Društvo

Još jedan apel Amaneta: Crnogorske crkve da se vrate državi

Crnogorski manastiri, crkve i ostala kulturna dobra treba da budu vraćeni na upravljanje državi, a samo revizijom svih upisa i donošenjem Zakona o slobodi vjeroispovijesti može biti riješeno pitanje vlasništva nad kulturnom baštinom, ocijenjeno je iz Savjeta Građanske peticije Amanet.

Predsjednica Savjeta Građanske peticije Amanet, Ana Vukotić, kazala je, na pres konferenciji, da je cilj te organizacije da se Nacrt Zakona o slobodi vjeroispovijesti, koji je, kako je pojasnila, u osnovi urađen 2015. godine i koji je podržala Venecijanska komisija, što prije iz Vladine nađe u skupštinskoj proceduri.

“Zakon o pravnom položaju vjerskih zajednica donijet je 1977. godine i krajnje je vrijeme da ode u istoriju. S obzirom na to da je Nacrt Zakona o slobodi vjeroispovijesti ponovo aktuelizovan i prema našim saznanjima o njemu će se ponovo izjašnjavati Venecijanska komisija, očekujemo da će Vlada Crne Gore, po dobijanju njihovog mišljenja, u najhitnijem roku staviti u proceduru ovaj Zakon“, poručila je Vukotić u PR Centru.

Ona je ocijenila da bi bilo krajnje neodgovorno i nedržavnički da, kako je rekla, stotinu godina od 1918. država koja treba da postane članica Evropske unije (EU) nema uređeno sistemsko pravno pitanje koje, kako je pojasnila, ulazi u korpus ljudskih prava i sloboda, a to je sloboda na pravo vjeroispovijesti.

“Za slučaj da se to ne dogodi, mi ćemo na bazi dovoljnog broja potpisa i člana 93, stav 2 Ustava Crne Gore iskoristiti pravo da procesuiramo tekst Zakona prema parlamentu i svim poslaničkim klubovima i omogućiti da se ovo zakonsko rješenje, najkasnije u jesenjem zasijedanju nađe u skupštinskoj proceduri“, pojasnila je Vukotić.

Ona je istakla da su crnogorske manastire i crkve gradili Crnogorci i plemenici, a kasnije, kako je rekla, građani Crne Gore.

“Oni pripadaju državi, odnosno svima nama, a ne pojedincima koji preko naše baštine i kulturnih dobara narušavaju međunacionalni, međureligijski i međudruštveni sklad u Crnoj Gori“, kazala je Vukotić.

Moderna Crna Gora je, kako je navela, građena na Ustavu i nijedan pojedinac se, kako smatra, ne može oglušiti o zakon i država mora krenuti u rješavanje ovoga pitanja „ukoliko dugoročno i jednom za svagda misli očuvati sklad među svojim građanima“.

“Dvije trećine kulturnog blaga Crne Gore je, prema zvaničnom popisu Uprave za kulturna dobra vlasništvo susjedne države Srbije, tj. Srpske pravoslavne crkve (SPC), koja ovdje nije registrovana, već u Srbiji. Kulturna baština Crne Gore ne može biti ničije privatno vasništvo, a pogotovo ne može biti vlasništvo Crkve tuđe države“, smatra Vukotić.

Zahtjevi peticije su, kako je rekla, postavljeni realno i podrazumijevaju da se kulturna baština vrati na upravljanje državi.

“Samo revizijom svih upisa i donošenjem Zakona o slobodi vjeroispovijesti, država može da riješi pitanje vlasništva nad kulturnom baštinom“, ocijenila je Vukotić.

Inicijativa, kako je pojasnila, nije politička i nema za cilj da rješava crkvena pitanja i odnose između SPC i Crnogorske pravoslavne crkve (CPC).

“Ovo nije borba da vlasništvo iz SPC pređe u vlasništvo CPC. Ovo je borba da naša kulturna dobra postanu vlasništvo države“, objasnila je Vukotić.

Ona je kazala da su Amanet podržali građani svih vjera u Crnoj Gori.

 

NAJNOVIJI NAJSTARIJI POPULARNI
Narod zna
Gost
Narod zna

i čeka da Država uradi pravu stvar i vrati Crnogorskoj pravoslavnoj crkvi sve pravoslavne bogomolje na teritoriji Crne Gore! To je Božja pravda i istina.

Trece Oko
Gost
Trece Oko

Crna Goro majko mila !

Бројке и слова
Gost
Бројке и слова

Бојим се да ће од “АМАНЕТА” остати само “АНАТЕМА”.

Родригез
Gost
Родригез

Закон о слободи вјероисповјести треба да третира и рад врачара/вјештица. Не може да се прођа градом од враџбина.

Родригез
Gost
Родригез

Па се после чудимо, што смо болесни.

