Ishrana

Zašto treba jesti više hljeba

Odgovarajuća vrsta ugljenih hidrata obezbeđuje dugotrajnu energiju tokom dana i brojne druge prednosti po zdravlje.

Crni hljeb, od 100 odsto pšenice od cijelog zrna, sadrži zdrave ugljene hidrate koji se sporije vare i daju osjećaj sitosti.

Brojne studije su pokazale da ugljeni hidrati u žitaricama od celog zrna mogu da smanje rizik od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa tipa 2, visokog krvnog pritiska, raka debelog crijeva, šloga i gojaznosti.

Najbolje je da jedete barem tri porcije žitarica od cijelog zrna dnevno, ali i samo jedna porcija na dan i dalje može da umanji rizik od hroničnih bolesti.

Duži život

Istraživači sa Medicinskog fakulteta Harvard ustanovili su vezu između ishrane bogate žitaricama od cijelog zrna i rizika od smrti.

Ispitali su više od 100.000 ljudi i otkrili da žitarice od cijelog zrna smanjuju ukupni rizik od prevremene smrti za pet odsto, a rizik od prevremene smrti usljed kardiovaskularnih bolesti za devet odsto.

Bolje raspoloženje

Prema pisanju časopisa Psychology Today, ugljeni hidrati povećavaju nivo neurotransmitera seratonina, odgovornog za dobro raspoloženje u mozgu, što poboljšava raspoloženje i smanjuje želju za nezdravim grickalicama, kao što su slatkiši. Prednost je dvostruka, smanjićete nivo stresa i napetosti, ali i obim struka.

Vitka linija

Vlakna se šire da bi popunila želudac, što znači da ćete se brže zasititi i uneti manje kalorija po obroku. A pošto su u pitanju složeni ugljeni hidrati, pšenica od cijelog zrna se vari sporije, usljed čega ste siti dugo nakon jela. Osim toga, vlakna sprečavaju nagli skok i pad šećera u krvi tokom dana, tako da nećete posezati za čokoladicom usred popodneva da biste unijeli potreban šećer.

Dobro varenje

Ugljeni hidrati iz žitarica od celog zrna čuvaju probavni sistem i omogućavaju redovno eliminisanje nepotrebnih materija.

Uprkos tome, nedavna studija objavljena u časopisu Nutrition Researchpokazuje da 92 odsto odraslih osoba u SAD ne unosi dovoljno vlakana svakoga dana. Unos žitarica od cijelog zrna može da bude od presudnog značaja za konzumiranje preporučene doze od 28 grama vlakana dnevno, što sprečava konstipaciju.

Lijepa koža i kosa

Iako niko ne bi rekao da ljepota počinje od hljeba, istina je da hljeb od cijelog zrna žitarica sadrži puno vitamina B i proteina, što može da smanji broj godina vašoj koži i kosi.

4 Komentara na "Zašto treba jesti više hljeba"

avatar
1000
:   NAJNOVIJI | NAJSTARIJI | POPULARNI

Send this to a friend