Naučnici slučajno pronašli najmanju zvijezdu ikada viđenu

Tim astronoma sa Kembridža bio je u potrazi za egzoplanetama kada su slučajno naišli na novo otkriće – pronašli su najmanju zvijezdu ikada viđenu.

Nova zvijezda, nazvana EBLM J0555-57Ab, udaljena je 600 svjetlosnih godina od zemlje. U pitanju je M-patuljasta zvijezda.

Koristeći podatke iz jednog eksperimenta, koji se koriste u potrazi za novim planetama, primijetili su kontinuirano zatamljivanje matične zvijezde, što je naznačilo postojanje još jednog objekta u orbiti. Daljim istraživanjem otkriveno je da je objekat isuviše masivan za planetu, pa su ustanovili da je riječ o maloj zvijezdi.

Iako je EBLM J0555-57Ab nevjerovatno mala, ipak ima dovoljno veliku masu za vodoničnu fuziju, proces koji napaja Sunce i čini izvor energije Zemlje.

Jedva veća od Saturna, ova zvijezda ima gravitacionu silu 300 puta veću od Zemljine. Kad bi zvijezda bila manja, recimo 83 mase Jupitera, ne bi bilo dovoljno pritiska u njenom središtu za fuzioni proces, te bi zvijezda bila braon patuljak umjesto prave zvijezde.

Tim planira da novu zvijezdu iskoristi za bolje razumijevanje planeta oko orbite.