Veliki asteroid će uskoro proći relativno blizu Zemlje

Ilustracija

Asteroid prečnika između 304 i 740 metara uskoro će proći pored Zemlje.

Prolazak asteroida se očekuje 1. novembra, a poređenja radi One World Trade Center je visok 546, dok visina Burdž Khalife iznosi 828 metara.

Asteroid je otkriven 12. septembra ove godine pomoću Pen-STARRS2 teleskopa na Havajima, a pomoću njegovih opservacija, kao i opservacija Opservatorija Steward na Univerzitetu Arizona u oktobru ustanovljena je njegova putanja.

Asteroid je dobio oznaku 2022 RM4 i putuje prema Zemlji, ali nije prijetnja. Kreće se brzinom od 83.761 km/h te će 1. novembra proći pored Zemlje na udaljenosti od 2.297.822 kilometara.
Asteroidi su veoma mali kada je riječ o svemiru te lako mogu promijeniti orbitu i naći se na putanji sudara s planetom. Asteroid 2022 RM4 je relativno blizu našoj planeti uzimajući u obzir skalu Sunčevog sistema, ali su šanse da se sudari sa Zemljom nevjerovatno male.

Jedan od razloga zbog kojih je asteroid posebno interesantan je to što je tek nedavno otkriven, što je pokazatelj da istaživanje asteroida bliskih Zemlji još nije završeno.

Ako bi iz bilo kojeg razloga asteroid poput ovog pogodio Zemlju (a šanse su jedan u 100.000 godina zavisno od veličine asteroida), njegov učinak bi zavisio od njegove veličine, brzine i ugla udara. Kada bi se ovakav asteroid sudario sa Zemljom, šteta bi bila značajna.

“Udar asteroida prečnika 740 metara bi bio jednak snazi 30.000 megatona TNT-a. Nastao bi karter veličine 10 kilometara, koji bi bio dubok 600 metara, a rezultat bi bio i potres jačine 7,6 stepeni po Rihteru.”

oooo
oooo

A koji smo mi baksuzi pa prolazi pored Zemlje.

Luka
Luka

A nemoj pored, no’ po sred nje. Ionako je sve poslo u…😂😂

Baki cg
Baki cg

To je onaj sto posto sto ga je kao nasa pomjerila sa putanje kad ga je sudarila sa satelitom

Onyx
Onyx

U Budvu

Ida
Ida

Dabogda udario u Zemlju.

Mery_Jane
Mery_Jane

Tačno ono što nam treba!
Nemoj nas promašit/

Ruža 🇲🇪
Ruža 🇲🇪

Samo neka okrzne balkan( Srbiju) za nijansu vise !!!

slavica