Asteroid koji je “prepao” astronome i dalje prijeti

Poznati asteroid Apophis izazvao je veliku pažnju javnosti kada je 2004. godine objavljeno da bi mogao da pogodi Zemlju.

Iako je mogućnost udara do 2029. godine isključena, udarac u dalekoj budućnosti nije nemoguć.

“Ne možemo da isključimo da će u daljoj budućnosti doći do bližeg susreta sa Zemljom, ali onda bi se orbita promijenila na način na koji sada ne možemo ni da pretpostavljamo, pa tako ne možemo da pretpostavimo ni posljedice tog udarca“, kaže Alberto Celino iz opservatorije u Turinu.

Iako trenutno nema objekata koji prijete Zemlji, ova situacija se može dramatično promjeniti, pa ono što danas nije opasno može biti smrtonosno u budućnosti.

“Trenutno nijedan od poznatih asteroida nema toliku vjerovatnoću od udara koja prevazilazi slučajnu šansu neotkrivenog asteroida iste veličine da udari Zemlju između sadašanjeg trenutka i mogućeg datuma udara potpuno poznatog objekta“, kaže Alan Haris, istraživač.

On kaže da je ova računica osnova “Palermo skale“, koja se koristi kako bi astronomi izračunali mogućnost udara i količinu potencijalne štete nanjete od strane objekata koji su blizu Zemlje.

“Apophis je na skali minus tri, što znači da trenutno nema opasnosti, ali ne isključujemo tu mogućnost u budućnosti“, kazao je on.

Roj A. Taker, Dejvid J. Tolen i Fabricio Bernardi otkrili su u junu 2004. godine asteroid Apophis u Nacionalnoj opservatoriji u Arizoni.

Izračunali su čak i datum kada će udariti u Zemlju – 13. aprila 2029. godine ili 13. aprila 2036. godine.

Ipak, astronomi su demantovali ovakve navode i pomno prate objekat i njegovo kretanje.