bezizlazni polozaj vojske. U taj polozaj je doveo njen komandant srpski pukovnik Petar Pesic.

Kotor
Gost
Kotor

Rus, koliko se služite neistinama, to nije normalno. Kralj Nikola nikada nije potpisao kapitulaciju CG. Znaš li to? Ili te istina ne interesuje?

Papović
Gost
Papović

Tako je, nema potpisa, znači nije ni bilo kapitulacije! Austrougari su došli kao turisti i ostali 2,5 godine, pokupili oružje a crnogorsku vojsku poslali na oporavak u madjarske logore. Nego, Srbi, Srbi…!

Krsto
Gost
Krsto

Ko te placa vukadinovicu sjeno ljudska ?

Vujke
Gost
Vujke

HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Darko
Gost
Darko

Jedina ste drzava u Evropi koja je kapitulirala u 1. Svjetskom ratu. A ovamo se busate neko junastvo ovo ono, niko drugi nije kapitulirao, a kralj uzeo svo zlato i pobjegao u Italiju. O cemu vi pricate, ko vam je kriv ?? Zvao je Srpskog kralja da ide sa njim , a ovaj mu je odgovorio da nece da ostavi… Više »

Srboslavija
Gost
Srboslavija

Darko Kapitulirale su mnoge države u prvom svjetskom ratu (ali to ne piše u srBskoj vikipediji.)Crnogorski Kralj je pobjegao jer u svom narodu je imao dosta izdaijca i prodanih duša,isto ko što ih ima danas.Sve mogu da razumijem ali da se vi (srbi iz Crne Gore ) borite za Beograd i njegovo bogaćenje mi je malo neobjašnjivo.Toliko ste zalutali u… Više »

Miloš
Gost
Miloš

Da li to znaci da treba da se preispita i prisajedinjenje ondosno anektiranje Boke Kotorske od strane Crne Gore ?

Mugabee
Gost
Mugabee

Kakve gluposti pisu mlati montenegrini hahahah Karadjordjevici su sa svojim NARODOM i vojskom presli Albaniju i stigli na Krf, a dalje na Solunski front. Kralj Nikola je neposredno pre nego sto je potpisana kapitulacija, pozvao svoga unuka Regenta (potonjeg Kralja) Aleksandra da krene sa njim u izbegnistvo, u Brindizi, sto je Aleksandar odbio i odgovorio mu da nece da ostavi… Više »

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ha ha Mugabe, bolji no Srbin. Srpski Kralj je poslije Kolubare kraj 1914-e, sa svom vojskom krenuo u opštu bježaniju u Grčku, ostavljajući narod. Proboj Solunskog fronta je bio krajem septembra 1918-e. U Crnu Goru i Srbiju je stiga kad je rat bio završen.

Mugabee
Gost
Mugabee

A Stara nikad ti neces nauciti. Sta da ti radim brate moj :((( Nikako da shvatis da je CG nestala 1916. i da je zbog toga NIkola izgubio povjerenje sila saveznica, koje su kasnije krojile mapu Balkana 🙂 To kad shvatis, bice dovoljno da razumijes ko je bjezao, a ko nije 😉

Mugabe
Gost
Mugabe

Djuro brate neozbiljan si 🙂 od silne bjezanije, porbise Soulnski front i za vrijeme rata podnjese najvecu zrtvu od oko 30% stanovnistva.

bbc
Gost
bbc

Pola ih je pocrkalo od boleština, a ne od metka.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ti imaš temperaturu od tbc a ne od bbc.

Mugabee
Gost
Mugabee

Djuka tebra nije ovo tema za tebe.

Djuro
Gost
Djuro

Mugabe,lezali su u Grcku 2 godine i vec kad su se Aistrougari povlacili krenuli su u juris.Samo me zanima kako ono naselje kraj Bg dobi naziv Bezanija?Htjeli da proslave svoje junastvo valjda?

Konj mu gazguro
Gost
Konj mu gazguro

Djuro!