Ханс
Gost
Ханс

У Великој Британији се приватизују чак и затвори, а у Црној Гори би да национализују цркве. Видјели смо како држва управља црквама (претвара их у музеје, запуштене објекте, руине). О фабрикама да и не говоримо.

AMON
Gost
AMON

jes i onda jedva cekaju da te strpaju u tvorza da malo zarade od drzave eheheh sto veca robija veci profit!

Ханс
Gost
Ханс

И мени је било чудно када сам то чуо од озбиљних људи.

Trpimir
Gost
Trpimir

Snila baba sto joj milo bilo

Sigurica
Gost
Sigurica

Amaneta… Ako ti svoju državu nazivaš tuđom, zavađaš narod a sebe stavljaš, na stub srama… Kažeš da su se za peticiju potpisali građani svih vjera, u toliko loše jer ih truješ takvim insinuacijama…. Ne znam šta da se vrati državi, država ima sve što je njeno, ako ne misliš da praviš državu u državi… Isto tako vjerske zajednice su svoji… Više »

Predrag
Gost
Predrag

Ana traži od tate da vrati ono što je naše. Budi demokrata, budi poštena ti ako zti tata nije, počni od sebe i svoje familije pa ćeš sigurno stići unazad i do 1918. Ajde ako tata vrati barem trećinu podržaćemo te da se crkve, manastiri a posebno njihova imanja (na koja je tvoj tata bacio oko da ih , prvo… Više »

Novo
Gost
Novo

Došlo vrijeme da vratimo svoje , bravo za Amanet !

Mali mafijaš 22
Gost
Mali mafijaš 22

Nosim ja i nož preko carine da kidam hleb 👍

Jokan
Gost
Jokan

Bolje bi Ani bilo da apeluje na svoje bližnje da vrate ono što nije njihovo!

Mali mafijaš 22
Gost
Mali mafijaš 22

Sto uzimate vi pare obradu tolika mu je plata 250 eura. Petar vam je dao amanet za imanje nas je ima puškom pobiti. 👍

Neka je vijecna
Gost
Neka je vijecna

Ja sam da se vjerski objekti daju Jehovinim Svjedocima, vise vjernika imaju nego CPC

...
Gost
...

Neka je vijecna, tako ti obraza, što reče? Gori su ovi serbski “svedoci” jer su na silu uplivali u tuđe

Los ZETA s
Gost
Los ZETA s

Amanetavi drzavi i Mirasu ne vracte nista sve prodase i bez drzave nas ostavise dosta je bilo…

Mali mafijaš 22
Gost
Mali mafijaš 22

I ja sam za to jesmo li država ili nijesmo.

Donja Morača CG
Gost
Donja Morača CG

Zar neko stvarno misli da Amfilohija, Džomića i družinu zanima religija. Slušali smo Džomića na TV prije mjesec dana. Reče da prave zgrade za tržište, da izdaju placeve, poslovne prostore, hotel u Budvi… Reče i da ne plaćaju PDV. Mislim da ne laže Džomić. I mislim da su u Crnoj Gori samo zbog para.

4.nahije
Gost
4.nahije

Moderator mi nije pustio konstruktivan komentar na ovu temu u kom sam usput nazvao haradinaja koljačem, a pušta ove đe svoga vladiku nazivaju sotonom…

Terra nova
Gost
Terra nova

Džabe se upinjete srbi, po komandi pratite portale i ostavljate trag nepočinstva prema Crnoj Gori, Vijesti ste osvojili, ali je došao kraj pete kolone. Hoćemo Crnu Goru za sve gradjane i vjere, nećete nam vi krojit sudbinu više. NEKA JE VJEČNA.

scepo
Gost
scepo

Ako hocemo istinu, drzava treba da se vrati crkviu, jer je konkretnu drzavu stvorila crkva, tj. njene pravoslavne vladike. Ovo je istorijska cinjenica.

JudasPriest
Gost
JudasPriest

Kako je navalila horda Ristovih botova, opstat se ne moze od njih.

Dukljanin
Gost
Dukljanin

Laz je najmocnije oruzje okupatorske spc u CG..

JudasPriest
Gost
JudasPriest

S obzirom na to kakva je istina, nije vala ni cudo!

Multipraktik
Gost
Multipraktik

I treba da je država vlasnik kulture a samim tim i kulturnih gradjevina.

Mirjana A.R.
Gost
Mirjana A.R.

Sa srećom.

serdar Janko
Gost
serdar Janko

I pored svih upiranja i medijske podrske(izmedju ostalih i CDM-a),potpisa iz dijaspore,potpisa nepravoslavnog stanovnistva(iako se radi o iskljucivo pravoslavnoj stvari) i td. skupljeno je “citavih” 6 hiljada i nesto potpisa.Dakle slovom i brojem manje od 1%(JEDAN POSTO) stanovnistva. O cemu vi nama ovdje i dalje palamudite svaki dan,ovo pitam prije svega redakciju CDM-a koja nam ovo uporno servira svako malo?

