Objavljene prve fotografije u boji sa Marsa

NASA-in rover Perseverance, koji je u četvrtak uveče po srednjevropskom vremenu sletio na Mars, tačnije u krateru Jezero, poslao je na Zemlju prve fotografije u boji. Uspješno slijetanje označilo je početak višegodišnje potrage za dokazima drevnog mikrobiološkog života na Crvenoj planeti.

Foto: Twitter

Prva fotografija koju je NASA objavila odnosi se na slijetanje rovera na površinu Marsa. Snimak je nastao iznad samog rovera, a fotografijom je uhvaćen momenat otvaranja padobrana na roveru, nakon čega je uslijedilo spuštanje na površinu planete, prenosi Nova S.

Druga, odnosno treća fotografija koje su objavljene na zvaničnom Facebook profilu, odnose se na prvi “radni dan” rovera na Marsu, odnosno u krateru Jezero koji je dobio ime po opštini u blizini Jajca, u BiH.

“Otvoreni horizont, sa toliko toga da se istraži. Jedva čekam da krenem”, stoji u drugoj objavi sa Marsa.

Na trećoj fotografiji Perseverance je snimio kamenje koje se nalazi na Marsu.

Perseverance je peti rover koji je uspješno završio putovanje od Zemlje do Marsa. Rover je stvoren u NASA-inoj laboratoriji za mlazni pogon, težak je jednu tonu i ima ruku robota dugu dva metra. Opremljen je sa 19 kamera i dva mikrofona za snimanje muzičke kulise Marsa.

Neka od korita koja vode do kratera Jezero nazvana su po rekama u Bosni i Hercegovini, tačnije po Neretvi, Savi i Plivi.

“Mars 2020” je najambicioznija i tehnološki najsofisticiranija NASA-ina misija na Crvenu planetu koja bi mogla da ponudi konačne odgovore na pitanje – da li je na Marsu ikada bilo života.

Previđeno trajanje misije na Marsu je dvije godine, a ukupna vrijednost projekta iznosi 2,7 milijardi dolara.

Benelux