Mugabee
Gost
Mugabee

E, da te napomenem samo, i narod je bjezao sa svojim kraljem Acikom :)) Kao i da, se Srbija dosta dobro nosila sa Austrougarima dok sa ledja ne udarise Bugari i Ruminu 😉

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Veseli staropodgoričanine, Srbija porazila Austrougarsku na Ceru i Kolubari, pa onda na Srbiju poslale vojsku i Njemačka i Bugarska, ukupno 700.000 vojnika. Preko 64% muškaraca starosti od 16-60 godina je stradalo.

Djuro
Gost
Djuro

Mugabe,svaku sliku srpske vojske u prvom svjetskom ratu sto vidjeh,bila je bjezanija

Mugabee
Gost
Mugabee

je pored ostaloga bio i clan Krunsog savjeta dinastije Karadjordjevic i veliki prijatelj Kralja Aleksandra Prvog Karadjordjevica.

joko
Gost
joko

NIJE KRALJ ,,POBJEGAO JER JE U SVOM NARODU IMAO DOSTA IZDAJICA I PRODANIH DUŠA,,no je on isti taj narod pokra i UTEKA sa familijom, e bi mu taj isti narod presudio.Istorija se ponavlja SRBOSLAVIJO pa će i ovaj,,kralj,, taman tako uteć sa savomsvojom FAMILIJOM,ali se on obezbijedio do na deveto koljeno!!

STOSTO
Gost
STOSTO

Kad izgubite u ratu kapitulacija je posledica. Od toga je samo gore ono sto je uradila vojska tvoje zemlje. Pobjegla je na Krit a narod ostavila ne prijatelju. Izgledala, vojsku je doveo u beznadezan polozaj vas sramotni pukovnik Peter Pesic. Trag mu se zatro.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Stosto, zamijenio si Krit i Krf, ali nema veze. Nego bar napiši da su 1915. godine Srbiju napale Austrougarska, Njemačka i Bugarska sa 700.000 vojnika. Dok je Srbija ratovala samo sa Austrougarskom, lagano ih je počistila na Ceru i Kolubari.

STOSTO
Gost
STOSTO

Da, zamijenio sam Krit i Krf. Ti si njihov advokat po sluzbenoj duznosti. To sto su okupurali i anektirali tvoju zemlju nema veze. Tim je necasnija tvoja prica.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Stosto, tebi izgleda nije milo što je srbijanska vojska počistila austrougare na Ceru i Kolubari.

drug
Gost
drug

Oprem, o doprinosu srpske vojske u 1. svjetskom ratu najviše je rekao francuski predsjednik, kada u svom govoru Srbiju nije niti jednom spomenuo, a Vučićeva stolica u trećem redu je pravo stanje stvari.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Drug, doprinos Srbije u I svjetskom ratu je 1.200.000 žrtava.

dobronamjerni
Gost
dobronamjerni

Pa đe je bio Srpski kralj za vrijeme rata? Đe je bila Srpska vojska dok su Crnogorci ginuli na Mojkovcu? Što je bio cilj baš te bitke?

Kotor
Gost
Kotor

Darko, koliko se služite neistinama, to nije normalno. Kralj Nikola nikada nije potpisao kapitulaciju CG. Znaš li to? Ili te istina ne interesuje?

cetinje
Gost
cetinje

hahahahahahahahaha jos ce biti da niste pod turcima bili 500 godina hahaha da ste vi silovali turske zene a ne da ste jedni od najvecih poturica u istoriji da neznate ko vam je predak

razocarani
Gost
razocarani

Pa zar ima toliko dokojnih,da citaju ovoga nesretnika Vukadinovica?
Pa taj covjek,nilafa nije imao svoje stavove.On je bio i ostao ,Marioneta rezima.

