Dobro jutro! Crnogorci u Srbiji su pod stalnim pritiscima propagande, kao i okruženja, i trenutno su jedna od najugroženijih zajednica u toj zemlji. Umjesto da civilni sektor i liberalna javnost prepozanju problem i pruže podršku toj zajednici, oni se pridružuju o širenju diskriminatornog narativa o njoj.
Priključite se našoj viber grupi, u kojoj vas iz časa u čas uživo obavještavamo o novostima i direktno odgovaramo na vaša pitanja.
Diskriminacija Crnogoraca u Srbiji
Srpski korisnik tvitera Yugoslav Whisperer je perfektno objasnio ovakvo ponašanje civilnog sektora u njegovoj zemlji: “Svašta je, za ljubav zapadnih donatora i lagodnog života, naučila škvadra iz beogradsko-srbijanskog NVO sektora. I da je Srebrenica genocid i da nije lepo mrzeti Albance… Samo je rasizam prema Crnogorcima ostao njihova konstanta. Za to ih nisu slali na seminare i radionice”.
Ovo je bila reakcija na gostovanje izvjesnog Nebojše Lazarevića iz Centra za evropske politike na Novoj televiziji, koja, podsjećamo, ima frekvenciju i franšizu u Crnoj Gori. Ta televizija je u vlasništvu United Media grupe, koja gazduje i našim Vijestima. Politička agenda UMG u Srbiji je opoziciona, ali kada su Crna Gora i region u pitanju, njihova politika se vrlo malo razlikuje od one Vučićeve.
Nakon što smo pisali o Ranku Pivljaninu, uredniku Nove, koji je govorio kako su Crnogorci Srbi naučno, i priznao kako je on od Crnogorca postao Srbin, javio se i gospodin Lazarević da nam objasni kako su “Milogorci i Crnogorci sa velikim C” koji ne osjećaju nikakve konekcije sa srpskim identitetom, ni manje ni više nego – nenormalni.
Zamislite da sam ikad u svojih 1000 objavljenih tekstova, stotine javnih nastupa, ikad iđe rekao da su Srbi nenormalni. Da sam ikad iđe napisao da ne postoje. Da sam ikad iskoristio odvratni naziv “posrbice”. Da je to uradio neko od mojih kolega, sa kojima se svakodnevno od srpske eho sobe ubrajam u ustaše i poredim sa koljačima iz Jasenovca. Što mislite, što bi se desilo?
U Srbiji se o Crnogorcima ovako piše i priča svakodnevno u svim i na svim srpskim medijima, kako opozicionima, tako i onima koji pripadaju vlastima. Prijeti se da će se sa nama obračunati i oćerati nas u more, kao što se Jevrejima prijeti na Bliskom istoku. Zamislite da je iko ikad gostovao na televiziji u Crnoj Gori i iste prijetnje upućivao Srbima kao Aleksandar Raković onomad? Nađite mi to, da napišem tekst o tome. Dok Rakovića, koji genocidom prijeti Crnogorcima, upravo gledam na srpskom javnom servisu, kako u udarnom Jutarnjem programu komentariše štampu. Javnog servisa u čijem Upravnom odboru ubr. śedi stanoviti Muharem Bazdulj.
Ali, ovaj tekst ne bi trebao da se bavi ekstremistima poput Rakovića, koga voli mitropolit Joanikije ubr. Ovaj tekst se bavi srpskim civilnim sektorom. Koji je naučio da se bavi genocidom u Srebrenici i Albancima, kako reče tviteraš, ali nikad nije odreagovao na diskriminaciju Crnogoraca. Njih su naučili da je dovoljno jotovati i kazati “nisam Srbin, nego Crnogorac”, da bi se neko označio kao ekstremista i nacionalista. Jer svako kome Srbi i Crnogorci nisu “jedan narod” taj je ekstremista.
Kada stvari stoje ovako, normalno je da se Crnogorci boje da se na popisu u Srbiji izjasne kao Crnogorci. Jer rizikuju da ih se uvrsti u ekstremiste. O iskustvima jedne Crnogorke, koja je morala da se izjasni kao Srpkinja, nedavno je pisao Radio Slobodna Evropa. Zato je Crnogoraca u Srbiji danas oko 20.000, a 1991. ih je bilo 140.000.
Identitet je stvar iskustva i izbora svakog od nas. Možemo biti Crnogorci, Srbi, Crnogorci-Srbi, Srbi-Crnogorci i niko nema pravo da nam oduzme pravo da naše lično iskustvo i iskustvo naših porodica učitamo ili ne učitamo u to kako sebe identifikujemo u etničkom i nacionalnom smislu. Ja sam na primjer dijelom etnički Srbin, i to sam uvijek ponosno isticao. I imam pravo na to. Isto tako, Crnogorac sam etnički i nacionalno. I ne vidim političko-etničku vezu između svog crnogorstva i svog srpstva, sem što su se susretom i ljubavlju mog oca Crnogorca i moje majke Srpkinje te dvije tradicije slučajno srele u meni i obogatile moje iskustvo.