AMON
Gost
AMON

biće ti kad tad! tako da će sve do tada.

petar
Gost
petar

Slažem se! Samo serviraju stavove i razmišljanja šačice ateista i dušebrižnika kako se previše ”obogati” MCP SPC! Samo mi nije jasno odnosili se ovo i na katoličke i islamske bogomolje u CG podignute do 1918 ili isključivo na pravoslavne? Po ovome imaćemo novu crkvu,odnosno vjersku zajednicu DRŽAVA CG!

...
Gost
...

serdar Janko, prvo, ne postoje serdari sa šajkačom, drugo, nijesmo svi “elektronski” baš pismeni tako da spisak CPC vjernika i poštovalaca nećemo mjeriti jednom ad hok anketom. Čak i da je tako, to morate POMNOŽITI sa petocifrenim brojevima. Tako, ne drbluj uprazno, “serdare” od Ćupriju!

Belgija, 1929
Gost
Belgija, 1929

Zasto je Krsto Popovic u svom pasosu napisao da je bio Srbin?

VITNI VOREN
Gost
VITNI VOREN

Belgija, 1929, ne budali! A kako si smio reć da si Crnogorac a da te puste bilo đe? Pitaj one Crnogorce Bulatoviće što su ih srpski vojnici urnisali zbog crnogorstva…pitaj Zvicere… Bolje bi ti to objasnio onaj Fatić sa takozvane Podgoričke skupštine, strva joj se ne znalo!

Crna Gora a ne
Gost
Crna Gora a ne

Crkve drzavne? Idioti

Fala
Gost
Fala

bogu napokon i vama dođe kraj, polako ali sigurno odoste u ružnu historiju. Ko laže taj i krade a ko krane taj je sprman na sve. Adio vi posrbice dosta je bilo vašega.

Zvijuk
Gost
Zvijuk

Gusinjac nauci pravopis, pa onda ostavljaj komentare obraza ti!!

Fina grupa
Gost
Fina grupa

Koliko se sjecam, ovi su nesto mutili oko potpisa.

Ctrl alt
Gost
Ctrl alt

Sto će se desiti ako Mitropolija pozove svoje vjernike da ne dozvole da njihovi objekti predju u ruke sekte?

VITNI VOREN
Gost
VITNI VOREN

Ctrl alt, ti baš nijesi čitav! Kunem ti se da se NIŠTA neće desiti mimo Božje pravde. A Božja pravda je dugo čekala svoj minut. Prema tome, Crnogorci, neka nam je srećan POVRATAK NA SVOJE!

Titan
Gost
Titan

Hoce li katedrala Sv. Tripuna postati vlasnistvo države Crne Gore?

Viva Eviva
Gost
Viva Eviva

Obavezno! Dosta su je koristili ovi što im je sjedište van Crne Gore.

VITNI VOREN
Gost
VITNI VOREN

Titane, samo ti ne brini, biće sve kako valja, VRIJEME JE DA CRNA GORA POČNE DA VIŠE POŠTUJE SEBE!

Boka S
Gost
Boka S

Cijelih 6000? Bruka simpatizera NVO cpc.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

I kažu da je od tog broja skoro 50% pravoslavnih.

auff
Gost
auff

Oprem dobro, opremi se činjenicama a ne lažima, “stručnjače”!

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Imaš anketu na internetu, pogledaj pa se javi.

VITNI VOREN
Gost
VITNI VOREN

Boka S, IMAĆEŠ PRILIKU DA VIDIŠ KOLIKO NAS JE, OBEĆAVAMO TO!

Podsjetnik
Gost
Podsjetnik

“Ime mi je Vjeroljub, prezime mi Rodoljub, Crnu Goru, rodnu grudu, kamen paše odasvudu. Srpski pišem i zborim, svakom gromko govorim: narodnost mi Srbinska, um i duša Slavjanska.”

Pecicanin
Gost
Pecicanin

Slabo si učen o porijeklu i o tome ko si i što si. Dosta je manipulacija sa tim floskulama ko smo, šta smo, odakle smo porijeklom i kojim jezikom govorimo. Ti i tebi slični trebaju da traže destinaciju gdje su vaši vlastodršci.

Zvijuk
Gost
Zvijuk

Tebi je Serbo Rastoder ispra mozak.

auff
Gost
auff

Zvijuk, a tebi šajkača….donijela je odnekud mutna voda

auff
Gost
auff

Podsjetnik, je li to sve što znaš iz “pjesništva” dopisanog na kolofonu knjige? E, blago tebi u tvoju istoriju!