Mugabee
Gost
Mugabee

Tona gluposti. Sto je Nikola neposredno pred potpisivanje nesrecne kapitulacije, zvao Regenta Aleksandra da krene sa njim u Brindizi (ovaj mu odgovorio da nece ostaviti svoje vojnike)? Sto je Acika Karadjordjevic stavio Petrovice na civilnu listu i placao im apanazu onda? Sto mu je Nikolin unuk Princ Mihajlo bio odlican prijatelj sa istim tim Acikom? Sto ga Acika stavi u… Više »

LKJ
Gost
LKJ

Kako si nacitan Mugabe, kod Cedomira Antica skupljas argumente kako bi unizio svoju zemlju. Srbija je nasilno prisajedinila Crnu Goru i to ne spori istorija. Tvoje doskocice su iz lazljivog vokabulara cincarskih prevaranata.

P G
Gost
P G

Upravo to spori ozbiljna istorija, o mudrače.

LKJ
Gost
LKJ

Jedan od najozbiljnijih istoricara prosrpke orijentacije u CG je Dimitrije Dimo Vujovic. Procitati njegovu doktorsku disertaciju Ujedinjenje Crne Gore i Srbije.

Mugabe
Gost
Mugabe

Kako ne xD toliko je ozbiljan, da niko nije cuo za njega. Ali svakako cu procitati. Valja istinu traziti sa svih strana 😉

LKJ
Gost
LKJ

Dimitrije Vujovic je jedan od najpoznatijih i najpriznatijih crnogorskih istoričara. On kao prosrpski istoričar kao i ti podržava prisajedinjenje Crne Gore Srbiji ali je ponudio brojne izvore koji ne dovode nikoga u sumnju da je to bila aneksija.

Historik
Gost
Historik

U pravu si, LKJ, Dimo Vujović je pisao i o tome što je Mirko Petrović radio sa žitom i parama koje su Rusija i Francuska slale u Crnu Goru. Ima još, ali neće da objave, a sve je tačno, mogu navesti i stranice!

Mugabee
Gost
Mugabee

Procitaj izjave Crnogorskih Zelenasa, dako ti dopre do glave ponesto.

Novljanin
Gost
Novljanin

Kakvi ste vi bolesnici, kad ce vam dosaditi vise ????

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Veliki procenat Crnogoraca tada je bio za ujedinjenje, ali kao sa Hrvatskom i Slovenijom. Što smo dobili? Nestanak države, popaljene domove, ubijene žene i đecu, prognane, bolest, bijedu… No ste gori vi danas, što to pokušavate da opravdate. Čitajte što se pisalo prije 100 godina, dako vi dođe pamet.

Pantelija
Gost
Pantelija

Dje ti to procita? Kod Pantelije jel? Ima li jos dje mozda? Adzic je izasao sa spiskom od oko 270 zrtava na obije strane. Ti ces reci da su to samo vojne, a dje je spisak civilnih? Bolesno je cime se sluzite poltroni oko par vladajucih famelja. Cg je najvecu teritoriju imala u vidu Zetske banovine, tako da sve sto… Više »

Marko
Gost
Marko

Ne smarajte vise, dosadiste bogu i narodu !

GNK
Gost
GNK

Da li je moj djed izdajnik koji se pisao Srbin kad je 1910.godine otisao u Ameriku da radi u rudnik i dosao da brani Crnu Goru u Prvom svjetskom ratu i bio za ujedinjenje?Mozda on nije znao da su patriote ovi sto ogulise drzavu???

LKJ
Gost
LKJ

Postovanje tvom djedu koji je dosao da brani svoju zemlju. I moj pradjed isto. Ali je nakon nestanka CG zauvijek otisao. Kao i mnogi razocarani Crnogorci.

Pantelija
Gost
Pantelija

Jesi pitao djeda, jel razocaran sto je Nikola potpisao kapitaluaciju i naredio tvom djedu da vrati pusku u kasarnu?