Postoje ljudi koji su iz Crne Gore, i nemaju nikakve veze sa Srbijom, ali su se podigli u porodicama u kojima se insistiralo na srpstvu kao dijelu crnogorske tradicije. U kojima se istorija Crne Gore čitala na taj način. I to je sasvim legitimno, i ne možemo mijenjati iskustvo ljudi, niti trebamo da o tome mislimo. Live and let live princip je jedino što treba da tražimo. Da prestanemo jedni druge da učimo što smo i ko smo.
Izjednačavanje bilo koje dvije nacije, pa i crnogorske i srpske u osnovi ima primordijalizam i nativizam, i treba biti svjestan opasnosti političkih ideja koje se na njima baziraju. Posebno je to opasno raditi na primjeru Crne Gore, kojoj jedna od takvih ideologija negira pravo na samostalno postojanje.
Toliko za danas. Ugodan ostatak dana želimo.
S poštovanjem,
Ljubomir Filipović, analitičar i kolumnista CdM-a
(Mišljenja i stavovi autora kolumni nisu nužno stavovi redakcije CdM-a)



Evo me druze u Srbiju od 2010 i Crnogorac sam nikad problema imao nisam… ne znam sto pisete ovakve tekstove, a na hiljade je ovakvih kao ja
U Srbiji, mnogi Crnogorci se pisu kao Srbi, da bi im djeca besplatno/jeftinije studirala.
U Srbiji, ako nastavnik koristi ijekavicu, biva prijavljen od djaka i roditelja i dobije automatski kaznu na platu 20-30%, i ako ponovi, lako ostaje bez posla/plate.
Milosh AJDEEEE?
Ma jok, odmah mu se seče jezik…
Gospodine Filipoviću,
Članak je ispod Vašeg nivoa. Kada poredite Crnogorce u Srbiji i njihov broj po popisu 1991 i danas, pošteno bi bilo da napišete i koliko je Crnogoraca u Crnoj Gori bilo 1991 a koliko danas. Ko je u Vašoj državi vršio pritisak da ih danas ima manje nego 1991, a Srba više.
Nije korektno poređenje.
Srdačan pozdrav.
Znaci ne treba drugome odredjivati nacionalnost ako se ta osoba jasno izjasnila…. osim ako je ta osoba Novak Djokovic ili Njegos…
Velibore pitaj Taru, da li pamti ljubav staru…
Deca vam se školuju u Beogradu, sve šefovske stolice su vam ovde, pokupovali ste pola Vračara, vrvite u krugu dvojke, i lečite se na VMA najlaganije i vi imate petlje da govorite o diskriminaciji??? ALO
Sve svojim radom i novcem,alooo!!!!
Vi ste poznati po radu , aloo!!!
Koliko si placen da dodjes i komentarises na CG portalu. Dje ti je obraz?
Iskazujem Vam ogromnu zahvalnost za ovaj tekst!
Uvijek ću biti ja i moja porodica Crngorci, uvijek.
U cg sam se doselio prije 40g.uvjek sam se izjasnjavao kao Jugosloven. Jako mi smeta kampanja da se ukine i crna gora i sve crnogorsko, Crnogorci na slijedecem popisu, imat cete jos jednog crnogorca.
Ja sam rodjen u Bosnli, zivim u Crnoj gori 54 godine i ja sam CRNOGORAC
Naravno svi smo crnogorci jedini problem zašto se uopšte izjašnjavamo verski to je lični osjećaj u čemu je tu problem…
U crnu goru sam se doselio pre oko 40 godina. Uvjek sam se izjasnjavao kao Jugosloven. Kako sam u medjuvremenu bas zavolio Crnu Gora, a i jako mi tesko pada, sto je na svaki nacin zele unistiti, Crnogorci racunajte da cete na sledecem popisu imati jos jednog crnogorca
Ljubo, magnet si za botove, pogodio si živac. Apropo, juče poslah bezazlen komentar na Kurirov portal, tekst o počasnom državljanstvu Crne Gore za Novaka Djokovica, dakle bezazlen komentar: “to je čast, posebno što je Crna Gora stara država”, – salve negativnih ocjena i minusa. Jednostavno, u Srbiji se kreira negativan narativ na sami pomen Crnogoraca.
Jeste stara drzava,ali ti brkaš državu i narod,opet ponavljam,ljudi koji imaju ista imena,prezimena,vjeru i jezik,nijesu nista drugo do pripadnici istog naroda,a takvi smo svi od Banja Luke,preko Novog Sada,Kragujevca pa do Podgorice,sta tu nije jasno?