Alibaba
Gost
Alibaba

Pametnije je Ani da se bavi svojim poslom, “Šćeri moja” je odlična predstava.I kroz komad se vidi čemu su Petrovići težili

Wc na Rumiji
Gost
Wc na Rumiji

Ode,ode ko? Srpska crkva u srbiju

Wc na Rumiji
Gost
Wc na Rumiji

A srpski patriah kacavenda?

Ratko
Gost
Ratko

Ne razumijem zasto ne objave koliko ljudi je potpisalo peticiju od ovih sektasa. Zasto se vise ne potencira BROJ POTPISNIKA. Zato sto su dozivjeli fijasko i pored velikog broja pritisaka i ucjena kojima su se sluzili. Nece doci do nikakvog otimanja jer 85% PRAVOSLAVNOG VJERUJUCEG NARODA u CG je na strani mitropolije. Mirasevci ne mogu da skupe ni jedan autobus… Više »

vodolija No 22
Gost
vodolija No 22

Ratko, čudno ime za crnogorskomrzca. Razumjećeš to ovo bolje no ti treba vremena. Za potpise NE BRINI, TO JE STVAR NAS IZ NASLJEDNE CRNOGORSKE PRAVOSLAVNE CRKVE KOJOJ SU I TVOJI ČUKUNĐEDOVI PRIPADALI. Barem ćuti, o Ratko!

Sigurica13
Gost
Sigurica13

A sta kaze Milo bogati za crkvu jos ona mu je ostala da je otme ?

Pogba
Gost
Pogba

A kome da je otme?

vodolija No 22
Gost
vodolija No 22

Pogba, ne otima NO VRAĆA VLASNIKU!

vodolija No 22
Gost
vodolija No 22

Sigurica13, hahahaha, Milo će da vrati Crnogorcima ono što su im Srbijanci oteli! Je li sad jasno?

cinik
Gost
cinik

Vjeroispovjest je privratna stvar svakog pojedinca, i ne treba je vezivati za narode ili nacije.

Vaka
Gost
Vaka

Ne smeta ti sad kad je srpska. Otvorite manastire za obje crkve ialo su istoriski crnogorske pa neka narod odluci dje ce.

AMON
Gost
AMON

najbolje da se svi skupa vratite korjenima… moje ruke vas čekaju raširene.

Viva Eviva
Gost
Viva Eviva

Potpuno ispravno! Ne može patrijarh Irinej da se pita u Crnoj Gori. To bi bilo isto kada bi se Papa miješao u rad Katoličke crkve u Crnoj Gori! Eto mu tamo Vatikan pa neka srbuje!

Ratko
Gost
Ratko

Pa papa se i mjesa u rad katolicke crkve u Crnoj Gori,a 80% svjestensta katolicke crkve i iz islamske vjerske zajednice nije iz Crne Gore vec iz Hrvatske,Bosne,Albanije i Kosovo dobri moj E VIVICE NEZNALICE

AMON
Gost
AMON

ko im šalje caritas kamione pomoći ako ne papinjo?

Narod zna
Gost
Narod zna

Ratko, samo u okviru dogme, ali ne i u okviru politke kao što radi spc

Pravoslavlje
Gost
Pravoslavlje

Za tvoju informaciju Papa se pita za sve katolicke crkve na gde bike ba kugli zemaljskoj pa i u Crnoj Giri .

petar
Gost
petar

Pa Papa se pita za sve katolike, neznalico! On je Božiji izaslanik na zemlji – Sv otac!

Vjecna da je
Gost
Vjecna da je

Samo tako moze bit ako cemo da ovo i dalje bude drzava….inace ce crkve i manastiri bit mjesta okupljnja protivnika svega crnogorskog ….i protiv su eu i nato …ne valja im himna ni grb ni zastava ni jezik….

Pogba
Gost
Pogba

Upravo tako!!!

AMON
Gost
AMON

sobzirom da je sekularna, ima svo pravo da obuzda svestenstvo. mada, izazvaće gnjev naroda, pa je pitanje koliko se isplati.

Montenegrino
Gost
Montenegrino

Kad nam se vrate sve crkve i džamije onda na tender pa ko da više njemu dati u zakup

Montenegrino
Gost
Montenegrino

Odličan predlog upisati obavezno džamije i katoličke crkve. Spadaju li tu i verski objekti u Metohiji jer je i ona prije 1918.pripadala nama

AMON
Gost
AMON

crnogorci su oduvjek široke ruke bili, pa nas metohija ne zanima.. nema pokloni pa vrati!

Kako da ne
Gost
Kako da ne

ne moze drzava da svojata crkve i crkvene spomenikekao kulturnu bastinu. Kulturna dobra su kupacica,ona k…. u spomen vojvode mirka petrovica i sl. Mogu se nazvati drzavnom svojinom jer su od str iste i finansirani. Ono sto ne izgradi,dalje ruke. Ne kititi se tudjim perjem.