LKJ
Gost
LKJ

Nijesam ga pitao zato sto je umro tugujuci za Crnom Gorom prije nego sto sam se rodio. Ti ces necasno optuziti Pobjednika sa Vucjeg dola za izdaju. Kapitulacija je posljedica izdaje tvog jednako ecasnog pukovnika Pesica, koji je priznao da je izdao sopstvenu vojsku. Jedinstven primjer u istoriji ratovanja.

Pantelija
Gost
Pantelija

Postovanje za djeda u svakom slucaju! Dobro je da si priznao da je CG kapitulirala, PG skupstina je posljedica toga uzroka, tako da…. Nije bilo asimlacije, nije bilo okupacije, nego SJEDINJENJA! Kod mene nema necasnih, samo Solunaca i Partizana.

LKJ
Gost
LKJ

Naravno da je tvoja analogija netacna i neznavena. Podgorička skupština nije posljedica kapitulacije. Zapravo to i nije skupština jer se niočemu nije pitala već je samo trebala da izglasa ono što je pripremljeno u srpskoj kraljevskoj vladi. Da nije bilo unaprijed pripremljene kapitulacije naše vojske to bi bilo teže realizovati.

Pantelija
Gost
Pantelija

Netačno naravno. Sta ces, snila baba što joj milo… uživaj u neznanju.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

I moj đed je došao iz Amerike da bi iša na Taraboš i Mojkovac. Oćeš da kažeš da su oni bili za nestanak Crne Gore, za proćerivanje Petrovića, za hiljade ubijenih, za više od 6 hiljada popaljenih kuća, za preko 3 hiljade prognanih, za nestanak crnogorske crkve. za rušenje Njegoševe kapele…

Pantelija
Gost
Pantelija

Reče li ti da ti je baba pričala da je bio na Mars, ali da ne širiš?! Ali ti djavo ne da mira…!

Karolina
Gost
Karolina

On je bio za ujedinjenje, Stara!

Kotor
Gost
Kotor

Ne izmišljaj, jer se 1910 u CG niko nije pisao po nacionalnoj odrednici već po vjerskoj. Pravoslavac, katolik…

Garbin
Gost
Garbin

O kad ce vise 1919 dako pocinemo malo

Mr.Evil
Gost
Mr.Evil

Još mjesec i po, izdrži, Garbine!

Poter
Gost
Poter

Nijesu problem crnogorci i srbi,nego ljudi I neljudi,kako 1918 tako I 2018!

Tewgi
Gost
Tewgi

Kako, kako? Srbi digli revoluciju protiv sebe samih…e kakvih duduka ima

Bobo kuktov
Gost
Bobo kuktov

“Vase velivanstvo, Srbija trenutno gubi rat protiv Austrije ali zauvijek dobija rat protiv Crne Gore” Nikola Pasic. Kao sto vidis Srbi ratuju i okupiraju Srbe.

Veze ti nemas
Gost
Veze ti nemas

Glupane CG je nestala 1916.

Ti veze nemaš
Gost
Ti veze nemaš

Vidiš da se prepravlja stara a dopisuje nova istorija!

Rocan
Gost
Rocan

Je li bilo i drugih učesnika osim kvaziistoričara i DPS analitičara… Nikad više kapitulacija 1916!

LKJ
Gost
LKJ

Ne znam. Nikad srpski kvaziistori ne dolaze na ovakve skupove. Nemaju argumente i onda se oglase naknadno.

Pantelija
Gost
Pantelija

Mislis nije im dozvoljeno da dodju? Cisto da ne bude suceljenja kontra argumenata.

LKJ
Gost
LKJ

Ko kaze da nije dozvoljeno. Nasi argumenti su superiorni. Kvaziistoricari danasnjeg vremena nikada nijesu dosli. Lakse je Anticu nakon takvog skupa, u kolumni dana, falsifikovati istoriju.

Pantelija
Gost
Pantelija

Aooo pusti tu pricu :))) Sve sto valja je ucutkano, protjerano ili im je zabranjeno da se vrate 😉 Samo da ne bi rekli istinu.

Novljanka
Gost
Novljanka

Kažeš MOJKOVAČKA BITKA i sve je jasno.