Ko je odlucio za nas Crnogorce da nismo narod, i ko brka i miješa pojmove. Imamo svoju državu, slavnu istoriju, crkvu… Kolika je potreba Srbije da upravlja Crnom Gorom i mlati sa šakom neukog naroda, najbolje govori klauzula Temeljnog Ugovora sa SPC o kontinuitetu te crkve u Crnoj Gori od doba Nemanjica. Svako u Crnoj Gori zna da to nema… Više »
Kajlo stara, malo u ruke neku knjigu iz sociologije,da bi malo bolje razumeo tematiku….
A,koliko troluješ sve ti prosto.. #Dalmatinci su nam najsličniji,sa njima smo braća 😁 a srbi,to je nešto strano i neprijateljsko.
Ti ne znas , sta je narod. Sve nacije su vjestacke , politicke. Da li ce se neko izjasnjavati kao Crnogorac , Srbin , Bosanac , Bosnjak , Jugosloven , Evropljanin , gradjanin svijeta zavisi od osjecanja i politickih uvjerenja a ne od gena.
Crnogorci su bruka i sramota danasnjice jadovi bez casti i obraza vi nemate zeru ljudskosti da u Srbiji ciju ste teritoriju okupirali i na istoj proglasili neku drzavu u kojoj vasa braca Albanci cine to sto cine trazite postovanje priznanje i sta sve jos a podrazavate Urajince da uniste Ruse zbog okupacije Ukrajine… Budite sretni sto ne bodu nozevima i… Više »
Ja mislim da ovaj “komentar” zaslužuje pažnju istražnih organa. Sram te bilo,nesoju.
Dst , i ja mislim da ovaj tekst Ljubomira Filipovica , zasluzuje , istragu nadleznih , jer je lazan i samo ima za cilj , da siri mrznju.
Ajde operisani, ne mlati sa tim lažavinama i pretnjama… Podrzavas i slavis psihopate koje su pokusale da osvoje i istrebe sve oko sebe, pa kad su ga izduvali ostavili narod na cedilu, samo da bi mogli da se vade da nije do njih nego je svetska zavera….
Krcati avioni tri puta dnevno ljudi koji tamo zive, rade, studiraju, lijece se, provode. Beograd je pun Crnogoraca, vise nego ikad. Diskriminacija?
Izadji malo. Ova tema je idealna za istrazivacko novinarstvo. Prosetaj po Vracaru i pricaj sa ljudima.
Crnogorci su samo oni koji su se na popisu u Srbiji izjasnili kao Crnogorci. Njima dati crnogorsko državljanstvo i pasoš a ovi “porEklom sam od dolE” su sada Srbi iz Srbije i tako ih treba i tretirati.
Za kad ti to treba?
Aha, imenjace, ajde jedno pitanje, a sta od toga ne mogu Srbi u CG pa evo 30 godina slusamo kukumavkanje i pretnje?
Ne sme Ljubo da ode u Srbiju.
Srbi od vizantije zastavu i grb od austrougara nosnju i kapu, crkvu od nas i makedonaca gradove BG i vojvodinu od Ugara
Beograd je bio pod Turcima 10g manje od Podgorice, NK, Br…i tsko redom.
Viš je Njegoš puta bio u Beč no u PG, Nk….
koliko je puta njegoš bio u BG.
Leči se.
Samo se jos odje tupe glupe teme
Ko je ko I kako se krsti
Fuj
kad ne bi bila,milion cg bi min,rodila……janicari kuce nase,sa cim vas dusmani plase………
Opet ponavljam,ako nesto ide na cetiri noge,ako laje i ako mase repom,onda je sigurno pas.
Ako je Srbija u zadnjih 200 godina naseljavana iz CG to ne znaci da su Crnogorci postali Srbi…. Po tebi su onda Englezi zapravo Amerikanci npr…
Dobrovoljna asimilacija zarad interesa je na nasem prostoru uobicajena. Nekad je bila daleko opasnija, pa su i ljudi stradali. Oni kojima interes nije bio na prvom mjestu… Bilo je I ima toga u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, ali I kod nas. Ono sto je interesantno je da npr oni koji odu da zive u usa, cim docekaju drzavljanstvo sa ponosom kazu… Više »
Mi ne možemo ni ovdje da se zaštitimo pa kako onda bilo gdje drugo.
čuj ovoga ša veli a crnogorci navalili za srbiju ko medo na košnicu ima ih tamo vele mali milion , je li se ko od tija ugroženija vratija za lijepu našu,
Ljudi iz Srbije masovno idu u EU i USA , kao i ljudi iz Rusije , Azije , Afrike a vi pricate o zlom zapadu koji sve unistava.
