Društvo

Jovanović: Za Vaseljenu su i Ukrajinci bili raskolnici

Vladimir Jovanović

Mitropolija crnogorsko-primorska Srpske pravoslavne crkve u Crnoj Gori objavila je na svom sajtu juče da je patrijarh vaseljenski Vartolomej uputio pismo predsjedniku Crne Gore Milu Đukanoviću u kojem, pored ostalog tvrdi da Crnogorska pravoslavna crkva nikada nije bila autokefalna, ističući da su u “Vaseljenskoj patrijaršiji bili začuđeni saznanjem” da je dao podršku CPC, ali i činjenicom da je Vlada usvojila “Prijedlog zakona o slobodi vjeroispovijesti, koji predviđa podržavljenje svih pravoslavnih crkvi izgrađenih prije 1918. godine, kao i druge crkvene imovine”.

<<<Vartolomej pisao Đukanoviću: CPC ne pripada pravoslavnoj crkvi<<<

Iz kabineta Đukanovića juče je CdM-u saopšteno da nisu dobili to pismo.

<<<Đukanovićev kabinet: Nijesmo dobili Vartolomejevo pismo<<<

“O sadržaju pisma upoznali smo se iz medija kojima je ono dostavljeno iz Mitropolije crnogorsko-primorske SPC. S obzirom na to da takvo pismo nijesmo dobili, ne možemo ni da ga komentarišemo”, rečeno je Pobjedi u kabinetu Đukanovića.

Analitičar i jedan od najboljih poznavalaca istorije crkve u Crnoj Gori, Vladimir Jovanović, kazao je za Pobjedu da je Vartolomejevo pismo, najvjerovatnije, autentično.

“Međutim, Vartolomej nije napisao da neće priznati autokefalnost Crnogorske pravoslavne crkve. To u pismu ne piše. Čak i da piše, to bi bilo suprotno crkvenim kanonima na kojima se temelji Istočnopravoslavna crkva. Kanoni su “stariji” od ma kojeg patrijarha, pa i Vartolomeja. Poklapanje granica pravoslavne crkvene jurisdikcije sa granicama države izričito je predviđeno 17. kanonom IV Vaseljenskoga sabora. Sada to nije slučaj u Crnoj Gori. Traženje autokefalije nije nikakva jeres, to je potpuno regularni zahtjev za što efikasnijom administrativno-upravnom organizacijom jedne, svete, saborne i apostolske Hristove crkve u nekoj državi”, rekao je Jovanović.

Objašnjava da se Vartolomej u pismu drži postojećeg kanonskog poretka koji je definisan tomosom iz 1922. godine.

“Vaseljenska patrijaršija je tada priznala novostvorenu Patrijaršiju za Kraljevinu SHS u Beogradu, tek od 1929. službeno nazvanu: Srpska pravoslavna crkva. Ta SPC ima svoju eparhiju (mitropoliju) Crnogorsko-primorsku, formiranu 1931, djeluju još tri eparhije SPC u Crnoj Gori. Međutim, Vartolomej netačno poistovjećuje Mitropoliju crnogorskoprimorsku SPC i staroslavnu Mitropoliju crnogorsku. Vjerujem da je loše informisan. Mitropolija crnogorska je bila autokefalna. To je zapisano u diptihu pomjesnih autokefalnih crkava nomokanona upravo Vaseljenske patrijaršije iz 1855. godine (“Sintagmi”)”, naglašava Jovanović.

Napominje da je Mitropolija crnogorska imala svoj Sveti sinod i tri svoje eparhije: Arhiepiskopiju cetinjsku, Zahumsko-rašku i Pećku.

“Takođe, mitropolita na Cetinju, poglavara autokefalne naše crkve, nije postavljao niko van Crne Gore. Autokefalna Mitropolija crnogorska Crnogorska crkva je bila u liturgijskom jedinstvu sa Vaseljenskom patrijaršijom, stotine dokumenata o tome svjedoče”, podsjetio je on.

Ističe da je aktuelna Mitropolija crnogorsko-primorska SPC negacija svega onoga što je autokefalna Mitropolija crnogorska, utemeljena 1485. godine, bila tokom vijekova.

“Nije autokefalna i nema sinod. Relikt je diktatorske Kraljevine SHS/Jugoslavije, države koja ne postoji. To je parasinagoga laika i masona Aleksandra Karađorđevića. Mitropolita crnogorsko-primorskog postavljaju iz Beograda! Kakve to ima veze sa tradicijom crkve iz epoha Crnojevića i Petrovića Njegoša”, naglašava Jovanović.

Objašnjava da postupak za dobijanje tomosa o autokefaliji Crkve Crne Gore nije ni započet i dodaje da je “dobijanje tomosa o autokefaliji uvijek tegoban” proces.

“Iskustva drugih crkava nas to me uče. Rusi su na tomos čekali 140 godna, Bugari nekih 75 godina. Za to vrijeme su bili “raskolnici”. “Raskolnici” su za Vaseljensku patrijaršiju onomad bili i Rumuni, čak i Grci u Grčkoj. I Srbi su “raskolnici” za doba cara Dušana, tada su anatemisani od Vaseljenske patrijaršije, jer su nekanonski proglasili svoju autokefalnost (patrijaršiju)”, podsjeća on.

Ipak, uvjeren je da postupak za Crkvu Crne Gore neće trajati decenijama, ali da je potrebna “naša prethodna istinska rehristijanizacija, molitva i ispovijedanje vjere ‘u jednoga Boga Oca, Svedržitelja, Tvorca neba i zemlje i svega vidljivog i nevidljivog i u jednoga Gospoda Isusa Hrista, Sina Božijeg’”.

“Uslišene su naše molitve obnovili smo državu. Obnovićemo i autokefaliju crkve u kojoj su se Bogu molili i naši preci. “Teologija” SPC je dušepogubni srpski etnofiletizam, što je skrnavljenje pravoslavlja i nema nikakve veze sa ispovijedanjem Nikejsko-carigradskoga simbola vjere. Autokefalne crkve imaju Albanci, Česi, Poljaci tradicionalno nepravoslavni narodi. Ukrajinici su dobili tomos, iako nikad njihova crkva nije bila autokefalna. Nema nijedan Božiji ili ljudski zakon po kojem pravoslavni Crnogorci nemaju pravo na svoju pomjesnu autokefalnu crkvu”, istakao je Jovanović.

Komentarišući dio pisma u kojem Vartolomej govori o poglavaru Crnogorske pravoslavne crkve mitropolitu Mihailu, sagovornik Pobjede naglašava da on nekada jeste bio mirski sveštenik Vaseljenske patijaršije, ali je raščinjen.

“On je imao spor s njima, pa je od Vaseljenske patrijaršije zaista raščinjen i vraćen u red laika. Međutim, nakon toga je u Bugarskoj pravoslavnoj crkvi potpuno regularno zamonašen i rukopoložen za episkopa. Svih osmorica bugarskih arhijereja koji su ga u skladu sa pravilima Svetih apostola rukopoložili su kanonski arhijereji. To je potvrđeno svepravoslavnim saborom koji je 1998. održan u Sofiji i činjenicom da su svi oni i dalje ostali u episkopatu Bugarske crkve. HirotonijaMihailaje, dakle, po kanonima. Na njega je prenijeto apostolsko prejemstvo”, kategoričan je Jovanović.