Kotor
Gost
Kotor

Bežanija slavne srpske vojske. Jedno naselje u BG danas nosi naziv Bežanijska kosa po bježaniji srba od neprijatelja. Junački narod, nema što.

Veze ti nemas
Gost
Veze ti nemas

Tako je slavne Srpske vojske, koja je se nosila rame uz rame sa Austrougarskom armadom dok nisu Bugari i Rumuni napali sa ledja. Koja je jurisala na Solunskom frontu u prve redove. Koja je najvecu zrtvu u Velikom ratu podnjela sa preko 30% poginulih. Lacmanine i Becki konjusaru sta ti imas kome da pricas?

Grgec
Gost
Grgec

Poklopite se usima. Jedina drzava koja je kapitulirala u I sv. ratu ste vi. Drzavnost vam je uzela Austrougarska 1916. kad ste predali oruzje a kralj vam sa zlatom pobjegao. Vi ste 2 godine prije Podgoricke skupstine izgubili drzavu i kralj je tada samovoljno pobjegao, a nijesu ga srpski vojnici protjerali. Dosadili ste vise sa vasim komplesaskim lazima.

Skakac
Gost
Skakac

A sta je sa 1941.kad su karadjordjevici pobjegli sa zlatom od kojeg i danas zive po svijetu…ako je po tvome,srbija danas ne bi trebala da postoji….a da nije bilo mojkovacke bitke i cuvanja odstupnice srbiji,ostalo bi cetinje odbranjeno

Pantelija
Gost
Pantelija

Kako sta je? Pa ni njima poslije toga nije bilo dozvoljeno da se vrate ahahhahaha Ne vidis slicnost?

Kotor
Gost
Kotor

Grgeču sigurno znaš da niko, nikada nije potpisao kapitulaciju CG. Još jedna u nizu prevara i laži kojima se bavite jer vam istina ne odgovara.

Skobalj
Gost
Skobalj

Valjalo bi biti oprezan sa ponistavanjem Podgoricke skupstine. Mogla bi se otvoriti Pandorina kutija jer Bokelji nikad nijesu bili Crna Gora kao ni kompletno primorje. Oni trenutno hrane cijelu Crnu Goru cak daju i dodatne podsticaje razvoju sjevera, a da ih za to niko ne pita. Mozda Bokeljima i primorcima prekipi da budu iskoriscavani a da ih za to Podgorica… Više »

Novljanin
Gost
Novljanin

Tako je.

Bokelj
Gost
Bokelj

Boje? To sto smo civilizovani, a ne kao vi divljaci? Moracemo nema druge.

Kotor
Gost
Kotor

Hahahahaaaa… Bokelji da otvore Pandorinu kutiju. Ne sprdaj se Skobalju, pa oni se svoga ‘lada boje.

Zeljko Jovetic
Gost
Zeljko Jovetic

Ha ha ha ha ha..polako ha ha..mozda svijet odluci da Boku da Srbiji…mozda je mucenica zasluzila..svi protiv nje…ha ha

Region
Gost
Region

1918g je napravljena greška, i ako su bili svi za ujedinjenje mogao se i morao se naći drugi model, bar zbog ove sada priče. Ali mi smo sada samostalni i čemu priče stare 100g gdje su akteri zelenaši i bjelaši…pa partizani i četnici

MMM
Gost
MMM

Mogao se naci demokratski model ali Srbska vlada nije htjela ravnopravnost. Kao sto nece ni danas. Mi smo njihov katun.

Region
Gost
Region

Kakva je to samostalnost ako nema”genocidnog” Njegoša, pa da je to predložio Aleksandar (unuk Kralja Nikole) još bi im to “nabijali na nos”. Nikada zavisniji u istoriji nismo bili

MMM
Gost
MMM

Aleksandr Karadjordjevic je krvnik naseg naroda i drzave. Svoditi aneksiju nase zemlje na porodicno pitanje je pokusaj ponovnog njenog ubijanja.