Siki
Gost
Siki

Ne moze drzava a moze crkva druge drzave? E svasta!

petar
Gost
petar

SPC nije u vlasništvu države Srbije već je ona crkva srpskog naroda!

Zamisljena
Gost
Zamisljena

Sve i da je na neki nacin uzmu,a mislim da do toga nece doc,hramovi tzv CPC,zapadnjacke NVO,osbovane da rusi svu tvirevinu Bozju,ce biti prazni. Ako se skupi i 15 dusa u njima to ce biti vrhunac. Pa cemo mi sluziti po stanovima,kucama i podrumima uz blagoslov Bozji, al ce nam bar liturgije biti svete. Ojha

.....
Gost
.....

Zamisljena, još jednom se dobro zamisli: hoće li biti prazni? Neće, neće. Prazni su danas jer im je uzeta suštinska i iskonska vjera. Danas tamo obitavaju kriminalci, četnici, rušitelji države. na žalost! Kad nam vratite naše, crkve će biti pune PRAVIH VJERNIKA I POŠTOVALACA CRNOGORSKOG NASLJEĐA!

Očigledac
Gost
Očigledac

Ne mlati, danas nemaju trećega za preferans!

AMON
Gost
AMON

ocemo li meni ko piramidu na balkanu napraviti sem komšija iz bosne?

4.nahije
Gost
4.nahije

Ne zanima tebe ni vjera ni crnogorsko nasledje. Ima tzv cpc onu “crkvu” ili dvije što je sagradio i glavu dajem da ti nikad palo na pamet nije da odeš tamo na liturgiju. Ni tebi ni tim tvojim pravim vjernicima.

Bože me prosti
Gost
Bože me prosti

Da se vrati državi i da Stijepović saslužuje. “Milo pomiluj” i slično.

Brđanin
Gost
Brđanin

Pazite ,sa crkvom se ne valja igrati. NVO su najviše zlo , to su velike marifetne i prevaranti družine koje narodu prodaju maglu i od toga dobro žive.

COK
Gost
COK

Slazem se da se sa crkovom ne treba igrati, ali je stanje pravoslavne crkve u Crnoj Gori neredovno. SPC u Crnoj Gori, samo po sebi nelogicno, je odvorjena od drzave, ne pripada ovoj drzavi, a sto je najgore, sve radi protiv nase drzave.

Bane
Gost
Bane

Ova drzava nije ni postojsla kad su gradjeni hramovi. Oko hramova je nastajala drzava.. Tako i drzava pripada hramovima.

Siki
Gost
Siki

Crnigorskim a ne srpskim

AMON
Gost
AMON

ne zaludjujte se! sve je to moja zaostavstina!

VITNI VOREN
Gost
VITNI VOREN

Brđanin, ne igramo se sa crkvom uopšte, a KRAĐU MORAMO RIJEŠITI! Moramo, budi siguran u to!

Uzalud
Gost
Uzalud

Mislim da nemaju sanse da otmu crkve pomocu peticije i zakona.

VITNI VOREN
Gost
VITNI VOREN

Uzalud, ti to nazivaš “otimanjem” a ne VRAĆANJEM UKRADENOG! Crnogorska pravoslavna crkva je zakonski NASLJEDNIK svih pravoslavnih crkava izgrađenih do 1926. godine i onog sramnog dekreta Aleksandrova. Napolje okupatori svega crnogorskog! Pokajte se, nesrećnici!

4.nahije
Gost
4.nahije

Veći je mangup bio i turski sultan i austrijski nadvojvoda i mletački dužd i hitler i tito od ovih pilićara što bi danas da kidišu na svetinju. Svi ti okupatori odoše na smetlište istorije, a Mitropolija crnogorsko primorska od 1219. sve je sjajnija i svetija i narod je sve više utemeljen u njoj. Nadam se da će Bog vratiti na… Više »

vodolija No 22
Gost
vodolija No 22

4.nahije, ajde, ajde, ne brini ti za nas prave Crnogorce! Naše vrijeme PONOVO dolazi!

4.nahije
Gost
4.nahije

Viđi tarota kako se oduševio uzalud. Pazi da tu tendu ne obališ

VITNI VOREN
Gost
VITNI VOREN

4.nahije, neka ti te pređe za tvoju tkaninu. Crnogorci traže SVOJE CRKVE u koje su se naselili ULJEZI IZ Srbije! Šta tu ima nejasno?

Prvi u selu
Gost
Prvi u selu

Da se crkve daju Micku, ocu Aninom, da osnuje NVO Banku malih crkava. Onda izdavanje pod kiriju, privatizacija a što ostane na rasprodaju.