Diskriminisani su Crnogorci u CG , a u srb se za popis nepune 10 iljadu izjasnilo kao Crnogorci , a ima ih bar 300 iljada .
Bilo je 300, ako smo ih se odrekli tadašnjom politikom koji je vodio Dps, sad ih 10
Ne lupaj.
Idrekli su se sami sebe …isto kao ovdje sto su neki za posao postali CG pa onda noz u ledja
Pa onda niste trebali da zabranjujete dvojno drzavljanstvo. Primorali ste ljude da odaberu stranu i oni su to uradili. Sta je sada problem?
Kako mi je drago sto sam drigaciji ” nenormalan” sto bi rekli ovi velikosrpski ideolozi.Na njihovu zalost ima nas dosta
Jesi, sav si specijalan i jedinstven. Pričaš srpskim jezikom i krstio si se u SPC.
Vučić kaže da niko u srbiji nije diskriminisan, Milo je govorio da u CG niko nije diskriminisan. Miraš kaže da je diskriminisan, Bojović veli da je diskriminisan. Džudo savez veli diskriminisan, auto moto savez diskriminisan, akademije dukljanska i crnogorska diskriminisane, Voli Latković diskriminisan itd i tome slično…. A sjaši te više sa grbače ovoga naroda sa diskriminacijama…
Osnovati CG partiju za ocuvanje identiteta u Srbiji
Te tamo ne priznaje Crna Gora, samo njma ne samo državljsnstvo. Nije to su Srbije no do nas
Koja vec postoji godinama.
milo srbe,on cg……svi su ovce a oni nose novce…..sad djeca od sestre i brata….ista plata sad je pes
To bi bila tektonska bomba …ali kad se srbija primakbe evropi …bice i to …a ako udjemo prije njih u EU …bice CG mnogo vise ….papiri su papiri
Samo im dati pravo glasa i doći će oni da glasaju…
Decenijska diskriminacija Crnogoraca u Crnoj Gori!!!
To je pravi naslov i tema.
Za razliku od Aminal Planet-a na kojem se moze dosta lijepog vidjet a na ovim tv kanalima koje pominje Ljubo i nema baš…
Opet ponavljam,ljudi koji imaju ista imena,prezimena,istu vjeru i isti jezik,ne mogu biti nista drugo do isti narod, a takvi smo svi od Banja Luke,Novog Sada,Kragujevca i Podgorice.Šta tu nije jasno?
Prezimena u CG su potpuno različita od prezimena u Srb. A imena su uglavnom slična, na cijelom Balkanu.
Znači da smo svi CRNOGORCI.
Jer smo mi jedini čistokrvni,nikad pod tudjom čizmom čitav milenijum.Dok su svi drugi nosili TURSKI JARAM 500 GODINA.
Objasni ljudima u USA , Kanadi , Skotskoj , Velsu , Australiji , N Zelandu da su svi Englezi jer imaju ista imena i prezimena , jezik i vjeru. Objasni ljudima u Argentini i Meksiku da su Spanci , Brazilcima da su Portugalci. Pa onda Marokancima , Egipcanima , Alzircima , Irancima objasni da su isti narod.
Ogroman broj Austrijanaca ima češka prezimena.
U svakog slučaju, ako je neko, onda su Srbi Crnogorci, kojima su uzeli imena i kulturu. Srbe su izmislili Turci prije 200 godina. Oni si im bili specijalnei pravoslavci koji su bili na njihovog strani, kako bi se kroz njih destabilizovali ostali pravoslavci.
Jesu li Turci izmislili i Rumune, Grke, Bugare, Jermene, itd. ? PG, NK, itd. su isto bili pod Turcima kao i SR.
Odličan tekst. Sljedeće pitanje je, kako promijeniti ovo? Što Crna Gora može da uradi da spasi crnogorski narod u Srbiji?
Ljudi koji imaju ista imena,prezimena,istu vjeru,ne mogu biti nista do isti narod,a takvi smo svi,od Banja Luke,preko Novog Sada,Kragujevca i Podgorice.Ne znam sta Montenegrina tu nije jasno?
Kajla tebi treba kajlaa
Znači svi smo Crnogorci ili Crnogorci porijeklom a geografski ovi/oni?
Nije nam jasno kako su tvoju glavu stavili na nekoga sa dvije noge umjesto sa četiri.