Duklja
Gost
Duklja

Dobar dio Crnogoraca i danas drži da su Crnogorci Srbi. Naučna ispitivanja govore drukčije. Na osnovu relevantnih genetskih istraživanja Srbi su najbliži Hrvatima, zatim Bosancima, pa Makedoncima i Bugarima, pa (zamislite!) Rumunima, pa tek na kraju Crnogorcima.

Cetinje
Gost
Cetinje

Rijeci Kralja Nikole II London, 27 januara – The Daily Chronicle je objavio intervju sa Kraljem Nikolom >> “Gospodin Pašić, srbijanski političar, je želio da aneksira Crnu Goru jedanaest godina, ali se nije približio cilju, jer ja ne želim vjerovat da će saveznici odustat od principa samoopredjeljenja za koji su se borili, ili da će dozvoliti da jedna od najmanjih… Više »

Velika Poljana
Gost
Velika Poljana

Sta reci nakon CARA JUNAKA I POBJEDNIKA SA VUCJEG DOLA.

Historik
Gost
Historik

Nikola je epitet Car junaka dobio poslije Vučjeg dola, prve bitke kojoj je bio blizu desetak kilometara. Za 16 godina koliko su se Crnogorci tukli sa Turcima, Car junaka nije omirisao barut, a nije ni na Vučjem dolu. Čitaj ozbiljnu istoriju!

Cetinje
Gost
Cetinje

Rijeci Kralja Nikole London, 27 januara – The Daily Chronicle je objavio intervju sa Kraljem Nikolom >> “Malo sam vijesti dobio iz moje zemlje. Jedine izvještaje su prokrijumčarili moji prijatelji, rizikujući živote.” “Čini se da zaista postoji vladavina terora. Muškarce, žene i đecu ubijaju bez suđenja. Bombe se bacaju na kuće mojih sljedbenika. Ne štede novac da moju đecu odviknu… Više »

Velika Poljana
Gost
Velika Poljana

Javi se Oprem. Evo zvanicne izjavee Gospidara Njegosevske Crne Gore koju ti podrxavas.

Gojak
Gost
Gojak

Potonja pamet šarovu pod rep !

Sutomore
Gost
Sutomore

Savo Fatić potpreśednik podgoričke Skupštine 1918:
“Ja vas molim, gospodo, da stavimo na stranu Istoriju Crne Gore. Što se pak tiče njezine političke istorije, ja je dijelim na dva dijela: na do juče i od juče. Mi više nijesmo Crnogorci nego Srbi.”

Srbijanac
Gost
Srbijanac

Ti si prisustvovao Podgoričkoj skupštini, pa znaš šta je drug Savo Fatić rekao?

Sutomore
Gost
Sutomore

Ko je mogao da prisustvuje Podgoričkoj skupštini, a da je živ danas?!? Ko će ka’ glupi srbijanac.

Pantelija
Gost
Pantelija

Milo Djukanovic 1998.: Od danas vise nismo Srbi-Crnogorci, nego Montenegrini.

Kotor
Gost
Kotor

Popis stanovništva u CG u prošlom vijeku:
– Godina 1953, Crnogoraca 86,70% a srba 3,30%
– Godina 1961, Crnogoraca 81,40% a srba 3,00%
– Godina 1971, Crnogoraca 67,15% a srba 7,46%
– Godina 1981, Crnogoraca 68,54% a srba 3,32%
– Godina 1991, Crnogoraca 61,86% a srba 9,34%

Region
Gost
Region

A za vrijeme Petrovića

Kotor
Gost
Kotor

Za vrijeme Petrovića i sve do 1918. narod se izjašnjavao isključivo po vjeroispovjesti ( pravoslavac, katolik…), a ne po nacionalnosti. Tako da je jedna od najvećih prevara i posrbljavanja CG ustvari lažni broj srba prije 100 godina.

