Ishrana

Da li ste za kuvani ili pečeni kukuruz?

Iako se kukuruz koristi u prehrani sportista jer se uz pomoć njega brzo može brzinski udebljati, on je i dijetalna namirnica.

Kukuruz je jedna od omiljenih ljetnih namirnica jer se brzo priprema, ukusna je, a i povoljna je. No, ima i velike zdravstvene benefite. Voljeli ga ili ne, korisna svojstva kukuruza ne možemo zanemariti. Odlično je ljetno okrepljenje, a najčešće ga jedemo kuvanog i malo posoljenog ili samo pečenog.

Visokovrijedna namirnica

U 100 grama kukuruza ima čak 342 kalorije, zbog čega ga uvrštavamo u jednu od najkaloričnijih žitarica. Iako se kukuruz koristi u prehrani sportista jer se uz pomoć njega može brzinski udebljati, on je i dijetalna namirnica. Šaka klica kukuruza u salati će zadovoljiti potrebu za ugljenim hidratima.

Ima važne minerale

Kukuruz sadrži važne minerale za fizički razvoj. Fosfor, magnezijum, mangan, cink i željezo se nalaze u kukuruzu pripremljenom na razne načine – kuvanom, pečenom ili klipovima iz konzerve. Ti minerali jačaju imunitet i pomaže radu bubrega.

Suzbija rizik od raka

Za razliku od drugih namirnica koje dužim kuvanjem zapravo gube antioksidanse, kod kukuruza šećerca se taj broj povećava. Šećerac je bogat izvor fenola zvanog ferulska kiselina, antikancerogenog agenta koji se pokazao efikasnim u borbi protiv tumora koji vode do raka dojke ili raka pluća.

Dobar je za kožu i oči

Kukuruz je izvor beta-karotena, a on donosi vitamin A u tijelo, koji je nužan za dobar vid i kožu. Kukuruz je takođe koristan za zdravlje kože i unutrašnjih sluznica

Ostavite komentar prvi!

avatar
1000

Send this to a friend