Genijalno. U moru glupih argumenata, ovaj treba istaći…
@Kajla – “Laž je u samom biću Srbina”, (Dobrica Ćosić)
Što reke Kralj Nilola, baš Kralj o nama, koje pleme krade, koje smrdi, koje laže, čijeg kumstva, čijeg pobratimstva se trrba čuvati…naši svije…
Ne postoji ništa, ama baš ništa na ovom svijetu da je isto Kajla, niti je ikada postojalo. Zbog toga je ovaj naš svijet lijep i bogat. Moramo se samo naučiti da poštujemo, cijenimo i volimo te različitosti. Svaka isključivost, negiranje i nepoštovanje drugačijeg, je svojevrsno nasilje i naturanje svoje volje, što je nekulturno, necivilizovano i u konačnom vodi u sukobe… Više »
Kajla, imamo ista imena i sa Bosancima i Hrvatia, i vjeru sa Etiopljanima, mi smo Crnogori a ne srbi!!!!
Ne no smo onda svi Crnogorci.
Budi Crnogorac, ali pričaš srpskim jezikom i crkva ti je SPC …
Super nek se pisu Crnogorci …duza nam je tradicija i neprikidana …nama necsmeta
Pa to su raseljeni posrbljeni Crnogorci, i to se može dokazati. Svi ste vi “odnekud iz Crne Gore”…jer su Crnogorci i ostali,,,neselili praznu Srbiju poslije seoba Srba! Upamti ovo, kajlice!
To je stara politika Ljubo. “Gledati da se u svemu svodi crnogorsko i srpsko kao jedno te isto” – prije 150 godina, savjet srpskoj agenturi u CG;
“Kad uspijemo da misle da su Crnogorci i Srbi jedno te isto, mi smo pola posla završili” – srpski general prije 100 godina.
Kojeg “posla”? 😏
Dva vijeka ozbiljne asimilacije su za nama
Vidi što je pisao Njegoš prije “generala” kad nisu imali ni vojnika
To jednostavno nije tacno, ta vasa prica da je Simo Sarajlija Njegosu usadio srpstvo. Procitajte knjigu Glogora Stanojevica; Crna Gora u vrijeme vladike Danila. Tada su Crnogorci sebe smatrali Srbima, to je kraj 17, pocetak 18 vijeka.Procitajte.
Najbolje bi bilo da čitamo knjige što se dešavalo u 16 i 18 vijeku a koje su napisali genocidaši u dvadesetom vijeku.
Gospodine,pojam”SRBIN”se tek pojavljuje pocetkom 19 vijeka,ovo se moze provjeriti u svim relevantnim dokumentima.
Au Ljubo, nakupila se ovde i kuka i motika…
Evo ja i moja porodica smo se doselili i nikakve veze nemamo sa Cg osim sto je volimo. Svi cemo se ponosno izjasniti kao Crnogorci.
Da nema toliko Crnogoraca u Srbiji i da nemam toliko rodbine tamo mozda bi i povjerovao u ovo. Niko Crnogorcima ne brani da se izjasne kako zele, narocito u Beogradu koji je metropola i dje ima svega i svakoga iz cijelog svijeta. Moja rodbina jos uvjek direktorise po Kuli, Vrbasu, i Novom Sadu. Skoro su imali kulturno/guslarsko vece, sa sve… Više »
Aleksandre,ti misliš na posrbljene crnogorce.. #Ljubo misli na Crnogorce koji su ono što jesu.
Aleksandre,sigurno je opušteno,Crnogorci često znaju uzeti zastave Crne Gore i šetati ulicama Beograda,pogotovo kada Crna Gora osvoji pobjede u sportovima…
@Aleksandar – Ne reče da se i ti izjašnjavaš kao Crnogorac. “Laž je državni srpski interes”. (Čosič)
Ljubo, poznat si kao covjek sa stavom … pomagaj … da li je regularan Miras ili Boris
Popis stanovništva u CG u prošlom vijeku:
– Godina 1953, Crnogoraca 86,70% a srba 3,30%
– Godina 1961, Crnogoraca 81,40% a srba 3,00%
– Godina 1971, Crnogoraca 67,15% a srba 7,46%
– Godina 1981, Crnogoraca 68,54% a srba 3,32%
– Godina 1991, Crnogoraca 61,86% a srba 9,34%
Nije valjda da smo mi Crnogorci nastali 1953 godine … ne brukaj nas, vadi tih podataka jos a imas odakle
Asiilacija cist i tiha
– Godina 1953 – Goli otok (popunjenost 100%). Srba samo 3.3%.
Ljubo uredu… možda nisi ti napisao, možda, veliko možda…ti “da nisu normalni i sl” ali jesu tvoje kolege iz iste klupe. I nikad ih opomenuo nisi, već “aplaudirao” , a to ti je isto ili slično. Nikolaidis javno kaže da bi volio da jei više tih koje je uvrijedio. Kaže da je ti takve igra. E shvatu i to iz… Više »
Dušan Bogosavljević preveo je 1927. godine Njegošev “Gorski vijenac” na srpski jezik zato da bi srbi mogli da ga čitaju, jer je original za njih bio potpuno nerazumljiv. I pored toga i dalje tvrde da je Njegoš “srpski pesnik”. Pitanje za Crnogorske srbe. Sa kojeg je jezika Gorski Vijenac preveden na srpski?
