NASA objavila spektakularnu sliku nastalu u sjenci mlade zvijezde

Svemirski teleskop Habl zabilježio je jednu od najspektakularnijih slika svemira – sjenku u obliku šišmiša koja se nadvija nad 1.300 svjetlosnih godina udaljenom zvijezdom.

Sjenka koju je zabilježio teleskop Habl svemiru otkriva neke informacije koje do sada nismo primijetili.

Zahvaljujući infracrvenom senzoru na teleskopu, Nasa je snimila predivan prizor senke, koja ima oblik šišmiša, a nadvija se nad udaljenom zvijezdom HBC 672.

Zvijezda koja podsjeća na Sunce je udaljena više od hiljadu svjetlosnih godina od naše planete. Odbljesak njene svjetlosti sa diska prašine, kamenja i leda koji je okružuju formira veličanstvene sjenke koje izgledaju kao ispružena krila šišmiša.

Za ovu pojavu se može reći da nastaje ‘van svijeta’, jer pripada sazvežđu Maglica Serpens, udaljenom oko 1.300 svjetlosnih godina od Zemlje.

“Krila” zauzimaju površinu dvesta puta veću od našeg Sunčevog sistema i upravo ta sjenka otkriva svjetlost zvijezde HBC 672, koja je predaleko od nas da bi uspio da je zabilježi Habl.

Sjenka šišmiša, nazvana zbog oblika šišmiša, nagovještava kako je Sunčev sistem izgledao prije više milijardi godina, objasnio je Klaus Pontopidan iz Naučnog instituta za svemirski teleskop.

“Ovo je nešto slično prizoru koji bismo zatekli prolazeći pokraj našeg sistema dok je bio u ‘mlađim danima’, odnosno svega jedan do dva miliona godina nakon njegovog nastanka. Ova slika nam daje ideju kako bi mogao da izgleda naš sunčev sistem neposredno nakon nastajanja. Ko zna, možda je i on nekad davno stvarao sjenku poput ove”, kazao je Klaus Pontopidan.