Djakdnene
Gost
Djakdnene

Samo da ih ne restaurira jer bi to potrajalo kao zgrada kod gimnazije

tomo
Gost
tomo

Dosta vam je tenda

...
Gost
...

tomo, pokaj se, mučeniče!

MUP
Gost
MUP

Produžena registracija, prošla tehnički pregled.

Prvi u selu
Gost
Prvi u selu

Što će državi crkve? Valjda je država odvojena od crkve!

vodolija No 22
Gost
vodolija No 22

Prvi u selu, MOŽDA NE ZNAŠ, ALI CRNOGORSKA PRAVOSLAVNA CRKVA JE BILA “DRŽAVNA RELIGIJA” PRAVOSLAVNIH CRNOGORACA! JA TOLIKO!

Prvi u selu
Gost
Prvi u selu

Slažem se. Bila!

Brđanin
Gost
Brđanin

Ali ti crnogorci du tada bili Srbi.

mina
Gost
mina

Nijesu crkve i dzamje kulturno istorijski objekti,pa da sa njima upravlja drzavna administracija,ili mozda jesu,pa zato tkzv Amanet trazi da budu u vlasnistvu drzave.Da nijesi smijesni ,bili bi zalosni.Sto im se vise daje aznja ,to oni postaju agresvniji.Prezir prema njihovim akcijama,ce biti ljekovit za sve medije i nee uznemiravati postene gradjane koji zive u skladu sa jevandjelima.

...
Gost
...

mina, ne upetljavaj ti tu džamije i katedrale, tu je stvar prilično jasna, no voliš da malo zamutiš. Crnogorska pravoslavna crkva, crkva narodnosna je OPLJAČKANA. To HITNO TREBA RIJEŠITI!

Dukljanin
Gost
Dukljanin

Apel i Treba…Apelujemo da nam se vrati oteto…(okupator nista milom nece vratit)…Drzite vi sastanke i apelujte(okupator devastira i posrbljuje Crnogorce)…Dok vi apelujete(okupator broji novce)….i td?

BogdanS
Gost
BogdanS

Tudje neću,svoje ne dam!
Da vratimo ono sto nam vjekovima pripada,a onda da sve bogomolje otvorimo za vjernike dobre volje!

...
Gost
...

BogdanS, da vratimo, Bogdane, nego što! Vrijeme je bilo!

Njegos
Gost
Njegos

Ovi nijesu naucili skolu komunista? I oni su vracali oteto.

Virus
Gost
Virus

Ne postoje crnogorske crkve, postoje samo pravoslavne i katoličke crkve i ne pripadaju državi nego vjernicima. Kako će djelovati Katolička crkva u Crnoj Gori ako joj je centrala u Vatikanu ?

a eeee
Gost
a eeee

Virus, HA,HA,HA…tako ti Bog pravdu kući dijelio!

.....
Gost
.....

Virus, NE POSTOJE TAKOZVANI CRNOGORCI-SRBI, TAKAV SUROGAT NIKO NORMALAN NE PRIHVATA OZBILJNO, PA, ETO, “VI” SEBE TAKO ZOVETE (SIC!)

Terra nova
Gost
Terra nova

Ne postoje crnogorske crkve a postoji srpska crkva – aaaaaa lukavi li ste izdajice svega crnogorskoga.

Malo morgen
Gost
Malo morgen

Sto je pametna. Peticijom da krade tudje.

...
Gost
...

Malo morgen, ma, neka, sviđa ti se UKRADENO, a? E, DOSTA JE BILO!

Prije 1918
Gost
Prije 1918

“U Crnoj Gori žive sve sami i čisti Srbi, koji govore srpskim jezikom, a ima ih oko 300.000. Većina su pravoslavne vjere, a ima nešto rimokatoličke i muhamedanske vjere, ali treba znati da smo svi srpskog porijekla i srpske narodnosti…

a eeee
Gost
a eeee

Prije 1918, naziv “srbi” je kolokvijalni, a Osmanlije su ga dali pravoslavcima ovih prostora, bradonjo! Kralj Nikola 1919. :”Crna Gora je Crnogoraca, tako je bilo i tako će biti:” Njegoš 1847.: “U svim životnim situacijama Crnogorac je uvijek Crnogorac”. Vidiš li ti đe ođe srbe? Ja ne vidim!

.....
Gost
.....

Prije 1918, PA JES, TO PIŠE U TVOM SRBSKOM UDŽBENIKU ZA CRNOGORCE…

A dzamije?
Gost
A dzamije?

Mala moja, sve sto ti je babo ostavio, prepisi na drzavu. Tudje neces, garantujem ti.