Mi prevodimo Njegoša, ko to radi bez mi. da kad god je Njegoš napisao Srbin, kažemo da nije mislio na to nego na nešto potpuno drugo. Da je Njegoš bio nepismen da nije umio da se izrazi, ko to kaže bez mi. Pa mi iz CG kažemo da je i genocidan, da nije ko to od njih u Srbiji rekao,… Više »
Pročitaj ga svijij dijeci na svako drugu stih će morsti da objašnjavaš što je što
То је смешан аргумент. С обзиром да читам данас Горски вијенац у изворном облику, то значи да ја говорим старо црногорски, а не српски 😂
Ne govoriš, evo ti čitam komentare
Kao što nama treba prevod za “Zonu zamfirovu”
Lako cu ja za asimilaciju gore, nego odje to da izbjegnemo kako znamo i umijemo inace mrka kapa.
Zar nije Dps tražio da se odluče za državljanstvo. Da li zemlje iz koje su ili tamo đe žive u rade, i tim potezom je odbacio veliki broj Crnogoraca koji su se tako i izjašnjavali. Svi mogu da imaju dovojno državljanstvo, ali ne i naša najveća dijaspora. E to je uradio Dps i sad se vi čudite što ima manje… Više »
I bio je u pravu. Svi bi došli i glasali kao Srbi.
Poklopili malu Crnu Goru.
Nije bitno kako bi glaali, svako ima pravo da glasa kako hoće.. Evo ste opet izgubili i izbore i 300-400.000 Crnogoraca u Srbiji, to vam je politika, bravo…
Za probleme Crnogoraca u Srbiji (a i za većinu današnjih problema Crnogoraca generalno jelte) je odgovoran Milo koji je posle referenduma ’06 bez ikakve potrebe odlučio da crnogorski identitet gradi na anti-srpskoj retorici po ugledu na Hrvate i Bošnjake koji su sa Srbima, za razliku od nas koji smo se kulturno razdružili, ratovali. Srbi su to primetili, opravdano to doživeli… Više »
E moj komsija, kako mi ti lijepo brkas ekavicu i ijekavicu i oces da te shvatimo ozbiljno
Pa lijepo su prosli Srbi po bivsoj Jugoslaviji ..zbog njihove ugrozenosti
Kakva bajka. Moja rodbina sva u Americi živi i imaju državljanstvo SAD pa ne postaše Ameri.
Kod mene je juče slučajno navratio jeda sredovječni Čeh,turista,nekako smo se sporazumjeli i on mi je rekao da je njegov čuku,čukun đede živio u crnoj gori i za vriheme seoba je prebjegao sa porodicom u današnju Češku,baravno da su njegovi postali vremenom česi. Tako se isto desilo i sa crnogorcima u srbiji,problem je to što to oni zloupotrebljavaju na njvylgarniji… Više »
Prije 10 god u beogradu, kad tramvaj prođe pored crkve, 2 ljudi se krstilo, prije 5 pola tramvaja, a prosle godine citav tramvaj…
Код мене је прошле године свратила једна млада Чехиња и испричала ми сличну причу.
Đe je to pošao Njegoš, pročitaj jednom u životu njegova dijela. Pročitaj jednom u životu memoare Kralja Nikole, pa nešto morati da učiš od turista
Meni je moj djed pricao da smo mi Crnogorci a kad bi mu nesto tesko padalo, rekao bi , NEMA SRBINA KOJI BI OVO IZDRZAO … bas volim da citiram djeda
Nekad su se savi u Srbiji pomogli ako su imali prababu, ujnu… a da je iz CG. Sada se stide, e to je razlika između scene nagore i Milovog Montenegra. Nekad su se na CT slušale gusle, sad Tompson. I ide se samo za naočare, parfeme, odijela. Kamstaši nisu Ksmstaši, oni samo prodaju novac. Lopov nije lopov on je šaber,… Više »
Kada je DPS došao na vlast bilo je 5 procenata koji su se kao srbi izjašnjavali…tokom njihove vladavine došli su na preko 30%…koliko su snažili druge a nas oslabili sve je jasno…pametnom dosta
“Da sam ikad iskoristio odvratni naziv “posrbice”. Taj naziv datira iz 1918 kada se poslije sramne podgoričke skupštine počeo sve češće upotrebljavati u CG. Ne znam zašto je i po čemu odvratan autoru ovoga teksta?
Crnogorski Srbi treba da se izjašnjavaju kao Crbi.
Ne možeš da poturčiš tursku. Pročita li ikad dijela Njegoševa. Đe je Obilića polje u Srbiji ili na Cetinju. Kome je najveće priznanje Obilića medalja nama ili njima, i nas neko posrbio, da i rubu naučio da pliva, je jednako logično
Ooo Obilic je posojao kao i” Betmen”oooo mitomanijo i lazna Istorijo Srba ..