Bokelj
Gost
Bokelj

Zato ti slavis danas slavu koja se slavi samo kod Srpskog Pravoslavnog naroda? Ah ti si lacmanin…

Pantelija
Gost
Pantelija

Ah 1909. 95% Srba hahahaha Mozda nisi cuo sta je odluceno u Drezdenu cini mi se 46. da se stvore nove nacije u okvicu SFRJ! Skolska svjedocanstva iz toga perioda, dokazuju da je bilo nemoguce da se pises Srbin. Imas pokajnicku knjigu Djilasa (oca CG nacije) iz 1987. god.

Karolina
Gost
Karolina

“Ima u Boci popisana naroda 34770, od kojega žena 17900 ; po vjeri djeli se na katolike 9500, i na 25270 pravoslavne.

Bokezi su nagolo Srbi, govore kući srpski…”

– S. M. Ljubiša, (1889). Pripovjesti crnogorske i primorske. Dubrovnik: Nakladom knjižare Dragutina Pretnera, str. 7.

Zeljko Jovetic
Gost
Zeljko Jovetic

Ha ha ha Stevan Mitrov Ljubisa..posrbio bi i Vatikan..da mu se moglo

Dragan
Gost
Dragan

Nikad kraja, ima li ljeba i boljega zivota gospodare?

Serdar Krsto
Gost
Serdar Krsto

Tako je Bravo

Bodin
Gost
Bodin

Evo što je pisao beogradski novinar Pantelija Jovović u predgovoru svoje knjige „Crnogorski političari“, štampanoj u Beogradu 1924. godine: “Slom Crne Gore 1915. i način njenog ujedinjenja sa Srbijom 1918.g. dva su kobna datuma u njenoj istoriji. Prvi datum može se nekako i pravdati ali ovaj drugi jeste najgrozniji spomen srama i stida zvaničnoga Beograda. Golgota, koju je preživljavala Srbija… Više »

Mugabee
Gost
Mugabee

To je sve od dokaza sto imate. Sramota na sta ste spali, da trgujete brojem zrtava.

Geslo
Gost
Geslo

Ovo je test srbijanskog novinara Mugabe.

Mugabee
Gost
Mugabee

A ja tebe pitam dje su dokazi??????????? Jel zato sto je text srbijanskog novinara dovoljan dokaz? Novak Adzic REZIMSKI istoricar, je 2016.god. izasao sa detaljnim podacima o oko 270 zrtava na obije strane. DJE SU OSTALI?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

To su isti podaci, samo smo dopisali nedje nulu, nedje dvije nule!

drug
Gost
drug

O, Srbi krvave su vam ruke.

Brdjanin
Gost
Brdjanin

Precizni Pantelija, slovom i brojem pet-šest hiljada ubijenih, pet do sedam hiljada zapaljenih, deset do dvanaest hiljada prognanih. Sve imena, prezimena, datumi, nema nikakve sumnje. Samo se sumnja je li bio u Crnoj Gori i je li izlazio iz sobe?

Region
Gost
Region

Za to ujefinjenje je bilo 99% Crnogoraca. Pa svako je vidio da je uz sve što se koristilo 2006 na referendumu jedva imali 55% za nezavissnodt. A pričati sada od 1918g je smješno. Bili su jedan manji broj, zelenaši, koji su isto bili za ubedinjenje ali da ostane ime CG. Drugim rinečima, da je dada Krsto živ, sa tim principima… Više »

blazo
Gost
blazo

objasni doktore kako je tada( kako tvrdite manjina) 7 godina pruzala ozuzani otpor takvoj odluci. a 2006 (kako velite pokradeni referendum) pa vasa vecina jedan protest ne napravi, jeli ti logicno to?

Region
Gost
Region

Prbo ko je ptužso oružani otpor 7g, koji broj ljudi. I drugo, ne kažem da je referendum 2006 pokraden i podržavam samostalnost. Ali sam svjedok 1.000% kampanje, srotibe avionskih letova, i drugih stvari manje transpsretnih koje su korištene, da bi imali 55%. Nisam ja protiv samostalnosti, ali ovo je bilo javno

Geslo
Gost
Geslo

Niko ne zna koliko je bilo za ujedinjenje. Recimo da je bilo tako. Ali je malo ko osim Oprem dobro i slicnih komentatora bio za prisajedinjenje.