Vazi
Gost
Vazi

Tacno, nije iz tidje.nego iz CG. Mitropolija je starija i od CG, tako da pisi propalo. Upisi svoju kucu djevojko na drzavu. Tudje neces.

Amanet????
Gost
Amanet????

I dzamije da podjelimo, sve ce narod zauzeti, da podjelimo imovinu kao ljudi.

Pravilno
Gost
Pravilno

Nikad, a vjerovatno ni tada. Jos ste umnozili broj, 6000. Pravoslavna CG je jaca nego ikad, snila baba sto joj milo.

Narod zna
Gost
Narod zna

Pravilno, Živjela Crnogorska pravoslavna crkva!!!

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Prošli put kada su bile pod državnom upravom, bile su zapuštene, u nekima su čak spraćana goveda. Sad kada ih je Mitropolija obnovila, sjetili su ih se. Još vjerovatno planiraju da u njima “služe” anatemisane osobe.

Narod zna
Gost
Narod zna

Oprem dobro, naša je stvar jesu li crkve bile zapuštene ili ne. Što se to tiče vas, Srba! Ko vas je “ovlastio ” da dirate NAŠE CRNOGORSKE BOGOMOLJE? Bogomolje Crnogorske pravoslavne crkve i da ih prekrajate po Miloševim konacima?

Ljeposava
Gost
Ljeposava

“Jeko, ostavi te vrane, to su naše vrane. Ćeraj ti svoje vrane!”

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Vjeruj mi da nijednu bogomolju “CPC”, nisam, niti ću dirati ni ulaziti. Ono što ne mogu da dozvolim je da neko pokušava da prisvoji crkve i manastire naše Mitropolije. Neke od njih su gradili moji preci i preci ostalih pripadnika naše Mitropolije i ne možemo dozvoliti da ih neko drugi otima.

JudasPriest
Gost
JudasPriest

Ako “nasom mitropolijom” smatras SPC, onda nemas o cemu da brines. Prije 1920. godine, SPC u Crnoj Gori nije bilo, ona je tek tada uvezena kod nas. Shodno tome, te crkve koji su tvoji preci toboze gradili za SPC su morale biti podignute nakon toga, te kao takve nece biti obuhvacene zakonom o slobodi vjeroispovjesti!

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Sveti Sava Nemanjić je osnovao Zetsku Eparhiju, u rang Mitropolije je uzdigao Car Dušan. Vladiku Danila je rukopoložio srpski Patrijarh Arsenije III Čarnojević, Vladiku Savu srpski Patrijarh Mojsije, Vladiku Vasilija srpski Patrijarh Atanasije II Gavrilivić i tom prilikom mu daje titulu i Egzarha slovenosrpske Patrijaršije u Peći. Pročitaj poslanicu Svetog Petra Cetinjskog Brđanima iz 1822.

JudasPriest
Gost
JudasPriest

Ako pod “obnavljanjem” mislis dogradjivanje i pregradjivanje, u tolikoj mjeri da su objekti dovedeni do nivoa neprepoznatljivosti, onda se slazem sa tobom! A stil gradnje, koji su uveli u Crnu Goru, svojim “obnavljanjem” nije vrijedan pomena!

Kako su ih “obnavljali”, bolje da nista cinjeli nijesu.

Budimo realni
Gost
Budimo realni

I zar nijesmo nezavisna država nego i pitanje upravljanjem vjerskim objektima treba da nam rješava Venecijanska komisija? A usput ko su ovi iz Amaneta i koliko para dobijaju za ovo i zar pametnije rabote nemaju?!!!

Budimo realni
Gost
Budimo realni

Znači li to da crkva više neće bit odvojena od države? Znači li to da ako predsjednik države donese odluku da je glavna vjera u CG Budizam treba sve crkve i džamije prilagodit novoj vjeri, a građanstvo slat u Šaolin na obuku? Možda ako ministar vjera bude musliman da svi budemo muslimani, a ako opet dođe za ministra pravoslavac svi… Više »

.....
Gost
.....

Budimo realni, “pročitan” si, i to lako, ali, biće jedna tendica novijeg datuma i za tebe, odrođeni!

Ec More
Gost
Ec More

Bez interneta nema selameta, amaneta, bericeta, trt trt teta smr komunjare

Djakdnene
Gost
Djakdnene

Sta reci sem Micko neimar, kolko ljudi prevari taj coek

4.nahije
Gost
4.nahije

Kako Milo na inauguraciji jednom rečenicom pomami ove nesrećnike, pa se razgraktaše. Zajebava vas čovjek, kukala vam majka. Miraš u osmom redu sjedio kukavac, neće ni tendu novu dobit od države, a ne svetinje. Pogan.

