Telefoni

Od Apple-a traže da isključi jednu opciju, jer može biti štetna za mentalno zdravlje

Od IT giganta Apple zatraženo je da sa iPhone-a ukloni dugme “snooze” (“dremež”), pomoću kojeg se zvonjava budlnika odlaže za nekoliko minuta, budući da ekperti upozoravaju da ova opcija može da bude vrlo štetna za mentalno zdravlje korisnika. Otvoreno pismo koje je Eplu upućeno posljednje je u seriji upozorenja protiv odlaganja alarma za jutarnje buđenje

Kompanija “Eve Sleep” zamolila je Apple da ukloni “snooze” opciju iz aplikacije Clock prilikom sledećeg apdejta. Tvrdi se da ona oštećuje “nacionalno zdravlje” i narušava benefite dobrog noćnog spavanja.

“Prepoznajemo efekte dugmeta “snooze” na milionima Britanaca svakog jutra i na Dan Sna želimo da se Apple uključi u akciju koja će spasiti naciju od ove štetne prakse”, rekao je predstavnik “Eve Sleep”-a, Džejms Sturok.

Apelu se priključio i ekspert za nerve Met Džejns, koji je rekao da opcija “snooze” “može imati štetan efekat na zdravlje, posebno mentalno”.

“Na taj način esencijalno multiplicirate napad na vaš mozak i tIJelo, svaki put kada pritisnete “snooze”, ponavljajući uticaj na vaš autonomni nervni sistem svaki put kada budete probuđeni. Počastvovan sam time što sa “Eve Sleep”-om učestvujem u njihovoj misiji”, objasnio je on.

Nije jasno zašto je Apple posebno targetiran u ovoj kampanji, budući da su alarmi dostupni na svim pametnim telefonima, kao i na drugim gedžetima.

Zapravo, alarmi za buđenje vuku korijene iz antičke Grčke, kada je pronalazač Ksetibus Aleksandrijski razvio sistem kamenčića koji padaju na gong da bi stvorili zvuk u određeno vrijeme.

iPhone-i su u Britaniji najpopularniji, i koristi ih više od 50 odsto korisnika pametnih telefona, što bi moglo da objasni zašto je pismo upućeno baš Apple-u. Drugo objašnjenje mogla bi biti želja “Eve Sleep”-a da prigrabi nešto više publiciteta.

Stručnjaci nisu ustaglašeni o veličini štete koju “snooze” nanosi zdravlju, a neki smatraju da je bolje odspavati dodatnih 30 minuta, nego koristiti ovu opciju.

“Svaki put kada vas alarm ponovo probudi, povećava se lučenje kortisola, hormona stresa. Bolje je da podesite alarm na vrijeme kada treba da ustanete i onda to zaista učinite. To će vam stvoriti loše raspoloženje prije nego što će vas ubiti. Ali, znam i ljude koji podese i 10 ili 15 “snooze” alarma da bi se probudili”, kaže dr Nil Stenli, nezavisni ekspert za san, i dodaje da smatra da ova opcija ne treba, i ne može, biti ukinuta.

Send this to a friend