Podsjeća da su, s druge strane, do 6. januara ove godine, sadašnji poglavar Pravoslavne crkve Ukrajine Epifanij i svi arhijereji i kompletna jerarhija nekadašnje Kijevske patrijaršije, za Vartolomeja bili “takozvani”, a kanonski za Ukrajinu je bio Onufrij Berezovski, kijevski mitropolit UPC Moskovske patrijaršije.

“Međutim, kad je Vartolomej zimus uručio tomos Epifaniju, odmah je sasluživao s njim, te od tada Epifanij i drugi ukrajinski arhijereji za njega i Vaseljensku patrijaršiju nijesu više “takozvani”. Epifanij je na Cetinju prije nekoliko godina liturgijski sasluživao s Mihailom. Mogu navesti stotine ranijih izjava patrijarha Vartolomeja u kojima se svečano zaklinjao da neće priznati Kijevsku patrijaršiju. Tačno, nije je priznao. Priznao je autokefaliju Pravoslavne crkve Ukrajine, ali okosnicu te nove crkve čini jerarhija upravo do juče “takozvane” Kijevske patrijaršije”, rekao je Vladimir Jovanović.

Jovanović komentarišući navode patrijarha Vartolomeja o crkvenoj imovini u našoj zemlji, ističe da je “Njegova Svesvetost prvojerarh prijestola Velike Hristove Crkve, ali, on je i državljanin Republike Turske“.

“Iako je Amfilohijev školski drug, Njegova Svesvetost ovdje nije zakonodavna vlast. Sumnjam da je pročitao tekst prijedloga zakona. Nikakva novina za pravoslavnu tradiciju i savremenost nije da se crkve i manastiri nalaze u državnoj svojini, niti je to protivno kanonima Istoč-no-pravoslavne crkve. U Crnoj Gori je još od Ivana Crnojevića i osnivanja naše Mitropolije utvrđeno – država je vlasnik manastira i crkava, ona je i ktitor i zaštitnik Istočno-pravo-slavne crkve. Ali, ta naša tradicionalna crkva ima autokefalnu katedru na Cetinju, a ne u Beogradu “, zaključio je Jovanović.

Perović: Na Patrijaršiji u Istanbulu i njenom sadašnjem čelniku ostaje trajni biljeg falsifikata istorije

Predsjednik Dukljanske akademije nauka i umjetnosti Sreten Perović izrazio je sumnju u vjerodostojnost pisma koje je objavila Mitropolija crnogorsko-primorska Srpske pravoslavne crkve.

“Ta činjenica, kao i stil pisma, ne ukazuje na regularnost, jer Vaseljenska patrijaršija dobro zna da se ni po kojem protokolu ne može obraćati šefu države posredstvom bilo čijeg sajta. Pod uslovom da je to pismo potpisao g. Vartolomej, bez obzira na to ko ga je pisao, na Patrijaršiji u Istanbulu i njenom sadašnjem čelniku ostaje trajni biljeg falsifikata istorije, neistine koja pretenduje da zamijeni istinu; to je biljeg antihrišćanske i antigrađanske savjesti”, istakao je Perović.

Gospodin Vartolomej, dodaje on, zna da su njegovi prethodnici na Vaseljenskom tronu priznavali autokefalnost Crnogorske crkve, da se to nalazi u publikacijama Vaseljenske patrijaršije i u nizu dokumenata, da to piše u Ustavu Svetog sinoda Crnogorske crkve i u Ustavu Knjaževine Crne Gore iz 1905. godine, kao i u čestitkama Vaseljenske patrijaršije i “sestrinske Pravoslavne crkve u Kneževini Srbiji”, 1910, poglavaru autokefalne Crnogorske crkve mitropitu Mitrofanu Banu.

“A to potvrđuju /i/ arhivski izvori, istorije Srpske pravoslavne crkve i enciklopedije objavljene u prvoj i drugoj Jugoslaviji. Sve je to, svakako, poznato gospodinu Vartolomeju i njegovim savjetnicima, pa je utoliko čudnije da se poglavar „prve među jednakima” patrijaršije potpisuje ispod ovih falsifikata”, navodi on.

Perović ocjenjuje da je “svima jasno, pa i Srpskoj crkvi i njenoj Mitropoliji na Cetinju, da država Crna Gora preuzima punu odgovornost za ravnopravnost svih vjernika i crkvenih organizacija, kao i vlasništvo nad crnogorskim hramovima koji su građeni do 1918, do reokupacije Crne Gore i nasilno, nekanonsko prisajedinjenje Crnogorske crkve Pravoslavnoj crkvi u Kraljevini Srbiji”.

NAJNOVIJI NAJSTARIJI POPULARNI
meni
Gost
meni

Moj Jovanoviću.. trudiš se I činiš mnogo a samo je jedno potrebno. Saznaj istinu I ona će te osloboditi.

Joo
Gost
Joo

@meni….poslusaj sam svoj savet….saznaj istinu i ona ce te osloboditi…….srbijanskog zla i zle kobi……

Nikoleta
Gost
Nikoleta

Nije vezano za temu, ali terminolgija koju koriste vjerske organizacije je komicna.

Dejo japanac
Gost
Dejo japanac

Sinoć sam našao deset minuta spot o maradoni. Zagrijavanje i jedna prečka na utakmicu sa centra lopta se odbila ponovo do centra. 😆

Dejo japanac
Gost
Dejo japanac

Oštetili su me amerikanci.

Dejo italija
Gost
Dejo italija

Imam đevojku 15 godina sam bio sa njom prvo slovo imena je r i ostavila me zbog depresije i nije se udala. Možda ću se izvući dobar sam fudbaler bio imao sam dobru kordinaciju. Znaši ono kad trčiš pa trebaš da staneš a ti nastaviš još pet šest koraka kao u atletici. Administratore važna mi je ova poruka pošto se… Više »

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Vrijeme da se vratim kod ovaca u Moraču, pošto im fali predvodnik sa zvonom.
Beee

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Crnogorska pravoslavna crkva je utemeljena 4. januara 1485. od Gospodara Ivana Crnojevića, a uz saglasnost blaženjejšega mitorpolita kir Visariona, preosvećenoga episkopa kir Vavile i monaškoga klira, s katedrom u Manastiru Roždestva Presvete Bogorodice na Cetinju – kako i stoji u hrisovulji o osnivanju Mitropolije i Cetinjskoga manastira.

meni
Gost
meni

Makar da se ćirilice držite kojom je štampao Ivan Crnojević nego ste I nju pod noge bacilli. Crveni Hrvati.

Titograd
Gost
Titograd

Da je vječno nezavisno Kosovo!

LudiMilojko
Gost
LudiMilojko

Oce bice vjecno, jes kako ne.

