Šta se to čuje na Marsu?

Sonda InSajt koja se od prošle nedjelje nalazi na površini Marsa, snimila je zvuke marsovskog vjetra, tutnjavu niske frekvencije.

Snimak je juče objavio NASA centar za razvoj. Procjenjuje se da je vetar bio brzine 16 do 24 kilometara na sat, a naučnici navode da je riječ o prvim zvucima s Marsa koje ljudsko uvo može da čuje.

LIVE NOW: The Mars InSight lander has been sending us good vibrations! Tune in to hear the lander’s recordings of wind…

Posted by NASA – National Aeronautics and Space Administration on Friday, December 7, 2018

“Podsjeća me na sjedenje napolju u vjetrovito ljetnje popodne. U neku ruku, ovako bi zvučalo da sjedite u sondi InSajt na Marsu”, rekao je Don Benfild, naučnik s univerziteta Kornel.

Naučnici uključeni u projekat slažu se da zvuk ima vanzemaljski kvalitet.

Tomas Pajk sa Imperijalnog koledža u Londonu kaže da su zvuci “prilično drugačiji od svega što smo iskusili na Zemlji”.

Buku je napravio vjetar koji je duvao u solarne panele InSajta i tako izazvao vibriranje cijele svemirske sonde. Zvuke su snimili senzor za vazdušni pritisak i seizmometar sonde.

Niska frekvencija je posljedica male gustine vazduha na Marsu ali i samog seizmometra, čija svrha je otkrivanje seizmičkih talasa u podzemju.

InSajt je na Mars sleteo 26. novembra.