Kosmos Andromeda guta sve pred sobom

Nova susjedna galaksija će progutati Mliječni put

Astronomi tvrde da će Andromeda, naša moćna susjedna galaksija, za četri i po milijarde godina „progutati“ Mliječni put.

Naučnici iz Istraživačke škole astronomije i astrofizike na australijskom Nacionalnom univerzitetu, tvrde da je Andromeda već usisala nekoliko manjih galaksija i sada kreće prema našem Mliječnom putu.

Astronomi vjeruju da njihovo posljednje istraživanje osvetljava kakav kraj čeka našu galaksiju, ali ostaje nepoznanica šta se dešava kada Andromeda „proguta“ susjednu galaksiju.

Doktor Dugal Mekej koji je učestvovao u ovoj studiji navodi da bi ovaj sudar mogao da uvuče Sunce u intergalaktički prostor ili da na neki drugi način omete orbitu naše planete, tako da na Zemlji više neće biti moguć život.

Međutim, naučnici vjeruju da je takav scenario manje vjerovatan i da će umjesto toga, sudar jednostavno formirati jedu, ali mnogo veću galaksiju.

Karlos Frenk, koautor studije, predviđa da će ovo spajanje galaksija napraviti „spektakularni svemirski vatromet“ koji će moći da vide naši potomci – pod pretpostavkom da se na Zemlji do tada održi život.

Sudar će ipak biti tragičan, čak i ako ljudi uspiju da prežive ovu kataklizmu, tvrdi jedan od vodećih autora studije, profesor Geriant Luis sa Univerziteta u Sidneju.

„Na kraju će i Andromeda i Mliječni put biti na gubitku, jer su obje prelijepe spiralne galaksije“, tvrdi profesor Luis.

Loša vijest je međuti, to što ako čovječanstvo i preživi ovaj pretpostavljeni sudar, Sunce će eksplodirati za jednu ili dvije milijarde godina kasnije, što garantuje da će život na Zemlji nestati.

kachawendica
kachawendica

neće to crkva dozvoliti

Jok, more
Jok, more

Neće. Zdravo bili pa vidjeli, evo u 100 eura!

Preko Morace
Preko Morace

E vala jedva cekam to da vidim..😂😂Ludo burazeru..🤣🤣

Bole
Bole

Ovo je bila vijest ko zna koje godine

Haris
Haris

Što će greta sad, ostade brez snova jadna aaaaaaaahahahahahaha best before 4.000.000.000

Astronom
Astronom

Kako nova kada su za nju znali još antički astronomi. Doduše oni su je vidjeli kao blijedu zvijezdu na nebu. Takođe, nešto što je staro 12 milijardi godina poput Andromede ne može se nazvati novim čak ni po astronomskim mjerilima.

Mickelie
Mickelie

Pakuješ li kofere rista aj priznaj!