Nenad
Gost
Nenad

Gospodin Jovanovic uporno mesa babe i zabe. Nije sustina da li se ima pravo na autokefalnost nego KO ima pravo na autokefalnost. MCP ima to pravo ali ne zeli da ga iskoristi. Ne moze DPS ni NVO da dobije autokefaliju. Druga stvar je da li zagovornici Jovanovicevih ideja zele crkvu izvan kanona, kakvu takvu. Rekao bih da zele i to… Više »

MONTENEGRO
Gost
MONTENEGRO

Nenade, zašto je SPC prokleta i ko je prokleo? Zašto do današnjeg dana ta kletva nije skinuta? Znaš li?

LudiMilojko
Gost
LudiMilojko

Montenigeru, kletva je trajala od 1350 do 1375, znaci skinuta je odavno

MONTENEGRO
Gost
MONTENEGRO

Milojko ovi tvoji iz SPC kažu da traje još i danas. Pa sad ne znam kome da vjerujem?

LudiMilojko
Gost
LudiMilojko

A tvoji kazu da ste vi milogorci braca sa albancima, pa ne znam kome da verujem

MONTENEGRO
Gost
MONTENEGRO

Milojko mi Crnogorci jesmo braća sa Albancima. Ne znam što ti je tu nejasno?

meni
Gost
meni

Skinuta je. Čitaj malo…

(18)➕
Gost
(18)➕

Nine mi jasno zasto je potreban taj kanon, kave veze sa Bogom ima ta birokratska svijet.

Lale
Gost
Lale

Kako mrzite srbe je li moguce ? Zivjela Mitropolija Crnogorsko Primorska na celu sa Amfilohijem ! Pucate od muke,vidi se ali sto ces to je zivot…nekom majka mirasu maceha

MONTENEGRO
Gost
MONTENEGRO

Lale, da je vječno nezavisno Kosovo!

LudiMilojko
Gost
LudiMilojko

Vjecna dok ga srbija ne ukine.

Jaz
Gost
Jaz

Najjace su mi price nekih valjda cemo vise vjerovati Njegosu i Kralju Nikoli nego ovome, kao da on prica napamet a ne sve argumentovano… Zar ne smijemo imati drugacije misljenje u odnosu na pomenutu dvojicu vladara ako nas sve istorijske cinjenice na to upucuju, zar nije Sv.Petar Cetinjski pisao da je Cg nastala na razvalinama Dusanovog Carstva a to naravno… Više »

Region
Gost
Region

Crna Gora je postala Kraljevina u vijeku u kom se 80% Crnogoraca rodilo 1910g. Nije to bilo tolko davno, da bi to poređivali sa periodom prije nove ere. Pa da se nije znalo što Kralj Nikola misli, valjda je znao on kome je Kralj, ili sada ovaj analitičar treba Kralju Nikoli da to objasni. Takvi su argumenti i ovom “analitičaru”,… Više »

jovan šiptar
Gost
jovan šiptar

Pismo od Beogradskog Pašaluka.???

Grundig
Gost
Grundig

Mislim da na pismu piše odakle je, u svakom slučaju drugo dobijati nećete

Grundig
Gost
Grundig

Drugo pismo nećete dobijati

braz
Gost
braz

Odakle pravo nekom nepoznatom analitičaru da komentariše pismo vrhovnog poglavara pravoslavnih crkava.Čovječe, odakle ti pravo??? Komentariše li neko odluke i pisma vrhovnog poglavara katoličke crkve…Ne. Ovim pismom je sve rečeno. CPC nikada nije postojala, kao što ne postoji ni današnje svještenstvo CPC. Mi koji smo glasali protiv nezavisne Cg na referendumu priznajemo njenu nezavisnost, isto kao što priznajemo da je… Više »

...
Gost
...

Braz,
Ajmo da kazemo to ovako:
Ako CPC nije postojala tako tebi dobri Bog dao SRECU!
Amin, uslisi Gospode i Sveti Vasilije Ostroski!

Ferid
Gost
Ferid

Postojala je Pravoslavna crkva u Crnoj Gori.

braz
Gost
braz

Ajd nek bude I obrnuto…

Risto
Gost
Risto

-„Mi lažemo da bismo obmanuli sebe, da utešimo drugoga; lažemo iz samilosti, lažemo iz stida, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju bedu, lažemo zbog poštenja. Lažemo zbog slobode. Laž je vid srpskog patriotizma i potvrda naše urođene inteligencije. Lažemo stvaralački, maštovito, inventivno. Laž je srpski državni interes. Laž je u samom biću Srbina. U ovoj zemlji svaka laž na kraju postaje… Više »

Ferid
Gost
Ferid

Ako krenemo da citiramo Petroviće i njihovo velikosrpstvo…

REPUBLIKASRBSKA
Gost
REPUBLIKASRBSKA

Ili povelju kulina bana u koju se bosnjaci kunu U IME OCA I SINA I SVETOGA DUHA 😂😂😂

Risto
Gost
Risto

Kulina bana, ahahahahahahahahahahaha…

jajce
Gost
jajce

a nema potrebe,znaju to dukljani napamet…:) to ih boli:)

Danko
Gost
Danko

Ferid, ti si trol! I to je to!

Nikola
Gost
Nikola

Koliko puta će te citirati iz konteksta romana iščupanog Dobricu Ćosića, beskrajno ponavljanje ovog citata je samo dokaz vaše frustracije.

drug
Gost
drug

Nikola, razumijem tvoju frustraciju, nitko nije bolje opisao karakter jednog naroda kao što je to učinio Otac srpske nacije Dobrica Ćosić.

xxy
Gost
xxy

Otac srpske nacije kaze da su najbolji sinovi srpstva Crnogorci.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Nikola, frustracije imaju Srbi koji prisvajaju sve. Istoriju, države, vladare, junake, pjesnike, tradiciju, nošnju… Samo zato što misle da njihovo nije dobro. Realno, kad nijedan rat nijesu dobili, kad imaju onu bruku od Nemanjića, kad nemaju junaka, kad im je onakva nošnja… nije im ni čudo.

Reg
Gost
Reg

Ovi naši montenegrini obrnuto, odričemo se istorije, tradicije

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Brđanine, pročitam tvoj komentar, pa se pitam zašto li je Njegoš za najveće crnogorsko odlikovanje uzeo Obilića medalju?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ti se Oprem, cijelo vrijeme čudiš. Puno srpskih istoričara kaže da Obilić nije istorijska ličnost. A potpuno nebitno zašto je Njegoš uzeo njega a ne Samsona ili Herkula. Suština je da vi Srbi nikad ni jedan rat nijeste dobili i da je crnogorska crkva bila autokefalna. A to znači da ti se bliži prekomanda.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Beeee, beeee

Surovi
Gost
Surovi

E, neka si i ti sokole prozborio, jeste da nema veze sa pameću, ali koga briga!

Ivan
Gost
Ivan

Srbi su pobjedili ; na Velbuzdu, Plocniku, Nisu,Novom Pazaru,Kraljeu,Varvarinu, Misaru, Ceru, Kolubari, Kajmakcalanu, Bregalnici,Kumanovu….i tako bih mogao do sjutra…

Titograd
Gost
Titograd

A na Kosovu? Hahahahaha

Region
Gost
Region

Su se borili

LudiMilojko
Gost
LudiMilojko

I na kosovu, i opet ce komunisto

xxy
Gost
xxy

Bruka od Nemnjica ,onakvo Carstvo vise nikada nece niko imati od juznih Slovena.

