Kako je tinejdžer trećeg dana prakse u NASA-i otkrio novu planetu

Želite da impresionirate novog šefa? U tom slučaju bi bilo dobro da trećeg dana prakse u NASA-i, na primjer, pronađete novu planetu.

Upravo se to dogodilo sedamnaestogodišnjem Vulfu Kukijeru – provjeravao je fotografije supersnažnog satelita i primijetio nešto neobično. Ispostavilo se da jer riječ o novoj planeti, udaljenoj 1.300 svjetlosnih godina od Zemlje.

Da biste shvatili koliko je to daleko – jedna svjetlosna godina ima 9,5 biliona kilometara, a udaljenost Zemlje i Sunca iznosi nešto manje od 150.000.000 kilometara.

Volfov život se nakon toga vratio u normalu, a sada je za BBC Radio pričao o njegovom nevjerovatnom otkriću.

Kako kaže, po završetku škole prošlog ljeta dobio je dvomjesečnu praksu u Nasinom Godard centru za svemirske letove.

Posao mu je bio da provjerava podatke koje šalje Tranzitni satelit za istraživanje egzoplaneta (TESS) – svemirski teleskop koji traži planete koje se nalaze izvan našeg sunčevog sistema.

“Tražio sam planetu koja orbitira oko dvije zvijezde”, objašnjava Vulf.

Da bi otkrio takvu planetu tražio je promjene u osvjetljenosti zvijezda, a ta sijenka bi potencijalno značila da je planeta prolazi u blizini.

Poslije samo tri dana prakse primijetio je da nešto blokira svjetlost dvije zvijezde koje se nalaze daleko od našeg sunčevog sistema.

“Pokazao sam mentoru, pogledali smo podatke i primijetili dvije promjene svjetlosti, pa smo počeli sa analizom da vidimo da li to zaista može biti planeta”.

Onda su se u to umiješali i drugi naučnici.

Detaljnim provjerama utvrđeno je da je riječ o planeti 6,9 puta većoj od Zemlje. Kako se zove? TOI 1338b.

Nije baš ime koje se lako pamti – Vulf kaže da nije imao uticaja na to.

“Nisam dobio priliku da joj dam ime. Brat je imao ideju da je nazovem Volftopija, ali mislim da je TOI 1338 b dovoljno”.

Inače, Vulfova planeta nije obična planeta – kruži oko dvije zvijezde.

Ljubiteljima Ratova zvijezda se tu odmah sjete Tatuina, doma Luka Skajvokera.

“Veoma mi se sviđa Tatuin, barem ono kako zvijezde izgledaju na nebu. To znači da bi bio moguć dupli zalazak sunca”, kaže Vulf.

Međutim, za razliku od Tatuina, ova planeta nije nastanjiva. Vulf objašnjava da je na njoj vjerovatno ekstremno toplo i da planeta vjerovatno nema čvrstu površinu.

A da li pronalazak znači da mu je jednog dana zagarantovan posao u NASA-i?

“Ne znam ništa o tome kako NASA zapošljava ljude, ali sigurno neće štetiti. Dobra je to stvar za CV”, kaže on.

Kako navodi, iz NASA-e su mu rekli da su “impresionirani” šta je postigao.

“Mentor me je veoma podržavao i bio je veoma uzbuđen. Mada mislim da je NASA iznenađena količinom pažnje koju ovo dobija”, ističe Vulf.

Za budućnost planira – svemir. Nakon srednje škole želi da upiše fakultet.

“Planiram da upišem fiziku i astrofiziku. Privlači me karijera u istraživanju svemira”, ističe tinejdžer.

Međutim, sada se sve vratilo u normalu, iako je Vulf dobio nešto više pažnje u srednjoj školi.

“Dobio sam više čestitki u posljednja četiri dana nego za posljednjih nekoliko godina. Svi su veoma uzbuđeni. Nevjerovatno iskustvo”, zaključuje Vulf.