Tragičan kraj univerzuma: Šta kada se ugasi i posljednja zvijezda?

Robert Dajgraf, teorijski fizičar i direktor Institituta za napredne studije u Prinstonu, objasnio je u intervjuu za magazin Biznis insajder kako će se okončati život univerzuma.

“Mislim da je najveće otkriće od Ajnštajnove teorije relativiteta to da se univerzum širi. Međutim, u posljednjih nekoliko godina naučili smo nešto još dramatičnije. Univerzum ne samo da se širi, već u ‘praznom’ prostoru postoji neka vrsta sile koja ubrzava to širenje”, kaže Dajgraf.

Naučnik dodaje da će krajevi univerzuma u jednom trenutku početi toliko brzo da se šire, da će premašiti brzinu svjetlosti. To znači da čovječanstvo nikad neće uspjeti da vidi najudaljenije djelove univerzuma.

Kada je riječ o Sunčevom sistemu, veliki broj galaksija u našem okruženju će nestati. Naša galaksija predstavljaće na neki način pusto ostrvo. Nalazićemo se usred tog velikog, ‘praznog’ prostora, dok će zvijezde svuda u univerzumu umirati jedna po jedna kada istroše gorivo koje ih napaja energijom.

“Kada se i posljednja zvijezda ugasi, sve što bude ostalo biće sila gravitacije. Crne rupe će početi da usisavaju zvijezde na izmaku snage, a na kraju će progutati sve što se nalazi u univerzumu. I to će biti to”, objašnjava Dajgraf.

“Čini se da će budućnost svemira biti vrlo pusta, zbog čega mnogi fizičari žele da vjeruju da se navedeni procesi neće dogoditi onako kako su pretpostavili. Ali, svi trenutni dokazi upućuju na to da će kraj svemira zaista biti takav”, zaključuje naučnik.

Da se provjeri
Da se provjeri

I onda ide ponovo Veliki prasak. Ali, zdravo bili, pa vidjeli ko je u pravu.

Dzo