Tomos
Gost
Tomos

Što napisa Kralj Nikola, kad je nsbrojavao bratstva i plemena ko mu u CG smrdi, ko laže, ko krade, ko se fali, čijeg kumstva sa se čuvamo, čijeg godtoprimstva…i tako sve redom. Naš Kralj o nama, mislim da nas je do to znao…

xxy
Gost
xxy

Risto …sto ne nastavis rijece Dobrice Cosica ……Crnogorci su elita srpstva srpski spartanci a kazes laz je u samom bicu Srbina !?

Titograd
Gost
Titograd

Njegoš niđe za sebe nije rekao da je po nacionalnosti srbin. Pročitaj “Letopis matice srpske” iz 1825, serbi znači -pravoslavci.

Nikola
Gost
Nikola

A od kad to Serbi znači Pravoslavci, na kom to jeziku?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Fino ti je čovjek napisao da pročitaš “Letopis matice srpske” iz 1825 ghodine. Tu za Bošnjake piše u kom dijelu žive i da ih ima pravoslavaca, muhamedanaca i katolika. Dalje piše Crnogorci (Montenegri), slovenski narod koji nije pod Turcima. Čitaj Nikola, čitaj.

Titograd
Gost
Titograd

Letopis je na vašem, srpskom jeziku. Trebaš li prevod ili…

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Titovgrade, imaš Njegoševu pjesmu : Srbin Srbima na časti zahvaljuje. Ova pjesma je posvećena porodici Lumbardić, katolicima iz Primorja. Očigledno da nisi puno čitao Njegoševa djela.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Pjevaj Oprem. To je pope pjesnička sloboda. U pjesmi ili proznom djelu možeš da napišeš što oćeš. Samo vi to čitate kao istorijska dokumenta. No kad reče Oprem da je nastala Srpska pravoslavna crkva i Mitropolija Crnogorsko-primorska? Svi smo dosta naučili. Primiče se prekomanda.

Titograd
Gost
Titograd

I Lumbardići su srbi, hahahahahahahaaaa… dakle evo ti Ćosić i čitaj što kaže o vašim lažima.

jajce
Gost
jajce

hahahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahhahahahahahahahhahahahahhahahahah tebra..mos slobodno mokre glave na promaju…samo pazi krajnike da ne nagrdis… hahah

Tomos
Gost
Tomos

“prosto bilo što promjeni vjeru, no mu ne prosto bilo pred Bogom što okalja ime pred svijetom što se nešće Srbinom zvati” Kao što vidiš jasno odvaja religiju od nacije. Čak je dozvoljavao da promjeni neko vjeru sli da zadrži ime nacije kojoj pripada. Nije Njegoš bio tako “nepismen” izgleda kako ga montenegrini prestavljaju pa da nije znao da se… Više »

Titograd
Gost
Titograd

Kad već voliš Njegoša evo ti pa čitaj što on kaže o srbima: »A DA ČOČE, BOŽIJA TI VJERA, ZNAM JA TU VESELU SRBADIJU, NO KUD SU JOJ TI SINOVI JUNACI BILI, DOK JOJ NIJE BOG DA KARAĐORĐA? TA VI SVI TAMO FASTATE JEDNOGA NJEGA JUNAŠTVOM; A KAD VI BOG NJEGA UZE IZMEĐU VAS, A VI SVI SUNOVRAT U TURSKI… Više »

Tomos
Gost
Tomos

Pa što, smatrao je da su Crnogorci bolji Srbi, Đilas je rekso “da su Crnohorci drukčiji Srbi”, što i jeste. Naravno da imamo svoje specifičnosti sa kojima se ponosimo…

TitoOtacNacije
Gost
TitoOtacNacije

Titograde to nikad napisao nije. Čist dukljanski falsifikat

Tomos
Gost
Tomos

Ili ne objavljuju ili sporo objavljuju komentare. Njegoš “prosto vjeru što promjeni drugu, no mu ne prosto bilo pred Bogom što okalja ime pred svijetom što se nešće Srbinom zvati”. Jasno odvaja religiju od nacije. Kritikuje one koji što kada promjene religiju mjenjaju i ime naroda kome su pripadali izgleda sa ipak nije bio Njegoš toliko “nepismen” da nije znao… Više »

Surovi
Gost
Surovi

No je reka da je komunista?!

xxy
Gost
xxy

Srbin znaci Pravoslavac , na popisu iz 1909 95% Srba u CG vecina pravoslavci nesto Srba muhamedanske vjere a nesto Srba katolicke vjere.
Sta su onda po vjeri Srbi Muhamedanci a sta Srbi Katolici.
Kazete CPC bila autokefalna a vjernici te Crkve u CG se po vjeri izjasnjavali kao SRBI ,kako to objasnite.

Titograd
Gost
Titograd

Ustav Knjaževine Crne Gore
Član 40.
Državna vjera je u Crnoj Gori istočno-pravoslavna
Crnogorska je crkva autokefalna
Sve ostale priznate vjeroispovijesti slobodne su u Crnoj Gori

Tomos
Gost
Tomos

1911g Cetinje Zemljopis CG “u Crnoj Gori živi oko 300.000 ljudi, sve Srbi, pričaju srpskim jezikom većinom su Pravoslavci”. Kao što vidiš veoma jasno odvajaju naciju od religije…

Titograd
Gost
Titograd

Pope, uporno ponavljaš ono ubačeno ( sve čisti i pravi srbi )?!? To ne postoji u originalnom dokumentu. U originalu stoji ovako: “u Crnoj Gori živi oko 300.000 Crnogoraca i većinom su Pravoslavci..”

Tomos
Gost
Tomos

Prvo valjda vidiš da to nisam napisao, zbog dužine komentara a to nije ubsčeno već tako piše…

xxy
Gost
xxy

Zemljopis su pisali prof Roganovic i Popovic Katunjani ,stampan na Cetinju ,odobren od Ministarsve Prosvjete Kraljevine CG.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Zakonik knjaza Danila
“U ovoj zemlji nema drugog naroda do srpskog ni druge vjere do istočno pravoslavne”

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ha ha pope sa mojim nickom. Ti znaš dobro da u članu 92 Danilovog zakonika u rukopisu niđe nema Srba. Srbe je Medaković dopisao kad je štampao u Beoradu. I za to kao i za ostalo ubacivanje Srba u crnogorska dokumenta, davno ste provaljeni. Fala internetu.

xxy
Gost
xxy

Titograd a u prethodnom komentaru kazes da Srbin znaci pravoslavac a u ovom kazes da CG Crkva autokefalna vjera istocno-praovoslavna a sta onda znaci Srbin.

Titograd
Gost
Titograd

U Tomosu SPC iz 1922. Godine piše: Ukidaju se Autokefalna Crnogorska Crkva i Autokefalna Karlovačka Crkva a Pećka je Mitropolija.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Titovgrade, kada je osnovana CPC?

