Kosmos Astronomi istraživali

Davni džinovski sudar u kosmosu: Da li je Jupiter progutao manju planetu?

Prema istraživanju američkih i kineskih astronoma, postoji mogućnost da se Jupiter, u ranijem periodu Sunčevog sistema, sudario s planetom koja je u tom periodu još uvijek bila u fazi razvoja.

U tekstu objavljenom na stranici “phys.org”, astronomi sa američkog Univerziteta Rice i Univerziteta Sun Yat-sen iz Kine, došli su do saznanja da bi džinovski sudar prije oko 4,5 milijarde godina mogao objasniti najnovija zapažanja izviđačkog satelita “Juno”, koji je Američka svemirska agencija (NASA) lansirala prema Jupiteru.

Andrea Isela sa Univerziteta Rice i kineski astronom Šang-Fei Liu radili su na hiljadama kompjuterskih simulacija zasnovanih na očitavanjima satelita “Juno” koja su otkrila da je jezgro Jupitera manje gusto i raširenije nego što se vjerovalo.

Uočeno je da je Jupiter imao najmanje 40 posto šanse da, u prvih nekoliko miliona godina, proguta embrionalnu planetu s masom 10 puta većom od Zemlje, a za šta se vjeruje da je jedan veliki sudar.

Pomenuto istraživanje objavljeno je u magazinu “Nature”.

NASA je 2011. godine lansirala satelit “Juno”, a od jula 2016. godine traju istraživanja ovog satelita na planeti Jupiter.

Tajnovidac
Tajnovidac

Ma to je sve bilo kad je univerzum nastao iz one velike eksplozije zvane “Big Bang” pa kad se slegla prašina ko je ostao ostao je.