Naučnici došli do velikog otkrića: Mliječni put ipak nije ravan

Mnogo godina naučnici su vjerovali da je naša galaksija Mliječni put relativno ravna i stabilna, ali novo šokantno otkriće pokazalo je da se ona savija i krivi ka svojim krajevima.

Po prvi put su naučnici tačno mapirali našu galaksiju kako bi vidjeli njen pravi oblik, prenosi Independent.

Druge galaksije su detaljno izmjerili, a izmjeriti Mliječni put je bio ogroman izazov. Astronomi objašnjavaju da je to kao da pokušavate da odredite oblik sopstvene države dok stojite svom u dvorištu.

U ovom istraživanju analizirano je 1.339 zvijezda kako bi otkrili pravi oblik galaksije i uočili da se zvjezdani disk savija prema gore kako se približavamo njegovim krajevima.

Nekom dalekom posmatraču naša galaksija bi izgledala kao disk zvijezda koje orbitiraju oko gustog središta. Ali na krajevima je uticaj gravitacije slabiji i taj disk sličniji je slovu S.

Novo istraživanje pokazuje da je za iskrivljeni oblik galaksije zaslužna i snažna rotacijska sila masivnog unutrašnjeg diska.

Inače, astronomi su i ranije uočili galaksije sličnog oblika sa zakrivljenim krajevima, ali do sada nismo znali da Mliječni put pripada njima.