Titograd
Gost
Titograd

Oprem znaš li ko je prokleo SPC i zašto do dana današnjega ta kletva nije skinuta?

Tomos
Gost
Tomos

Da, piše jer je funkcionidala kao takva od okupacije Pećke Patrijašibe i uvažavana je kao takva i ako nije nikada bila formalno. I da dodam, nikada nije ni tražila da bude Autokefalna…a Autokefalnost se dobija be naslibeđube se. Čitaj malo Crkvene Kanone..

Tomos
Gost
Tomos

Nije problem ni da bude sada Crkva Autokefalna, da e zatraži nema ništa protiv ali Crkva a ne Nvo da to traži ili bilo koja pol.patija. Zar ne napadamo Crnogorskog Mitropolita za mešanje u politiku, Papa može da kaže što hoće o bilo kojoj destinaciji na svijetu ali Crnogorski Mitropolit ne smije o Crnoj Gori. Uredu, ako je to Njegovo… Više »

Tomos
Gost
Tomos

A 1911g, na Cetinju prije toga u Zemljopisu Crbe Gore “u Crnoj Gori živi oko 300.000 ljudi, sve Srbi koji pričaju Srpskim jezikom VEĆINOM SU PRAVOSLAVCI”. Kao što vidiš jasno se odvaja religija i nacija, ako hoćeš da vidiš naravno…

Titograd
Gost
Titograd

Pope Tomosu, uporno ponavljaš ono ubačeno ( sve čisti i pravi srbi )?!? To ne postoji u originalnom dokumentu. U originalu stoji ovako: “u Crnoj Gori živi oko 300.000 Crnogoraca i većinom su Pravoslavci..”

Tomos
Gost
Tomos

Nije tačno ni da sam ja to nspisao, niti da je to ubsčeno. Neko te dovodi u zabludu..

xxy
Gost
xxy

Zemljopis su pisali prof Roganovic i Popovic Katunjani ,stampan na Cetinju ,odobren od Ministarsve Prosvjete Kraljevine CG

Titograd
Gost
Titograd

Pope, zašto uporno ponavljaš ono ubačeno ( sve čisti i pravi srbi )?!? To ne postoji u originalnom dokumentu. U originalu stoji ovako: “u Crnoj Gori živi oko 300.000 Crnogoraca i većinom su Pravoslavci..”

...
Gost
...

A ko je ono izdao taj zemljopis?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ti vidio ?

Nisam robot
Gost
Nisam robot

Crna Gora Zivi Vjecno

Surovi
Gost
Surovi

Kao vjerna sestra Srbije!

murko
Gost
murko

Jovanovicu, tumaci se soc od kafe, a dokument se cita. Koji deo nije jasan?

Grbavci
Gost
Grbavci

Murko, da je vječno nezavisno Kosovo, pa dogodine u Prizren, hahahahahahahahahahaha…

Flojd
Gost
Flojd

Nasli ste da se upoređujete sa Ukrajinom koja ima 45 miliona stanovnika a vas nema ni 4 500 i to sa sve bivsim komunistima.

Nikola
Gost
Nikola

Vlast izgleda štancuje kao na traci ove ,,novokomponovane” istoričare. Kad im ukažete na činjenicu da je Ivan Crnojević štampao kalendar na kojem je posebno označio i slavio svece Srpske Praboslavne Crkve, oni vam odgovore : šta je mogao Crnojević znati kad je samo srpskim srednjovekovnim knjigama bio okružen. Kad im ukažete na srpstvo Petrovića, oni vam kažu da tad nije… Više »

Nikola
Gost
Nikola

Zašto mi ne objavite komentar, nikoga nijesam vrijeđao?

Budimo realni
Gost
Budimo realni

Браво Ниџо! Таман је све тако. Доведу распопа и избаце из календара свеца који се ввјековима поштовао у ЦГ и којег славе многе црногорске фамилије и очекују да имају вјернике. Лудило.

Crnogorac
Gost
Crnogorac

Nikola znaš li da je prvi i jedini srbin u CG bio Sima Milutinović Sarajlija, Njegošev učitelj. Kasnije se srbi počinju spominjati tek poslije 1918.

TitoOtacNacije
Gost
TitoOtacNacije

Crnogorac znaš da je to glupost, a da je Sarajlija iz Drobnjaka

xxy
Gost
xxy

A ko je napravio Vlasku Crkvu na Cetinju i ko su prvi naseljenici na Cetinju.

Grundig
Gost
Grundig

Kada bi ovaj portal objavljivao sve komentare, vidjelo bi se da je za 95% Pravoslavaca ovo očekivano i nije nikakva senzacija.
Znamo da ni jedna Nvo ne može biti Autokefalna Crkva i bez ovog pisma, ali neka su napisali

...
Gost
...

Grundig, sjetice te se Bog pavde kad bude trebalo.
Ne brini. Znas ti sto je istina, a okreces pricu. Ali, neka.

Grundig
Gost
Grundig

Pusti mene, navedi ti bilo koga, bilo koju relevantnu adresua da priznaje ovu Nvo kao Crkvu, niko ne okreće priču već je to suština a ja se na to pozivam. Niko va a ne brani da gradite Crkve i prestavlja te se kso Svešteniciako hoćete. Već vam se brani da otimate Crkve u kojima službu vrše 95% Crnogorski Sveštenici

Peka
Gost
Peka

Sad ne valja Vartolomej, a prije par dana kada priznade ukrajinsku crkvu biturbo crnogorci su se zaklinjali u njega uz dojč po crnogorskija kafića.

Libero7
Gost
Libero7

Ne avetaj ovo je anfi sklepa ovo ne moze napisat ni jedno duhovno lic bez boznik kojiima je neustina glavna argumentacija

Todor
Gost
Todor

Ko je bio prvi mitropolit CPC?

CT-CG
Gost
CT-CG

Ko je prokleo SPC i zašto do danas nije skinuta anatema?

Niks
Gost
Niks

Imam utisak da pola ovih komentara pise ovaj jovanovic sa nekom ekipom hahha po sendvic i tastatura hahah

Svjefol
Gost
Svjefol

Svakome svoje, pa i Crnoj Gori njeno.. Braco Srbi, naucite jednom zauvijek…

Tomos
Gost
Tomos

Crna Gora ima Crnogorsku Mitropoliju, kao kotinuitet

...
Gost
...

Crnogorsku pravoslavnu crkvu kao JEFINI PRAVI BOGOMDANI KONTINUITET.
TAKO CE I OSTATI
DOK JE IJEDNOG CRNOGORCA.

...
Gost
...

JEDINI PRAVI BOGOMDANI KINTINUITET – CPC!

Tomos
Gost
Tomos

Misliš Pravoslavaca jer Crnogorac može biti ko hoće, zna se kako se dobija državljandtvo. A ovo je Religijsko pitanje tolko bi trebalo da znaš…

Titograđanin
Gost
Titograđanin

Sve si u pravu bez ovo: “braćo”…

Surovi
Gost
Surovi

jel uzimate i direktore iz Beograda, ili samo nepokretnosti?