BogdanS
Gost
BogdanS

U pamet se dovedi covjece,ne ima pameti!

dagy
Gost
dagy

Komunisticka tortura

Sales
Gost
Sales

Crkve pripadaju nama pravoslavcima koji su ginuli vjekovima da ih zastite i podignu a ne gedzovanima, imovina se mora vratiti ako se ne vrati zalud su ginuli nasi preci i zalud smo obnovili nezavisnot 2006 godine

Vuk
Gost
Vuk

vrlo ogranicen, ali vrlo

BogdanS
Gost
BogdanS

Tako je!

Mina
Gost
Mina

Samo neka ste zdravo,toga filma necete gledati.Crkve pripadaju vjernicima,a ne vama,bezboznicima.Ne rugajte se iskrenim. vjernicima,ne vrijedjajte njihova osjecanja
Namjerno ih prvocirate,jer vi nijeste dobronamjerni ljudi,naprotiv.

Mirko Petrovic
Gost
Mirko Petrovic

Vi ste iskreni vjernici.. a nejveci hram koji imate u CG finansirao vam je Milo Djukanovic, Miomir Mugosa.. Crnogorska diaspora po kanadi i argentini, americi, zato ste Djukanovicu i fresku napravili u I na zid hrama ga stavili! a kad ste toliki vjernici stpo ne napravite jednu barem svoju crkvu dje se mozete moliti a ne da se molite u… Više »

4.nahije
Gost
4.nahije

Finansirao ih je vjerni crnogorski narod, a ono nije Milo na fresci. Naslikani su samo marks i tito otimač crkava kako gore u paklu, kao što će svako ko kidiše da pogani svetinju da se roštilja.

Nik91
Gost
Nik91

Tito da ide u pakao sto je drzao ovaj nas jadni narod zajedno bez podijela a ti sa majicom vojvode draze da ides u Raj a? 😂 A sto see radi,sve poludjelo!

4.nahije
Gost
4.nahije

Moli se Amfilohije i za vas zabluđele, kao i za cijeli crnogorski narod. Čak i za ove jadne ljude što ga sotonom nazivaju.

BogdanS
Gost
BogdanS

Risto sotona!

4 нахије
Gost
4 нахије

У ЦГ нема вјерника, ти што долазе у цркве, које окуплја и лаже она брадата сотона- анфи, нијесу ни в од вјерника. Од нјих 1% зна што је вјера, а остали су ту јер иде маса па иду и они да се докажу јер на смију а да не пођу на сеансу код сотоне. Можеш ли само замислити еволуинални резвој… Više »

Budimo realni
Gost
Budimo realni

Ако си већ пребацио на ћирилицу из неког свог разлога онда почни да користиш сва слова која ћирилица даје и због којих је најсавршеније писмо, а и најљепше. “Лј” не може бити “љ”, а ни “нј” не мијења “њ” мој соколе.

4.nahije
Gost
4.nahije

Falsifikuje mi nick, kao Adžić i Ćosović istoriju. A nema ni ćiriličnu tastaturu u telefonu pa piše нj i лj.

Budimo realni
Gost
Budimo realni

Ima cim pise “Ш” nego siromah ne umije.😉

Za
Gost
Za

četvrti nahija, čto te ovi iznervira, vjerovatno te boli istina, prihvati da svi oni što dolaze u crkve na sotonino laganje nijesu vjernici, jer prave vjernike on ne zanima i on ih ne može okupiti.

4.nahije
Gost
4.nahije

Vazi majstore, pravi su onih 30 apostola što nalažu gume s mirašem.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Četvorka, nemoj da upoređuješ ljude koji idu u crkvu sa Vama koji idete na predizborne skupove da bi bilo viđeni.

konevolicrn...
Gost
konevolicrn...

Ovaj gore, sto trabunja o masi vjernika, neka se kod rusa raspita, pa ce saznati da ni kod njih nema vise od 300 000 vjernika.Vjernici su oni koji nijedan post ne preskoce a po toj logici kod nas ih ima par stotina.Zar je normalno da tih par stotina vjernika odlucuju kome pripadaju bogomolje koje su nasi preci gradili?

VALTER
Gost
VALTER

Što ti znaš budalo !

BogdanS
Gost
BogdanS

Tako je,ne moze im srecno bit!

Catarino
Gost
Catarino

Crkve I manastiri kao kulturno dobro ne mogu pripadati samo vjernicima. U Titovo vrijeme Crnogorci listom komunisti…. ali I oni bastine taj dio jer su ih gradi li njihov I preci a neko iz Srbije!!

Budimo realni
Gost
Budimo realni

Catarino tebi kao nevjerniku niko ne brani da udjes u crkvu kao posmatrac i turista. Pa i ja sam iako pravoslavac ulazio u dzamiju i u katolicke crkve. Znam i za obrnute slucajeve jer ljudi nemaju problem. Problem imaju neljudi, a ti vidi đe si.

Send this to a friend