Crvu poslije boravka u svemiru nikla druga glava

Nova studija objavljena u časopisu “Regeneracija” pokazala je da je jednom pljosnatom crvu (D. japonica) izrasla druga glava, nakon što je pet nedjelja proveo u Međunarodnoj svemirskoj stanici.

Na Zemlji je takva vrsta mutacije vrlo rijetka kod ovih stvorenja, koja imaju sposobnost regeneracije.

“U više od 18 godina održavanja kolonije D. japonica, koja uključuje više od 15.000 kontrolnih crva samo u posljednjih pet godina, istraživači Tuftsa po prvi put su primijetili spontano javljanje dvoglavosti”, stoji u saopštenju Tufts univerziteta.

“Štaviše, kada su istraživači amputirali obje glave crvu koji je bio u svemiru, središnji fragment regenerisao se u dvoglavog crva, što je znak da je riječ o trajnoj modifikaciji jedinke”.

Prije dve godine je na Međunarodnu svemirsku stanicu poslano 15 crva, od kojih je nekoliko dobilo drugu glavu. U kontrolnoj grupi koja je ostala na zemlji, takva mutacija nije se javila nijednom.

Ipak, razlike između onih crva koji su putovali u svemir i njihovih “kolega” sa Zemlje možda ne mogu u potpunosti da se objasne letom u kosmos.

Istraživači nijesu mogli da simuliraju lansiranje i spuštanje sa kontrolnom grupom pljosnatih crva. Takođe, oni nisu mogli da održavaju istu temperaturu u eksperimentalnoj i kontrolnoj grupi.

U idealnim uslovima, sljedeći put bi kontrolisali sve uslove sredine, kako bi mogli da budu sigurni da je druga glava D. japonica nikla zbog boravka van Zemlje.

Zahvaljujući ovom i sličnim istraživanjima, naučnici polako uče o tome kako će duga svemirska putovanja uticati na ljudsko tijelo.

Kako bismo stigli do drugih planeta Sunčevog sistema, moramo da saznamo šta će to učiniti našim tijelima, a ovakve studije drže barem dio tih odogovora, kaže jedan od autora studije Džundži Morokuma.