STARI UDBAS
Gost
STARI UDBAS

Nikad vise Minhen 1860 😉

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Nikad više Oktobar 1864

Ubljanin
Gost
Ubljanin

Crkva je starija od Vartolomeja i drzava od vas konvertita

Ubljanin
Gost
Ubljanin

Naravno, crkva je drzava od vas i vama slicnih…i kao sto ce crkva i ovo nadzivjeti- i drzava ce svoje odnarodjene vlasti i poltrone oko nje…

Dejo italija
Gost
Dejo italija

Koliko košta jedan restoran u budvu zainteresovan sam.

Tendaš
Gost
Tendaš

Dje iskopaste ovoga? Koliko imate simpatizera sinko? Svi stanu u omanji autobus. Kakav je to pravoslavni “mitropolit” koji oce da skine krst sa Sat kule???

Betoven
Gost
Betoven

Treba nastaviti putem kojim samo krenuli. U diplomatija se mora uključiti. Vodimo da Spc djeluje i na medjunarodnom planira. Postoje načinu da se izvrši pritisak i po otvorila dijalog i sa Vartolomejem.

vjecna da je
Gost
vjecna da je

polako imamo pravo da i mamo svoju crkvu

Niks
Gost
Niks

Niko ne spori..evo livada pa pravite:-):-)!ali u ove nase ulazit necete:-):-)

Misko
Gost
Misko

Koje vaše ? Ne znam što se lijepo ne skupite svi koji ste protiv CG i ne uzmete karte u jednom pravcu

jajce
Gost
jajce

nase srpske, svetosavske, crnojevicke, petrovicke, crnogorske…:) jedine priiznate u pravoslavnom svijetu…:) i ne mrdamo nidje odavde brato:) starina se cuva i ne daje nikome:)

Commentator
Gost
Commentator

A kako su to “vaše”? Čije “vaše”? Da se razumijemo, to su crnogorske crkve, koje su praivli naši preci, a to što ih vi prisvajate i koristite, to je već drugo pitanje koje će se polako rješavati.

jajce
Gost
jajce

crnogorske,nego cije!slazem se!crkva svetog save, petrovica crnojevica, to je iskra slobodarstva koja je sacuvala za vrijeme osmanlija svijest o slobodi i srpskom vitestvu..slobodarska crna gora, srpska sparta

sloboda
Gost
sloboda

Tako je, oni preci koji su se ponosili srpstvom i nisu ga se stideli, ali bi se tebe i takvih i te kako stideli sada.

Mišo
Gost
Mišo

Koji preci, dal hercegovacki Srbi (Stara Hercegovina) ili bokeljski Srbi ili primorski Srbi…ili brđani…na koje pretke misliš?
Pa vratite što ste oteli od drugih pa onda u vašoj avliji od par kvadratnih km pravite i crkvu i drzavu.
Da nije i Filermosa Vaša, i ruka svetog Jovana i Sveti Vasilije?

...
Gost
...

Miso, bolan….no cije je NO Crnogoraca, Miso?
Da nesto nije doleorsalo iz Cicevackog klanca?
Ajde, nema ti od toga NISTA!

razocaran
Gost
razocaran

Come ntator,jedino si u oravu,da su sve crlve radili Crnogirci.Samo sto su TI Crnogorci CISTOKRVNI SRBI.
Kao sto su Austrijanci Nemci,Hercegovci Srbi,Ukrainci Rusi,tako su i Crnogorci SRBI.
Valjda si danas nesto naucio.

Ferid
Gost
Ferid

To niko ne spori. Samo ne može da se nazove Pravoslavnom jer to ovi iz njihovog borda direktora ne dozvoljavaju.

CrnogorskiPecat
Gost
CrnogorskiPecat

APSOLUTNO.

Tik Tak
Gost
Tik Tak

Sto cini Risto….a moze mu bit Vartolomej 100 puta skolski drug i prijatelj, ali se istorijske cinjenice ne mogu izbrisat, dzaba huka i buka…..CPC ce bit Autokefalna, kao sto je vazda u svojoj slavnoj istoriji i bila. Ende.

Niks
Gost
Niks

Zavrsi im ti to onda,da se ne muce miras i bratija haha

CrnogorskiPecat
Gost
CrnogorskiPecat

APSOLUTNO

CG4Nahije
Gost
CG4Nahije

Crkva je jedna i jedina za Crnogorce. Mislim da je Milo pogresno informisan i gurnut da se izuje pa se nadam da ce sad te savjetnike ispljaskat jer ga jesu uvalili dobro. Ipak je Crkva u CG preprevelik zalogaj.

FreeMontenegro
Gost
FreeMontenegro

…samo se vi tjesite da je to prevelik zalogaj…ono sto Milo ima je nevidjen osjecaj za tajming sto se pokazalo i 2006….a sad je pravi tajming da se rijesi i ovo pitanje…..

Dr xyz
Gost
Dr xyz

CG4Nahije, dvosmisleno se izrazavas.
Jedina crkva koju pravi Crnogorci priznaju i postuju vjekovima je CPC.
I kraj. Kome milo, kome drago, to PECAT CRNE GIRE I CRNOGORACA. Sve ostalo potpada pod “demokratska” prava gradjana. Iz ovoga, naravno, iskljucujem legalna prava katolika i muslimana kao domicilnih gradjana, ta prava imaju vjekovnim bivstvovanjem na ovim prostorima.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ovo je najbolje do sad. Mislim da ste vi pogrešno informisani. Neko vam je rekao da su Crnogorci ka 1918-e i ka 1989-e. Nećete moć, ka što ste mogli. “u glavu nam pamet ućeraste”. A ti si iz 4 nahije taman ka Džomić. I on se “setio da ima Crnogorsko poreklo”.

Bot
Gost
Bot

Ako i danas dobijem uzeglu salamu u sendvicu ima da pisem da ovi iz predsjednistva lazu da nisu dobili pismo !

Mitrofan
Gost
Mitrofan

Jovanović da objasni Vartolemeju i Kirilu i Irineju ove stvari… da organizuje neki seminar za njih

Commentator
Gost
Commentator

Pa očigledno da im treba, na osnovu ovih nebuloza koje su napisali.

biba struja
Gost
biba struja

u cg je postojala i postoji samo jedna pravoslavna crkva čiji se naziv kroz vijekove mijenjao, carigrad je jasno dao do znanja da miraševa crkva nije nikakvo novo vaskrsnuće već jedna obična skupina građana sa svojim ciljevima i idejama regostrovana kao svako novootvoreno privredno društvo, sad kad je to jasno država ne može trašiti autokefalnost u ime mitropolije kada to… Više »

CrnogorskiPecat
Gost
CrnogorskiPecat

PRICAS GLUPOSTI

Misko
Gost
Misko

Kad se mijenjalo ime što onda mora biti srpska?

Surovi
Gost
Surovi

A, jel bi tebi više odgovarala albanska?

