NASA očekuje da će ljudi živjeti na Mjesecu u toku ove decenije

Ružičasti Mjesec

Ljudi bi mogli ostati na Mjesecu duži vremenski period tokom ove decenije, rekao je zvaničnik NASA-e za BBC.

Howard Hu, koji za agenciju vodi program lunarne letjelice Orion, rekao je da će staništa biti potrebna za podršku naučnim misijama.

U TV programu BBC-ja je rekao da je lansiranje rakete Artemis, koja nosi Orion, u srijedu “istorijski dan za ljudski let u svemir”.

Orion je trenutno na oko 134.000 km udaljen od Mjeseca.

Raketa Artemis visoka 100 metara poletjela je iz svemirskog centra Kennedy u sklopu NASA-ine misije vraćanja astronauta na Zemljin satelit.

Na vrhu rakete nalazi se svemirska letjelica Orion koja je za ovu prvu misiju bez posade, ali je opremljena lutkom koja će registrovati uticaj leta na ljudsko tijelo.

Let u srijedu uslijedio je nakon dva prethodna pokušaja lansiranja u augustu i septembru koji su prekinuti tokom odbrojavanja zbog tehničkih problema.

Hu je rekao da je gledati kako Artemis uzlijeće “nevjerovatan osjećaj” i “san”.

“To je prvi korak koji preduzimamo u dugoročnom istraživanju dubokog svemira, ne samo za Sjedinjene Države nego i za svijet”, rekao je.

On je objasnio da će, ako trenutni let Artemisa bude uspješan, sljedeći biti s posadom, nakon čega će uslijediti treći gdje će astronauti ponovno sletjeti na Mjesec, prvi put nakon Apolla 17 prije 50 godina u decembru 1972.

Trenutna misija napreduje dobro, rekao je za BBC, sa svim sistemima koji rade i timom misije priprema se za sljedeće paljenje Orionovih motora.

Jedna od najkritičnijih faza misije Artemis I je sigurno vraćanje Oriona na Zemlju. Ponovno će ući u atmosferu planete brzinom od 38 000 km/h, ili 32 puta brže od brzine zvuka, a štit na donjoj strani biće izložen temperaturama koje se približavaju 3.000 stepeni.

Nakon što je sigurnost Artemisovih komponenti i sistema testirana i dokazana, Hu je rekao da je plan da ljudi žive na Mjesecu “u ovoj deceniji”.

Veliki dio razloga za povratak na Mjesec je otkriti ima li vode na južnom polu satelita, dodao je, jer bi se to moglo pretvoriti u gorivo za letjelice koje idu dublje u svemir – na Mars, na primjer.

“Poslaćemo ljude na površinu i oni će živjeti na toj površini i baviti se naukom”, rekao je Hu.

“Za nas biće jako važno naučiti malo van Zemljine orbite i onda napraviti veliki korak kada odemo na Mars”, kazao je.

Kapsula Orion trebala bi se vratiti na Zemlju 11. decembra .

Crnogorac
Crnogorac

Potamanicemo se mi do tada !!

nebojsa
nebojsa

Daj posaljite mene prvog samo da ne gledam i cujem Dritana, Knezevica i ekipu kad vas molimmm…

Sembegar
Sembegar

Ne budalite… ako do kraja decenije ne bude nuklearni rat, dobro će biti

Techno Pop
Techno Pop

Sve su prilike da je u vrijeme harizmatičnog Kenedija Apolo sletio u holivudski studio. 😉

Darija
Darija

Može li se sad rezervisati karta da se bježi od ovih političara.