Mugabee
Gost
Mugabee

Niko ne zna jer ti je u CG embargo na znanje crni Geslo.

BG-PG
Gost
BG-PG

Džabe vam je separatisti,sto svaki dan trujete ovakvim izmišljenim tekstovima,džabe vam je sve jer vam je došao kraj i ovo je vapaj onoga ko ne zna sta će vise i ko se hvata za slamku da bi ostao na vlasti….Srbija juce pobijedi na dva fronta,na sportskom i na političkom a vi nećete nikad,samo u propast idete!!!!Samo možete da tugujete tuge… Više »

Adolf H .
Gost
Adolf H .

Leci se.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Koji ti je doktor, Adolfe?

Gradski masinci
Gost
Gradski masinci

Polemisi sa stavovima u tekstu a bez ovih ojkanja. Od cega smo mi separatisti. Nijesmo mi dio Srbije da bi to bili. Srbija je juce naizgled dobila ali Srbija uvijek gubi. Od 1389-te. Samo vi to lazima lako u pobjedu. Samo vi sjasite pa mi neka propanemo.

BG-PG
Gost
BG-PG

Kad mi budeš objasnio i kad budeš znao sto si htio da kažeš,onda ću polemisati sa tobom.Sluga kao ti nema svoje mišljenje,slugi se mišljenja nameću…..Tvoj i problem tvojih gospodara je uspjeh Srbije i sto ima nas toliko u CG koji smo Srbi.Vasa nemoć se pokazuje kroz prekrajanje istorije,kroz laži koje iznosite,džabe vam je sve,to je samo znak da propadate i… Više »

Mugabee
Gost
Mugabee

Glupi Gradski masinci… nista covjek ne cita sem propagandnih gluposti… hahahaha Srbija je ratovala sa Turcima jos oko 100god. nakon 1389. i vodila 10 velikih bitki! I to joj je hala sto je sprijecila prodor Turaka u Evropu, a da je pritom na stolu imala sporazum o ne napadanju, da samo propusti Turke, jer ih Balkan nije zanimao! Kao i… Više »

Z-Jay
Gost
Z-Jay

Pobijediste u Interpolu!? Aaaoooo!!! To je istorijska pobjeda, stvarno. Bas kao i plasman u drugu ligu evropskog fudbala. Predlazem taj datum kao novi nacionalni praznik svih Srba sveta! Dan pobjede u bici kod Interpola…

Stologlav
Gost
Stologlav

Srpska revolucija u Crnoj Gori nije bila 1918. Ona je bila ranije, onda kada je kralj Nikola predao komandu nad crnogorskom vojskom Srbiji. Dakle, glavni revolucionar srpske revolucije u Crnoj Gori je Srbin kralj Nikola a odluke podgoricke skupstine su formalizacija vec ucinjenog od u to vrijeme vecinskog srpskog naroda u Crnoj Gori. Ipak sto se tice same drzavnosti ona… Više »

Globetrotter
Gost
Globetrotter

Zar nije Crnogorska vojska predala oruzje Austrougarima i kasnije se zajedno sa Srpskom braćom oslobodili od okupatora i trazili da udju u zajednicku drzavu, isto kao i Slovenci i Hrvati?

bokeljka
Gost
bokeljka

Tolerisanje istorijskog revizionizma otvara prostor za bujanje mrznje i rusenje Ustava . Sve institucije Drzave Crne Gore imaju obavezu da zastite ustavni poredak i nemaju mandat da cute i ne primjecuju takve pojave kolikog god obima one bile.

xyz
Gost
xyz

Žiža i bekovski par Šćekić i Papović! Treći bek Vukadinović.

Send this to a friend