Crnogorac Kotor
Gost
Crnogorac Kotor

Ipak, uvjeren je da postupak za Crkvu Crne Gore neće trajati decenijama, ali da je potrebna “naša prethodna istinska rehristijanizacija, molitva i ispovijedanje vjere ‘u jednoga Boga Oca, Svedržitelja, Tvorca neba i zemlje i svega vidljivog i nevidljivog i u jednoga Gospoda Isusa Hrista, Sina Božijeg’”.
AMIN

CrnogorskiPecat
Gost
CrnogorskiPecat

ZA CRNOGORSKU PRAVOSLAVNU CRKVU

Zemlja čuda
Gost
Zemlja čuda

Jovanović “vjeruje da je Vartolomej loše informisan”?
Predsjednik Dukljanske akademije nauka i umjetnosti Sreten Perović izrazio je sumnju u vjerodostojnost pisma?
Zanimljivo je da je osnivač i vlasnik NVO DANU Jevrem Brković, kada su ga izabrali u CANU, izjavio da je misija CANU završena i da raspušta CANU.

Dr xyz
Gost
Dr xyz

DANU TREBA OSNAZITI jer je CANU u duhovnoj HIBERNACIJI, probudice se kad Crnogorci ostvare svoja legalna istorijska prava na svoju jedinu CPC, kad udju u svoje bogomolje, JER MORAJU IH VRATITI, u suprotnom bi Crna Gora bila opet POKOPANA specijalnim “radom” Srbijanaca na specijalnom zadatku.
Sad VASKSAVAMO! Ako je Bozje pravde, A DOCI CE, JER SMO PRAVEDNI.

CrnogorskiPecat
Gost
CrnogorskiPecat

CANU JE U HIBERNACIJI

REPUBLIKASRBSKA
Gost
REPUBLIKASRBSKA

Niko vama nece ni sporiti da imate svoju CG crkvu al ne otimajte nase i lepo napravite Mirasu crkvu 10 sa 10 i svi mozete stati u nju iz cjele CG toliko vas ima

Šumska
Gost
Šumska

Popis stanovništva u CG u prošlom vijeku:
– Godina 1953, Crnogoraca 86,70% a srba 3,30%
– Godina 1961, Crnogoraca 81,40% a srba 3,00%
– Godina 1971, Crnogoraca 67,15% a srba 7,46%
– Godina 1981, Crnogoraca 68,54% a srba 3,32%
– Godina 1991, Crnogoraca 61,86% a srba 9,34%

Region
Gost
Region

1911g Zemljopis CG Cetinje “u CG živi oko 300.000 ljudi, sve Srbi većinom su Pravoslavne vjere”. Ovo je CG Petrovića, a ono 1953g kada su ukinuli i Crkve i Petroviće a uveli Goli Otok i Oznu kso nove vrijednosti je “baš” za pohvalu. U svakom slučaju u CG živi jedan Pravoslavni narod

Titograd
Gost
Titograd

Pope, zašto uporno ponavljaš ono ubačeno ( sve čisti i pravi srbi )?!? To ne postoji u originalnom dokumentu. U originalu stoji ovako: “u Crnoj Gori živi oko 300.000 Crnogoraca i većinom su Pravoslavci..”

TitoOtacNacije
Gost
TitoOtacNacije

A prije Tita i Djilasa? Svi Srbi

CrnogorskiPecat
Gost
CrnogorskiPecat

Istina, i to napismeno!

Surovi
Gost
Surovi

Jesu računati i ovi u Srbiji?

amo
Gost
amo

A vi cete svi pod jednu sljivu,toliko ce vas ostat.

CrnogorskiPecat
Gost
CrnogorskiPecat

A STO SE TO TEBE TICE

REPUBLIKASRBSKA
Gost
REPUBLIKASRBSKA

Naravno da me se tice svake godine posjetim manastir Ostrog i poklonim se OCU VASILIJU a usput i posjetim manastir Pivu oba manastira imaju veze sa Srbima iz BiH

Evoija
Gost
Evoija

“Čije ovce toga i planina”… Nijesam bezbožan, ali i ne idem u crkvu. Moje zapažanje je da u tu CPC posjećuje manja grupa Cetinjana, ostalih mase i mase idu za Amflohijem i tu ne možete ništa učiniti. Vjerujući narod zna da se nikakva crkva ne može registrovati u policijskoj stanici.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Evoija, prvo da se čobani vrate okle su došli, pa ćemo viđet čije su “ovce”. A “planina ” je svakako naša.

CrnogorskiPecat
Gost
CrnogorskiPecat

Hahaha…ZNACI ZVIJERI RASTRGNU STADO PA JE LIVADA NJIHOVA…NECE BITI! PROKLETE NEKA SU ZVIJERI! LIVADA JE DOMACIINA!

REPUBLIKASRBSKA
Gost
REPUBLIKASRBSKA

Niko vama nece ni sporiti da imate svoju CG crkvu al ne otimajte nase

Lgl
Gost
Lgl

Nijesmo mi dosli Tvrdos da vam otimamo,no vi ocete sto je nase crnogorsko vijekovima

REPUBLIKASRBSKA
Gost
REPUBLIKASRBSKA

Da te pitam ko napravi manastir Pivu cije ne trulezno tjelo lezi u Ostrogu slava mu i milost?

CrnogorskiPecat
Gost
CrnogorskiPecat

KO TO NEDTO OTIMA DEJTONSKOJ REPUBLICI?

Novljanin
Gost
Novljanin

Dje nalazite ove likove ?

Ferid
Gost
Ferid

Ovo sad već prelazi u zabavu. Dajte i nekog stučnjaka koji misli da može Budućnost da ugura u Bundes ligu.

DjuroVIVAX
Gost
DjuroVIVAX

Feride, ti si kralj.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Korak naprijed kod srpskih popova na portalu. Pišete, pa sami sebi odgovarate sa drugim nickom. Džabe ti je đuro pisanija. Sve dolazi na svoje mjesto. Tako da ćete vas hiljadu i kusur popova, što vas je Amfilohije dovukao iz regiona da srbujete, morat da potraži neki pošten posao,

Grundig
Gost
Grundig

Makar imaju sa kim da se dopisuju za razliku od vas

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Brđanine, u pravu si, koliko juče si imao priliku da vidiš, da sve dolazi na svoje mjesto.

Tomos
Gost
Tomos

Kada bi neki Nvo mogao da dobije Autokefakiju, što bi na nivou principa spriječilo bilo koji drugo Nvo da traži i Autokefakiju i par Manastira

Marko
Gost
Marko

Evo Jovanović bolje zna od svakoga treba ga za predsjednika citavog svijeta postaviti.

Novak
Gost
Novak

Jovanovicu,neka …to ti kaze Dps clan i glasac, sada ti hoces da ispadnes pametniji i od Vaseljenskog Patrijaha zalud je sva prica.

Cudo
Gost
Cudo

Eto ti si faktor neki, dps glasac

bihor
Gost
bihor

Sadi ljuk,rece Miljivoj,korist ce biti veca.