Ko je diskriminisao Crnogorce u Srbiji ako ne sama drzava Crna Gora, prema cijem zakonu o drzavljanstvu ako nisi imao prebivaliste u CG posle maja 2006 fakticki si gubio drzavljanstvo?
Objavite komentar,nikoga ne vrijedja a logicki je kontraargument.
Državljanstvo nije nacionalnost.
Srbi ne postoje. Zato moraju da rade ovakve stvari. Ovakvom politikom nacionalizma od strane Srbije njih nece biti za 100god. Bice kao sa Kosovom, pa Vojvodina pa ostalo itd. Niko nece ostat osim Roma u Srbiji koji su u enormnom rastu u Srbiji, i koji su se pokazali jako hrabri i dostojanstveni za razliku od CG u Srbiji koji ne… Više »
Niucemu Srbi nisu toliko slozni koliko u mrznji prema CG. Toje istina koja se nedokazuje, ponjihovom obrazu.
Tekst je visoko manipulativan i zlonamjeran. Navodi sljedeće:”ali su se podigli u porodicama u kojima se insistiralo na srpstvu kao dijelu crnogorske tradicije.” Pa po predanju, Cetinje je nastalo tako što je doselio lik sa Zlatibora, tj. iz Srbije… Drugo, bilo bi korisno da čujemo konačno šta je to neki srbijanac ili Srbin učinio loše Crnoj Gori ili nekom Crnogorcu.… Više »
Ajde Branko ne mlati časti ti, čuo sam da je i Tokio nastalo tako što se doselio neko sa Zlatibora!!!!!
1. Pravo na besplatno školovanje po zakonu republike Srbije, na Bg Univerzitetu, ima svako ko se nacionalno izjašnjava kao srbin i mora imati dokaz za to pa bio on iz Srbije, R. Srpske, C.Gore… a svi ostali ( Kinezi, Arapi, Afrikanci, Crnogorci, Makedonci…) uredno plaćaju svoje studiranje po ustanovljenom cjenovniku fakulteta. 2. Svako liječenje državljanina CG u Beogradu se plaća… Više »
A zašto tamo idete onda, jer je ipak najjeftinjje i za mnogo manje novca dobijate znanje kao da ste u londonu
Ajde popij terspiju i na spavanje
sta je lose ucinio – 1918 – treba li ti jos sto
Djela spskih zandara i vojske, 1918-1920, sabrana nedjela.
Novaku Djokovicu je majka hrvatica pa nije hrvat – toliko o majkama iz Srbije
Ajde ovako…po predanju necijem se moze pricat bilo sto, a to da je lik sa Zlatibora osnovao Cetinje je jednako tacno kao da je Leonardo da Vinci, po predanju, Srbin uz Vince. Sto se tice toga sto je lose Srbin uradio CG ili Crnogorcima, procitaj recimo knjigu “Najveci zlocin u istoriji”. Izgradnja i pomoc nakon zemljotresa je bila od svake… Više »
Doselio lik sa Zlatibora …..i……poceo da prodaje kajmak???
Ovako su nas braća “oslobađala”
.Živojin Mišić 1918. Godine piše:
…da se na teritoriji koju je naša vojska okupirala, uguši svaka agitacija, svim sredstvima, koja možete raspolagati bez ikakvog prezanja
Branko@Ti si prijatelju slep kod očiju.
Objavite molim vas.
Doselio se sa Zlatibora, hahahahhahahahah!!! Srbijanci, majstori bajki… 🤣🤣🤣🤣
E moj dobri Ljukas. Ti znas da smo svi moji i ja u Front bili od pocetka i borili se protiv rezima. Zivimo tu jedan pored drugoga i vazda ste ti i tvoji bili prvi da potrcite da pomognete komsijama i nikad nisi pitao dok si bio u opstinu ko je koje nacije. Ali mi smo zao narod i samo… Više »
Pa se sa Frontom boris protiv DPS-a??? Ono, izaberes Hitlera, da bi se borio protiv Staljina…isti djavo!
Front je teroristicka organizacija i trebalo ih je davno zabraniti.To sto pises je prava istina ali u fasistickoj Srbiji nema niko ko dijeli tvoj stav.Cast pojedincima oni se mogu izbrojati , nazalost.
Najvazniji dogadjaj od juce je smjena na svetom mitropolitskom tronu … tebe ne interesuje nasa crkva, je li Ljubo
Interesuje ga Crkva ali ne i Nvo sektor
Gospodine Filipovicu,nijesi nam nista rekao sti nijesmo dobro znali,negacija Crnogorske nacije je pocela 1844 godine sa Garasaninom i traje do danas,samo se intezitet mijenao zavisno od geopolitickih kretanja,sad je dostigao kulminaciju,posle raspada bivse nam drzave i velikisroskog nacionalizma koji je u ekspanziji.