šefket
Gost
šefket

Ne treba se glupirati bez potrebe.

mrdak
Gost
mrdak

Jovanović: Za Vaseljenu su i Ukrajinci bili raskolnici—– kad malo razmisliš bolje, tačno tako. reklo bi se da je jovanović i za druge stvari u pravu. dosad omanuo nije

Dobrilo Savnik
Gost
Dobrilo Savnik

Vartolomej je htio ustvari da kaze da ce Jovanovic priznati za mitropolita

Durmitor
Gost
Durmitor

Da nece mozda ovaj da bude mjesto Mirasa i Lav?

Velimir136@gmai
Gost
Velimir136@gmai

Drugo je znanje a drugo su želje!
Ako ste,stručnjaci,čitali pažljivo,STARIJA je CPC od SPC!
To što vi,pojedini zaluđeni i,ne želite da prihvatite,vaš je problem!

Crna Gora
Gost
Crna Gora

Prva Eparhija mislim Sv. Sava da je upravo stvorena na teritoriji današnje Cerne Gore, ali kako se ta teritorija tada nije zvala Crna Gora, pa samim tim ni i izraz CPC nije postojao

Crna Gora
Gost
Crna Gora

Evo pitanje, sobziro da je Pravoslavlje na ovim prostorima hiljade godina, a naziv Crna Gora je za ovu teritoriju novijeg datuma, valjda je logično da se ni Crkva nije mogla zvati Crnogorska u periodu kada ni Crne Gore nije bilo

Црна Гора
Gost
Црна Гора

Polaganice a i sigurice počni te se pakovat pa pu srbijice pomalo.

Crna Gora
Gost
Crna Gora

Kako je vrijeme u Ul

Crna Gora
Gost
Crna Gora

Haha i to je argument, e tako vi je sa svakom tvrdnjom

DjuroVIVAX
Gost
DjuroVIVAX

VelimireGMAIL ja jedino tebe ne mogu da shvatim. Sadi luk druze, ovo je za tebe astro fizika.

Aj polako
Gost
Aj polako

Tisina sektasi!

Crna Gora
Gost
Crna Gora

CRNOGORSKA MITROPOLIJA, je Mitropolija svih Crnogoraca i onih koji se izjašnjavaju kao Crnogorci, bilo onih koji se izjašnjavaju kao Srbi, onako kako su se i Petrovići izjašnjavali. Precizniji je izraz Crnogorac, jer sam po sebe i podrazumjeva Srbin, naravno ukoliko vjerujemo Njegošu, Kralju Nikoli ili možda ne treba njima vjerovati već nekom ovakvom analitičaru, Adžiću i sličnima

Црна Гора
Gost
Црна Гора

Ako si srbin onda si automatski Turčin. Sva sreća da nemamo nikakve veze sa njima tamo srbima, a to dokaza i genetika.

Crna Gora
Gost
Crna Gora

Nije Njegoš bio Turčin drug, a bio je i Srbin uz to Crnogorac, ako mu je vjerovati.
A ti možeš biti što hoćeš, možeš danas jedno sjutra drugo. Ili u isti dan čak, kao ovo sada Ćirilica u naslovu a u tekstu Latinica.
Možda ti je nik iz perioda kada si uvažavao Petroviće i istoriju Crne Gore

Spin
Gost
Spin

Jovanovića za Vaseljenskog! Ima znanje i bradu!

Црна Гора
Gost
Црна Гора

Jovanović ka i vazda reče istinu, ali to srbadiji ne odgovara.

TitoOtacNacije
Gost
TitoOtacNacije

Jovanovic najčešće prezime u Srbiji.

Psycho
Gost
Psycho

NIje šija, no vrat xaxaxa

Bokelj
Gost
Bokelj

Druze nije tebi dobro, podji malo pregledaj se….

Sistem
Gost
Sistem

Kaže mason Krađoršević, neka ovaj polunanalitičar provjeri kakav je status Petrovića po tom pitanju prije nego što nešto napiše. Svkao li je analitičar danas

Tomos
Gost
Tomos

“Nije napisao da neće priznati” kaže ovaj “analitičar”. Napisano je jasno da Nvo Miraš, ne može biti Crkva, ali naravno da ne isključuje mogućnost Autokefakije, ali samo ukoliko bi Crnogorska Mitropolija to zatražila, to je potpuno druga stvar kada to traži Ona ili neka Nvo…

Yamaha
Gost
Yamaha

Crkva se stvara kada to traži car ili kralj, u ovom slučaju Milo, a crkva se ne stvara kada to traži pop.

Tomos
Gost
Tomos

Biće da Patrijah ne zna kako se Crkva stvara, nego ih ti nauči

Tomos
Gost
Tomos

Pravila se znaju, napisali su jasan odgovor. Tolko je jasan da su se samo ovi “analitičari” javili da ga komentarišu…

CrnogorskiPecat
Gost
CrnogorskiPecat

Tomose, SAMO CPC MOZE BITI CRKVA CRNOGORACA, I NIJEDNA DRUGA. AMIN, BOZE GOSPODE I SVI SVECI VJECITE VASELJENE!

Tomos
Gost
Tomos

Crna Gora ima Crnogorsku Mitropoliju…

Tragikomedija🎭
Gost
Tragikomedija🎭

Sto ce crnogorcima hram i bog.imaju fantomsku kucu na goricu i gospodara da mu se klanjaju.

...
Gost
...

Tragikomicaru, Boze daj da te privede pravdi!

boki
Gost
boki

Hahahaah, evo sad će dps analitičari Jovanović i Perović da objasne Vartolomeju šta i kako.

Realno
Gost
Realno

Para vrti đe burgija neće, otvorite se malo Crnogorci!

Ime ime ime
Gost
Ime ime ime

Prvo kad je dolazio u CG 2013 da hram osvesta i kad je rekao da je MCP jedina kanonska crkva onda je ovim analiticarima bio neznalica, turski sluga i slicno, kad je 2018 dao autokefaliju ukrainskij crkvi, onda je bio najbolji i najpametniji patrijarh, sad posle pisma je opet neznalica i placenik.

muanat
Gost
muanat

Kako mu kad dođe!

Tajnovidac
Gost
Tajnovidac

Znači školski drugari Bart i Rista zajedno mute. I pored svih navedenih egzibicija Bart je “svesvetost” a Rista “njegovo visokopreosveštenstvo”. Ukazuje li to na krivoslavlje, znaju li eksperti što o tome? 😎

Bokelj
Gost
Bokelj

Razlika izmedju pravoslavnih vjernika u Crnoj Gori i Boki i Jovamovica i Perovica je sto smo se mi odlucili da slijedimo nase pretke a ova dvojica Mila Djukanovica.!

Hahahaha
Gost
Hahahaha

Sta zna vaseljenski patrijarh sta je pravoslavlje 🙂 tu su žeton analitičari da mu objasne 🙂

Objektiv
Gost
Objektiv

Evo niko ništa ne zna, čak ni vaseljenski patrijarh, osim 4-5 lokalnih i samoučenih istoričara i analitičara religije u Crnoj Gori.

Prcko
Gost
Prcko

Objekat: Viđu lijepo da znaš dosta, pa nam ti reči jednu stvar: kaže li se pravilno Vasionska ili Vaseljenska? I zašto?

Send this to a friend