Ni si a ne nijesi.😂😂😂😂
A nauči da pišeš prvo.
Ni si????? Hahahahhaah!!!!
@tomo.
Uzmi bukvar.Hahahaha.
E što je ovo.
Pisi kao sto govoris, je li tako?
Ја не видим ништа проблематично у овоме што ти пишеш искрено. Ово што си рекао на енглеском – живи и пушти друге да живе. Слажем се. Читам ти текстове и ниђе не видим слављење Ђукановића и не видим омаловажавање Срба. Не слажем се у већини ствари са тобом, али то је демократија ваљда. Важно је да нема мржње, а ја… Više »
@tomiću.
Nema te mržnju prema Cg je li?
Ajde polko ne okasni, no polako prti.
Ne možete Cg viđet, a rođeni u nju podignuti u Cg i pljujete Po Cg.
Ajde što su diskriminissni u Srbiji nego su diskriminisani i u Crnoj Gori.
Crnogorci u srbiji su svi doseljenici i ubjedljiva su manjina među srbima koji su to vjekovima i normalno je da asimolacija čini svoje kao i svuda sa doseljenicima koji su okruženi drugom većinom kao i u čitavom svijetu i tu nema govora o diskriminaciji.Drugo su srbi u crnoj gori koji su tu više od hiljadu godina i koji su stariji… Više »
Sjedi da te zamolim…prije svega, CG je starija i od tih vrlih srba, a i starija od drzave Srbije ..posto poznajes istoriju koliko i ruski balet, bolje da ne pametujes previse .
I ja to stalno ponavaljam al niko ne sluša, Crna Gora je najstarija srpska država.
Kaze statistika da je 2 miliona ljudi u Srbiji porijeklom iz CG…manjina?? Cinjenica jeste da oni imaju drzavu Srbiju i nek se izbore tamo za sebe, nece im CG rjesavati problem. Drugo je sto smo mi bolesni hronicno (citav Balkan) od nacionalizma, pa volimo da ga koristimo da mazemo oci gradjanima da ne bi imali vremena da vide kako su… Više »
Savo Fatić potpreśednik podgoričke Skupštine 1918:
“Ja vas molim, gospodo, da stavimo na stranu Istoriju Crne Gore. Što se pak tiče njezine političke istorije, ja je dijelim na dva dijela: na do juče i od juče. Mi više nijesmo Crnogorci nego Srbi.”
Ma da nije vas ne bi bilo ni Etruraca,ni Mesopotamije,ni Rima,za koju godinu će biti da ste bili prvi Neandertalci!(kad razmisliš bolje,i zadnji)!
Pa to piše u knjige ludaka srpskog Istričara Deretića, a Đoković izjavio da čita njegove knjige.
Gospodine,pojam “SRBIN”se prvi put pojavljuje 1820 gidine,ovo mozete provjeriti u svim relevantnim dokumentima u Srbiji.
Da li se Crnogorci u Srbiji bune, ne….nifu ugroženi, već se stide politike iz zemlje iz koje dolaze.
Da li smo se mi odvojili od Srbije da ne bi imali ništa sa njims, jesmo..
I što nam je trebalo da priznajemo mi Kosovo to i, gotovo prije Albanije.
Nije Kosovo naše, i što mi ona da priznajemo što
Ajde ovi sto ti lupise minuse neka kazu da li Crnogorac sa prebivalistem u Beogradu moze da izvadi crnogorsku licnu kartu i pasos?
I posle ih Srbija diskriminise? Crna Gora se za vrijeme DPS odrekla 200.000 svojih drzavljana!
Znam ja ti odrekli smo velikog broja našeg naroda i sad za to napadamo Srbiju
Ako imas prebivaliste u Beogradu, znaci da si se sam odrekao CG, jer ne zivis u CG.
Kad pozelis da se vratis i ispises iz srpskih spiskova, dobices nazad drzavljanstvo. Do tad, putuj, Igumane. Da ne bi jos i da glasas u CG, a zivis u drugoj zemlji?
Kako to ne vaši za one u Luksemburgu, u Njemačkoj, Americi…
Ne znam ni jednog Crnogorca iz Srbije a da nije doktor,direktor,profesor uglavnom neka čivija.
Svi situirani i obezbjeđeni ljudi. E sad ima ovi što oće preko noći da se obogate mafijanjem a to ne ide baš.
Ne znaš ti onda ni jednog Crnogorca. Može, ali da da bude veću Srbin od Srbina.
Nema većeg Srbina od Njegoša
Crnogorci su sposobniji…